Skocz do zawartości

Regeneracja zacisku hamulca - kilka problemów


pakeroso
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Wziąłem się za czyszczenie zacisku przedniego hamulca. Po wyjęciu tłoczka widzę szlam i i lepką maź na uszczelkach. Czym to dobrze doczyścić (i zbiorniczek wyrównawczy), żeby nie uszkodzić uszczelki?

 

No i spory problem - sparciała mi uszczelka przeciwpyłowa i powoli już się rozpada, no i nie wiem, gdzie mógłbym taką zdobyć. Czy jest to może część znormalizowana?

t4fo.th.jpg

 

 

Jeśli tłoczek ma średnicę 34mm, to dałoby się założyć uszczelkę od auta? http://www.motointegrator.pl/produkty/274333-zestaw-naprawczy-zacisku-hamulcowego-autofren-d4-005

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do do przeciwkurzowej to może u producenta?

 

Niestety tak jest z chińczykami, że detali regeneracyjnych nie sprzedają, trzeba zamówić nowy zacisk.

Pojeżdżę jeszcze jakiś czas z poszarpaną uszczelką i jak tłoczek się zatrze (co prędko nie nastąpi), to wymienię zacisk.

 

 

Z pastą do tłoczków (smarem) chyba dam sobie spokój, często słychać, że sam płyn hamulcowy wystarczy, a pasta będzie łapać syf.

 

Dzięki za rady :)

Edytowane przez pakeroso
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co ty robisz to nie żadna regeneracja a zwykłe czyszczenie. Ale sam pomysł jest dobry.

 

A z chińczykami to nie jest tak jak mówisz. To są kopie żywcem zerżnięte z innych moto i mi ten zacisk wygląda na Yamaha DT (125 może 80) albo inny skuter może Jog. Najprostsza metoda, wejść na stronę larssona, znaleźć Twoje klocki hamulcowe, kliknąć "Pasuje do..." i masz listę modeli z identycznym zaciskiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby czyszczenie, ale uszczelniacze trzeba wymienić, odpowietrznik i kapturek odpowietrznika.

 

To są kopie żywcem zerżnięte z innych moto i mi ten zacisk wygląda na Yamaha DT (125 może 80)

Tak, mój sprzęt jest kopią Hondy CMX 250, ale klocki od Rebelki są całkowicie inne. W ogóle w Larssonie nie ma takich klocków, jak ja mam :)

 

A mam takie http://sklep.romet.pl/romet_parts/uklad_hamulcowy/klocki_hamulcowe/art1302.html

Najbliżej im do Suzuki, jednak wymiary nie są idealne http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=NDEwMDc0MQ==&t=Klocki%20hamulcowe%20EBC%20FA372R

Edytowane przez pakeroso
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Pozwolę sobie jeszcze odkopać temat, bo zmagam się z kolejnym problemem - złożyłem całość do kupy, jednak tłoczek nie chce się cofać. Klamka jest twarda niemal od samej góry, a klocki trą o tarczę.

 

Coś można tu jeszcze poradzić? Może to pompka wysiadła i nie zasysa z powrotem płynu?

A jeśli przesmaruję tłoczek i cylinderek pastą, to będzie luźniej chodził?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile wiem zbiorniczek ma poziom LOW, ale MAX to tam nie widziałem, ale może faktycznie przedobrzyłem.

 

Ten mini otworek w zbiorniczku raczej jest drożny, bo grzebałem w nim igłą, jeszcze spróbuję.

 

Podpowiem jeszcze, że jak motong postoi przez noc, to klamka mięknie, ale jak pojeżdżę, to zaciski zakleszczają się coraz mocniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio wlaczylem z twardym jednym tloczkiem zacisku w lc4 , winna byla spuchnieta gumka , aczkolwiek klamka nie blokowala sie ..wiec sprawdz najpierw czy tloczki pracuja luzno.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłoczek pracuje tak ciasno, że aby go wcisnąć muszę użyć ścisku stolarskiego, a aby go wyjąć musiałem wkręcić w imadło i ciągnąć obcęgami. Jednak wcześniej, gdy wszystko było OK, też tak ciasno pracował.

Klamka odbija normalnie, ale z czasem tak twardnieje, że nacisnąć się nie da, zastanawiałem się, czy pomogłoby delikatne zapowietrzenie układu.

 

Na razie zamówię pastę do tłoczków i może przejadę drobnym papierem uszczelkę tłoczka. Jak coś się zepsuje, to mam jeszcze zapasowy, stary zacisk z demontażu od kolegi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akurat w dzien wekendowego wyjazdu zmienialem klocki i okazalo sie ze jeden tloczek nie pracuje , kolega mechanik polecil mi aby doraznie wyjac gumke i obszlifowac ja papierem ,pilnikiem badz szliifierka stolowa od strony zewnętrznej ( nie tloczka) , mial racje bo pomoglo i moglem pojechac na wekend w teren , a juz mialem sie poddac . Oczywiscie jeszcze w ten sam dzien zamowilem komplet nowych gumek.

Nie traktuj uszczelek papierami ściernymi !

Jeśli chcesz zrobić coś pożytecznego to możesz wypolerować tłoczek na lustro i ewentualnie pozbyć się ostrych krawędzi na powierzchni roboczej które lubią z czasem powstawać

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...