Dream Opublikowano 24 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2013 (edytowane) Witam! Przy wymianie łożysk wahacza okazało się, że do wymiany jest również tuleja wahacza, robiąca równocześnie za bieżnię łożysk igiełkowych. Cena nowej tulei/sworznia w ASO jest IMHO deko mówiąc nieadekwatna do całokształtu, Panowie w trzech ASO wołają za kawałek rurki prawie 500 złociszy :biggrin: :banghead: . Czy ktoś przerabiał może temat dotoczenia tej tulei przez tokarza :icon_question: .Jaki materiał zda tutaj najlepiej egzamin :icon_question: . Edytowane 24 Maja 2013 przez Dream Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żółf Opublikowano 24 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2013 Witam! Przy wymianie łożysk wahacza okazało się, że do wymiany jest również tuleja wahacza, robiąca równocześnie za bieżnię łożysk igiełkowych. Cena nowej tulei/sworznia w ASO jest IMHO deko mówiąc nieadekwatna do całokształtu, Panowie w trzech ASO wołają za kawałek rurki prawie 500 złociszy :biggrin: :banghead: . Czy ktoś przerabiał może temat dotoczenia tej tulei przez tokarza :icon_question: .Jaki materiał zda tutaj najlepiej egzamin :icon_question: .Te tulejki są zwykle stalowe i do tego strasznie twarde. Kawałek stali w dobrym gatunku + ew. hartowanie powinno załatwić sprawę. Ja bym od razu toczył dwie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 24 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2013 Profesjonalne dorobienie takiej tulei z odpowiedniego materiału wraz z cieplną obróbką i dokładnym szlifowaniem pod wymiar będzie Cię kosztowało jeszcze więcej niż oryginalna w serwisie a Panowie w ASO nie mają żadnego wpływu na wysokość ceny.Nie stać Cię na naprawy to po co kupowałeś tak drogi motocykl ? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dream Opublikowano 24 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2013 Piotrze wybacz, ale stać mnie na naprawy, lecz kupno kawałka rurki o długości 254mm, fi 25mm za prawie 500zł pozostawię jako ostateczność. To nie jest jakaś kosmiczna technologia, co innego jakby była z Tytanu, wtedy z chęcią bym ją zakupił. Dostęp do narzędzi skrawających i obróbki cieplnej mam, także nie powinno być problemu z obróbką. Twardość również będzie zbadana..... Dziwne, ze na zachodzie owa tuleja kosztuje jak dobrze poszukać ok. 250zł na nasze z wysyłką. Lecz wjeżdżając na teren RP nagle robi się z tego prawie 500zł :biggrin: , wiem, że Panowie z Aso nie mają na to wpływu bo to całkiem mili ludzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żółf Opublikowano 24 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2013 Rób śmiało, możliwe że nie wytrzyma tych x lat jak oryginał, ale najwyżej będziesz zmieniał w najgorszym wypadku co rok. co innego jakby była z Tytanu, wtedy z chęcią bym ją zakupił. Tytan to też nie jakaś kosmiczna technologia, ot troszkę inny stop aluminium Dziwne, ze na zachodzie owa tuleja kosztuje jak dobrze poszukać ok. 250zł na nasze z wysyłką. Lecz wjeżdżając na teren RP nagle robi się z tego prawie 500zł :biggrin: , wiem, że Panowie z Aso nie mają na to wpływu bo to całkiem mili ludzie. Ja ostatnio zamawiałem zestaw naprawczy do gaźnika. W PL za sam zaworek 250zł i czas oczekiwania 10 dni, kupiłem w stanach za 40$ (już z przesyłką) cały zestaw naprawczy, zaworek + masa uszczelek o-ringów itp i miałem w domu po 5 dniach. piszesz bzdury ośmieszając się przy okazjimoderator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 25 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2013 Znajdź stary amortyzator samochodowy którego tłoczysko będzie miało odpowiednia średnice, utnij ile potrzebujesz i przewierć. Ewentualnie Zakład naprawy koparek i zlec wykonanie takiej tulejki. Mnie za tulejkę średnicy fi 30mm skroili całe 20zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 25 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2013 Razem z obrobka cieplna ?Dlaczego nie zamowisz tej tulei poza Polska, np w Niemczech ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dream Opublikowano 25 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2013 O proszę, dorabiają je w Anglii, podali nawet stop z jakiego to robią :) - http://www.classicmotorcycleparts.gb.com/swing-arm-bearing-bush-stainless-steel-3fv-22184-00-1066-p.asp . Adamie, dałem znajomemu do dorobienia, w przyszłym tygodniu ma działać. Jak zakupi lub nie materiał, który się nadaje, to da mi znać jak sprawa stoi :) .Wueska, jeżeli znajomy nie dostanie zadanego metalu, to zaatakuję zakład, który się zajmuje siłownikami/hydrauliką, te zakłady również wchodzą w grę ;) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 26 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2013 (edytowane) Obróbka cieplna dziś wygląda tak jak obsługa mikrofali to już nie jest takie trudne jak kiedyś a hartują coś non stop. Skoro tłoczysko hartowane fi 30mm i długości 50cm kosztowało mnie 75zł to za tulejkę i tak przepłaciłem ;P aa materiał wystarczy 40H Edytowane 26 Maja 2013 przez wueska Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 2 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2013 mozna by jeszcze pochromowac tulejke Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.