Skocz do zawartości

Opinie o silnikach VW/Audi 1.8T


Nitomen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

szukam opini o silnikach 1.8 Turbo zdaje sie 20V , grupy VW/Audi. Warto szukac auta z tym silnikiem ? Interesowalo by mnie starsze A4 z wlasnie 1.8 T

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli trafisz dobry egzemplarz to czemu nie. Mi tam podchodzi ten silnik, mimo iż jestem przeciwnikiem zaturbieńców no ale w tej stajni nie ma za bardzo z czego wybierać :). Kilka razy zdarzyło mi się wymieniać napinacze łańcucha (łańcuch jest z tyłu silnika i spina wałki, nie myl z paskiem rozrządu, ale to kiepski olej na długą metę był), parę turbin.

Można mu śmiało podnieść ładnych parę KM.

Jeśli lubisz powsadzać (ja tam lubię ;)) to VW wolnossąca 2 jest za bława, tam nie ma w co gnieść, jest strasznie mułowata przynajmniej dla mnie, chyba że na mocy Ci nie zależy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyżej, opinię mają raczej dobrą, nie mają wad konstrukcyjnych, oprócz turbiny paść może przepływomierz, ale powiedziałbym, że to standard w silnikach z turbo w tej grupie. Z pewnością bezpieczniejszym zakupem będzie wolnossący 1.8 (125 KM), 2.0 początkowo miał 115 KM potem 130 KM. Był jeszcze 2.3 o tej samej mocy co 1.8T, ale jak miałbym wybierać wziąłbym właśnie ten drugi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem taki silnik 2 lata w oktawce i byłem z niego super zadowolony . Od nowości na LPG . nalatane miał grubo ponad 200 tys i zero problemów . kumpel go kupił . Zrobił tez duuuuzo km i tez zero problemów . Później padła skrzynia ale to nie dotyczy silnika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyny problem tego silnika to mułowatość.

150 km które bardzo słabo jedzie. Fakt, że jestem przyzwyczajony do 130 km w dieslu, ale spodziewałem się więcej.

Octavia 1.4 TSI dała mi więcej frajdy z jazdy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

milem kiedys doczynienia z tym silnikiem w A4 i naprawde fajnie sie toto zbieralo , spalanie niestety nie male po ok 10 spokojnie bral .

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten silnik w Superb'ie i byłem nim oczarowany. 150 KM. W zestawieniu z automatyczną skrzynią 7-mio biegową skrzynią był nie do pobicia spod świateł. :-)

Jedyny problem to napinacz łańcucha rozrządu, przez który miałem wymieniony silnik na nowy w ramach gwarancji. Łańcuch przeskoczył na zębatkach rozrządu i tłoki spotkały się z zaworami.

 

Silnik cichy, super ekonomiczny (średnio 7,3 l/100 km) po 130 tysiacach przebiegu

Super dynamiczny, wyprzedzenie 3 TIRów na krótkim dystansie to pestka.

 

Polecam

Edytowane przez jacekj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten silnik w Superb'ie i byłem nim oczarowany. 150 KM. W zestawieniu z automatyczną skrzynią 7-mio biegową skrzynią był nie do pobicia spod świateł. :-)

 

Super dynamiczny, wyprzedzenie 3 TIRów na krótkim dystansie to pestka.

 

Polecam

 

Chyba żartujesz sobie, fabrycznie twoja Superb ma 9.5s do setki i 210Nm czyli przyspieszenie jak w V70 2.5TDI.

 

Wracając do tematu 1.8T wiem że są 150KM oraz w quatro 180KM i nie są demonami momentu obrotowego (210Nm). Kiedyś rozglądałem się za A3 1.8T ale wybór padł na S40 1.9T który ma 200HP i 300Nm które łatwo podniosłem, to dopiero zrywa asfalt i fabrycznie ma 7.3s do setki.

Edytowane przez shalashaska
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy silniki 2.0 20V i 2.3 VR5 to podobne konstrukcje co 1.8 T ? tez maja ten wadliwy rozrzad... ?

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

jacekj,dnia 28 Maj 2013_19:54,napisał:

Miałem ten silnik w Superb'ie i byłem nim oczarowany. 150 KM. W zestawieniu z automatyczną skrzynią 7-mio biegową skrzynią był nie do pobicia spod świateł. :-)


 

 

 



 

Faktycznie audi A4 1995r i skoda super B 2005r ten sam silnik 1,8T 150KM (kod silnika: AWT)


Jedyny minus jak padnie coś w silniku. Np. jeden zawór średnia cena 40-50zł (zalezy od sklepu) - 20szt w aucie, turbina ... (bierzmy pod uwagę, że interesuje Cię starsze auto więc możliwość skończenia jej żywotności jest większa , pierścienie MAHLE 100-120 na dziurę zależńie od sklepu (mnożymy x4), tłoki nie pamietam ale jest chyba inna średnica i turbo ma droższe .

No i minus Audi (co niektórzy twierdzą że plus) - zawieszenie wielowachaczowe, czyli ciągłe wymiany, jeżdżąc po polskich drogach (ale to już nie silnik)

 


 

Edytowane przez chudy_bdg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy silniki 2.0 20V i 2.3 VR5 to podobne konstrukcje co 1.8 T ? tez maja ten wadliwy rozrzad... ?

Tak, w 1.8T i 2.0 20V (uwaga muł!)jest tak samo spięty, w 2.3 jest już inna konstrukcja, sam łańcuch
Kup to, co się podoba i co dobrego się trafi. Za wiele nie czytaj i nie pytaj, bo dojdzie do tego że bedziesz jeździł hulajnogą.
To tak jakbyś szukał idealnej dziewczyny, nie ma i nie będzie, bierze się to, co jest dostępne w danej chwili na rynku, i używa zgodnie z przeznaczeniem :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wedle słów znajomego mechanika, a gość jest dobry w swoim fachu, 1.8T to śmieciara, tyle tylko że nawet fajnie jedzie. A do grupy śmieciary też zalicza się TDI V6. Bo to faktycznie śmieciary. c Kumpel kilka dni temu ogonił B5FL z 1.8 ciągle coś tam grzebał w nim. A autko dobrze doinwestowane i ubrane maxymalnie.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co od grzebania to mam peugeota 407 w 2.0 hdi i wlasnie ciagle cos , niby nic grubego , ale czesto witam i kumpla elektromechanika , 4 czujniki abs , lozysko kola ... niestety autko z ery "plastikowych" i do tego francuska elektryka.... a to auto jest cholernie zelektryfikowane i skomputeryzowane... wystawilem na alledrogo, ale brak zainteresowania,, :( . Najchetniej kupil bym Bete 320 ci , albo 323 E46 FL..a passat to taka alternatywa , malo latam i tylko w sumie do roboty 7 km w 1 strone, wiec nie potrzebuje duzego oszczednego auta , ale nie lubie tez puszek typu A3 , golf ,polo.

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...