Konus0 Opublikowano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2013 Witam.Mam pytanie, prawdopodobnie dość głupie...Po podłączeniu cewki tak jak w temacie i dotknięciu kablem do plusa w akumulatorze, iskra powinna pojawić się na świecy, dobrze myślę?Mnie się nie pojawia na świecy, jedyne miejsce gdzie wtedy iskrzy to między akumulatorem a kablem :)Mam spalone cewki?Z góry dzięki za odpowiedź,pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2013 W jaki motocyklu? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konus0 Opublikowano 24 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2013 Suzuki GSXR 1100 92r olejak.Nie wiedziałem że ma to znaczenie, dlatego nie napisałem tego w pierwszym poście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
proxma Opublikowano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2013 Kiepsko u Ciebie z fizyką.Chcesz przetransformować napięcie stałe :banghead:Jak iskrzy to znaczy że może jeszcze cewka żyje.Pomierz cewkę miernikiem i podaj wartości na jakie będą na uzwojeniu pierwotnym i wtórnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2013 Generalnie to jest sposób dobry ale do Jawy 350, CZ czy WSK Kobuz. Cewki do zapłonów CDI mają mniejszą rezystancję, mniejszą indukcyjność i podłączane są do kondensatora o pojemności 0.5 - 3uF naładowanego do 150 - 300V a nie do akumulatora. Mogłeś je spalić, a iskry też nie muszą dać bo normalnie pracują w innych warunkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konus0 Opublikowano 24 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2013 Hm, więc jak je sprawdzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2013 Hm, więc jak je sprawdzić? czytaj ponownie post #4 Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konus0 Opublikowano 24 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2013 (edytowane) ok ok, tylko jak to zrobić? :blush: Jak się dostać do uzwojenia pierwotnego i wtórnego, jak to poznać i w ogóle? Nie ma jakiegoś takiego prostszego, bardziej "zwyczajnego" sposobu? Edytowane 24 Czerwca 2013 przez Konus0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2013 nie ma........... pierwotne to zasilanie wtórne to to z którego idzie napiecie kablem WN na świecę zapłonową......... w domowych warunkach jest sposób-znaleźć np kondensator rozruchowy od silnika elektrycznego np 5Uf/600v , naładować go z gniazdka przez diodę prostowniczą, a potem zewrzeć wyprowadzenia uzwojeniem pierwotnym cewki zapłonowej -wtedy będzie ona zasilona w taki sposób w jaki jest zasilana z CDI i musi dać iskrę.... ale jeżeli nie jesteś elektronikiem to nie ogarniesz a i jeszcze prąd cie konkretnie kopnie( a siecią elektryczną nie ma żartów a strzał z takiego kondensatora potrafi zatrzymać rozrusznik serca a zdrowemu wypala dziury w miejscu dotknięcia i urywa film na kilka sekund ) więc zostaje ci tylko pomiar rezystancji uzwojeń..... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konus0 Opublikowano 24 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2013 (edytowane) Zdecydowanie elektryka nie jest moją mocną stroną.Jak mam być szczery, nic z tego co do mnie napisałeś nie zrozumiałem, prócz tego żebym się nie dotykał, bo zrobię sobie krzywdę :)W takim razie nie wiem co mam zrobić, teoretycznie wszystko jest sprawne a iskry nie ma...Zmierzę tą rezystacje. Serwisówka pokazuje, że rezystancja powinna być w granicach 2.4 - 3.2 kOma.Miernik pokazuje 0,03.Błąd miernika czy spalone? :D Edytowane 25 Czerwca 2013 przez Konus0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2013 przeczytaj dokladnie co w serwisowce jest napisane, i ktore uzwojenie mierzysz, zachowujesz sie jak Walesa najpierw cos robisz a pozniej myslisz.... Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.