l.e.s.t.e.r Opublikowano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 Witam,Ostatnio moja maszyna przeszła kapitalny remont. Wyjezdziłem 5-6 baków paliwa, wymieniam olej, tu pierwszy zonk - oleju zlałem 700ml.Zalewam nowy olej,wlałem Ipon 10W50 równo jeden litr.Zgodnie z serwisówka, chce zmierzyć poziom oleju czyli:pale na równym motor na 3 minuty, gasze motor, wykręcam bagnet, wycieram w szmatke, wkładam bagnet w silnik bez wkręcania, wyciągam bagnet, patrze bagnet suchy. Dolewam 300ml oleju, powtarzam procedurę sprawdzenia oleju - dalej sucho na bagnecie. Jeśli zrobię to bardzo szybko olej jest może na centymetrze bagnetu.O co kaman? Mechaniki którzy robili remont się poddali. Pytałem w róznych warsztatach - nikt pomysłu nie ma.Proszę o radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 A po zgaszeniu czekasz kilka minut aż olej zleci do miski?Inna sprawa że bagnety są bardzo czułe nawet na najmniejszy przechył i ciężko się nimi posługiwać jeśli nie ma się nikogo do pomocy. Można przyjąć że skoro wlałeś litr i moto nie kopci ani nie było kałuży pod silnikiem to on tam jest ;) Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
l.e.s.t.e.r Opublikowano 7 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 Nie, sprawdzałem od razu. Poniżej zdjęcia z serwisówki jak to wygląda. Nic w niej nie pisze że trzeba poczekać aż olej spłynie, zresztą ten bagnet jest tak wysoko że chyba nie ma co liczyć że jak spłyniedo miski to będzie go na bagnecie widać. Olej jest na bank w silniku. Ale nie daje mi spokoju jak sprawdzić jego stan poprawnie. Skoro łyka olej to trzeba go sprawdzać co jakiś czas :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 Nie ty jeden masz problem ze sprawdzaniem oleju w tym poje.... motocyklu. Zrób tak, nie grzej go na postoju tylko pojeździj tak z 10min, zgaś i wtedy sprawdź poziom. Ten silnik lubi "schować" olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
l.e.s.t.e.r Opublikowano 7 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 zamiast zrobić zwykłe oczko to takie posrane patenty inżyniery wymyśliły :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 zamiast zrobić zwykłe oczko to takie posrane patenty inżyniery wymyśliły :)Generalnie to tego motocykla nie znam, ale wszystkie opisy a szczególnie zasada sprawdzenia oleju wskazuje na to że to system z suchą miską oleju. Sam też fakt że poziom oleju ma być "tak wysoko" wskazuje na suchą miskę. Sucha miska oleju wymaga tego że pompa oleju ma conajmniej dwie sekcje: jedną od smarowania a drugą tylko i wyłącznie do odsysanie oleju z miski. Jeżeli moto nie trzyma ci stanu oleju to albo ta druga sekcja nie działa albo jest nieszczelność pomiędzy czymś co można nazwać zbiornikiem oleju a miską. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
l.e.s.t.e.r Opublikowano 7 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 tu jest schemat pompy, nie wygląda mi to na wielosekcyjne urządzenie ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 A za częścią numer 10 nie masz przypadkiem drugiej pompy w korpusie silnika ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 (edytowane) polataj dluzej i wtedy sprawdz - z sucha miska i tym podbnymi ( w LC4 mam tez rodzaj suchej miski , chociaz nia nie jest) , czesto te fabryczne dane sprawdzania oleju mijaja sie z rzeczywistoscia. Dla LC4 i XR/XL jest to pdodobnie napisane , a z doswiadczenia wiem , ze ses sprawdzania jest tylko po jezdzie. O tyle ze w XR/XL jest jakis zawor zwrotny , ktory uniemozliwial cofanie oleju do silnika , ale tam bagnet masz w ramie. Edytowane 7 Czerwca 2013 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2013 tu jest schemat pompy, nie wygląda mi to na wielosekcyjne urządzenie ;)Przecież jak byk masz dwa komplety:1. Części 12 i 112. Części 8 i 6 Przypuszczać można nawet, że 8 i 6 jak widać z rysunku mają większą wydajność (są szersze), służą do pompowania oleju z miski. Tam Ci właśnie coś szwankuje. polataj dluzej i wtedy sprawdz - z sucha miska i tym podbnymi ( w LC4 mam tez rodzaj suchej miski , chociaz nia nie jest) , czesto te fabryczne dane sprawdzania oleju mijaja sie z rzeczywistoscia. Dla LC4 i XR/XL jest to pdodobnie napisane , a z doswiadczenia wiem , ze ses sprawdzania jest tylko po jezdzie.O tyle ze w XR/XL jest jakis zawor zwrotny , ktory uniemozliwial cofanie oleju do silnika , ale tam bagnet masz w ramie. Mijają się z rzeczywistością jak części są zużyte inaczej mówiąc w zajeżdżonych motocyklach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2013 Z przodu silnika jest zbiornik na olej w karterze, nie ma miski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
l.e.s.t.e.r Opublikowano 8 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2013 jak tą pompę sprawdzić ? albo gdzie ją zawieść do sprawdzenia ? ( śląskie, małopolskie ). Mechaniki których znam na bank tego nie ogarną :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2013 W serwisówce do silnika powinieneś mieć podany sposób sprawdzenia. Najczęściej chyba na zasadzie pomiaru luzów szczelinomierzem. Generalnie nie ma się tam co zepsuć. Piszesz, że jak to zrobisz szybko to olej jest na centymetrze bagnetu. Nie szukał bym problemu w samej pompie bo jak widać pompuje, problem jest w tym że olej bardzo szybko ze zbiornika ucieka z powrotem pod wał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
l.e.s.t.e.r Opublikowano 8 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2013 Starsze yz 450 ( chyba do 2005) miały zawór zwrotny który trzymał olej, między innymi po to żeby sprawdzić jego stan. Po 2006 roku zrobili ramę aluminiową i podobno tego zaworu już nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2013 za to w tych nowszych jest okienko inspekcyjne :) Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.