Skocz do zawartości

Gumy nie wgryzają się w asfalt, ślizga się


spiwor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość nem tudom
Normalnie jeżdżę na ciśnieniu tył 2.5, to jest moje ulubione. Tutaj zszedłem do 2.0. Było wrażenie lepszej kontroli ale dalej się ślizga, choć krócej, więcej kontroli. Na więcej nie było czasu.

 

Idzie łikend, spróbuję znów coś pokombinować.

Nie przesadź z tym kombinowaniem. Ciśnienie to raczej zaleca producent, nie intuicja użytkownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W winklu wrzucam mocny przeciwskręt i odkręcam potężnie gaz, zawsze na styku tylnej czuć było jak guma wgryza się w asfalt aż prosi o litość aż było wrażenie, że zaraz przednia się podniesie do góry i polecę jeszcze w złożeniu na jednym, tak lubię :)

 

Teraz tak się nie da.

 

 

 

Tzn. obudziłeś się :D ?

 

Niezły ten temat, ostatnio się nudno na forum zrobiło, a tutaj zradza się kolejny ciekawy topic, można szykować popcorn i czteropaka.

 

Najfajnieszy producent do Dunlop, 1,0 bar na zimno, polecam!

Edytowane przez Sikor

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiękczyłem dość mocno zawiechę tył, trochę jednak poluzowałem łożysko główki ramy, ciśnienie przód 2.2 tył 2.5.

Inaczej się prowadzi. Idzie w winklach jak po sznurku jednak już delikatnie psychika wysiadła i boję się przekroczyć tę granicę + bardzo duży ruch na drogach, na dziś wystarczy sprawdzania i przyzwyczajania się do tego ustawienia.

Nawet w winklu, który jest śliski i fajnie go robić bokiem, nie udało mi sie wprowadzić w uślizg. Za mało gazu i za małe wgniecenie moto w winkiel. Psychika.

 

 


 

"Nie przesadź z tym kombinowaniem. Ciśnienie to raczej zaleca producent, nie intuicja użytkownika."

Książkowo właśnie mam 2.5, serwisówka zaleca przy pałowaniu 2.9. Próbowałem - to jest po prostu niebezpieczne.

Do tego dochodzi trochę fizyki = rozszerzalność temperaturowa.

Notoryczny kłamca :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A więc tak:

Wymieniłem łożyska w obydwu kolach, ustawiłem ulubione ciśnienie, poluźniłem trochę łożysko główki ramy i zmiękczyłem tylny zawias.

 

Jest prawie idealnie. Tak przy 180 w szybkim winklu na powrocie przy wyprzedzaniu w łuku musiałem przekroczyć białą linię. Ślizgnął się tylnym na białej ale na czarnym prawie, że odrazu złapała pazurami. Jeszcze nie jest idealnie ale mało brakuje.

Chyba tak zostawię i zacznę się przyzwyczajać, bo totalnie nie wiem gdzie, w którym miejscu szukać gdzie ustawić. A może to byc guma z tego co piszecie.

 

Zmiękczenie tylnego dało o wiele lepszą przyczepność na niezbyt idealnych winklach i mam wrażenie, że lepiej wchodzi na gumę.

Jeszcze odpuszczę jeden pierścień na przednim zawiasie zobaczymy co to da, wydaje się trochę za twardo w stosunku do tyłu.

Notoryczny kłamca :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...i zmiękczyłem tylny zawias.

 

...

Jeszcze odpuszczę jeden pierścień na przednim zawiasie zobaczymy co to da, wydaje się trochę za twardo w stosunku do tyłu.

 

 

 

Sprawdz jeszcze tylny amortyzator i jego ewentualne ustawienie / SKOK O ILE MASZ MOZLIWOSC:

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...