tiger666 Opublikowano 22 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 witam,.motocykl honda cb 500 probowalemm ostatnio ustawić sklad mieszanki wolnych obr na świece diagnostyczna. wkrecilem swiece, odpalilem motor, rozgrzalem no i zacząłem wykręcać pilot screw, wykręciłem o 3,5 obr :) i kolor spalania wciąż był niebieski, a powinien być pomaranczowy (bogata mieszanka). Coś ze świecą, czy z gaznikiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cziken929 Opublikowano 22 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 z wiedzą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tiger666 Opublikowano 22 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 (edytowane) z wiedzą...może u ciebie. W sumie to zle napisalem, bo kolor spalania powinien być niebieski, ale chodzi o to, że wykręciłem aż o 3,5 obr srubą i wciąż spalanie na niebiesko ;) a kolor powinien zmienic sie na pomaranczowy przy takim wzbogaceniu. Edytowane 22 Maja 2013 przez tiger666 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tamka Opublikowano 22 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 (edytowane) No to chyba masz gaźnik ustawiony tak że wolne obroty ma z puli tych normalnych że tak powiem. Inaczej mówiąc dysza wolnych zapchana a przepustnica wstępnie zbyt mocno otwarta. Zobacz jaki będzie kolor po otworzeniu ssania, musi się zmienić w końcu. Ja swoją colortune uzyłam nawet do sprawdzenia pod większym obciążeniem. Trochę bardzo garażowo bo symulacja obciążenia pochodziła z uzycia hamulca :laugh: Ale to tak tylko na chwilę oczywiście ed. z opisu mojej świecy wynika że to nie powinno byc niebieskie jakie sobie chce tylko takie niebieskie na granicy nabierania pomarańczowego koloru.Świeca nie może być zepsuta bo to tylko zwykłe szkło przez które widzisz co masz :)Zrób jeszcze eksperyment polegający na zdjęciu przewodu podciśnieniowego od membran, ale przewód zatkaj i kruciec w gaźniku też zatkaj. Po prostu to odłącz całkowicie bo i bez tego na wolnych obrotach musi pracować. Jezeli zacznie się coś dziać to pewne że z gaźnikiem coś nie tak. Edytowane 22 Maja 2013 przez Tamka Cytuj Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 22 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 sprawdiles i wszystko jest w normie i po to ta swieca jest dodatkowych eksperymentow nie potrzebujesz, jak chcesz dokladniej to wykosztuj sie na analizator spalin. Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tamka Opublikowano 22 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 No ale chłopak ma świecę i chce mieć z frajdę z eksperymentowania :biggrin: (inaczej to nic by nie pisał bo byłby w serwisie). Nie goń go zaraz na analizator spalin.Poza tym colortune jest bardzo precyzyjna w działaniu Cytuj Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 22 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 nie no jasne, na rozne gazniki rozny ma wplyw zmiana sruba regulacji skladu mieszanki, nie zawsze ta zmiana jest tak drastyczna, jesli jest to oczywiscie, ze swieca ladnie to wykazuje, zreszta jak pogazuje troche to tez zobaczy rozowy jesli chce sie przekonac, ze tam mozna ten kolor zobaczyc. Proponuje ustawic srube slkadu mieszanki jak zaleca serwisowka i odstapic od dalszych regulacji. Przypominam, ze w stanach praktycznie sie tym nie bawia bo maja zaslepione, w "zwyklych" nie zajmujacych sie tuningiem warsztatach na zachodzie tez rzadko sie po to siega natomiast na polskim forum co chwile sa pytania o sklad mieszanki i te regulacje... Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tiger666 Opublikowano 22 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 niby to tylko sklad mieszanki na wolnych, ale różnica w osiągach i płynnosci jest spora, jeżeli jest perfekcyjnie... Druga sprawa też istotna, jeden słupek od wakuometra (dokladnie lewy gaznik) drga z mniejszą intensywnością niż , prawy. Czy to znaczy że lewy przylewa? obojetnie jak zuboże mieszanke, czy wzbogace, to drga słabiej niz prawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 23 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2013 te drgania sa zalezne takze od ustawienia zaworow Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tiger666 Opublikowano 23 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2013 na początku sezonu luzy sprawdzalem i mam w normie, więc cos z gaznikiem napewno jest, bo jak kupiłem to było takie ustawienie śrub skladu mieszanki, że na prawym bylo wykręcone wiecej o 0,25, niz na lewym gazniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 23 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2013 To może sprawdź dławiki przy wakuometrze ;) Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 23 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2013 na początku sezonu luzy sprawdzalem i mam w normie, więc cos z gaznikiem napewno jest, bo jak kupiłem to było takie ustawienie śrub skladu mieszanki, że na prawym bylo wykręcone wiecej o 0,25, niz na lewym gaznikubo ustawili to ludzie, ktorzy maja sprzet i sie na tym znaja, prawdopodobnie mialo tak byc... Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żółf Opublikowano 23 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2013 Kiedyś zakupiłem colortune, po kilku próbach za różnych motocyklach odstawiłem na półkę. Tak jak w Twoim przypadku kolor zawsze taki sam, bez względu na położenie śruby, przy jakiś mocnych odchyłkach dopiero się zmienia, ale wtedy widać słychać i czuć, że skład mieszanki nie taki. Wg. mnie zupełnie zbędny wynalazek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cziken929 Opublikowano 23 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2013 Używam colortuna od lat szczególnie w olejakach i tam gdzie pozwala miejsce.Pomimo badziewnego wykonania jak się wydaje na pierwszy rzut oka świece działają dobrze. Niemalże w każdym motocyklu koryguję skład mieszanki robiąc synchro i motocykle pracuja bardzo gładko a jazda zmienia się znacznie na plus w dolnym i średnim zakresie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 24 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2013 Kolor mocniej się zmienia na wypełni rozgrzanym motocyklu, reakcja wtedy jest szybsza. Jak chcesz szybkiej zmiany koloru to "bardzo niskie obroty" i każde przekręcenie składem prze gazować delikatnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.