Michał Mleczko Opublikowano 12 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 (edytowane) Witam! Mam pytanie do ludzi zajmujących się mechaniką motocyklową na co dzień lub po prostu bardziej doświadczonych ode mnie - bo w zasadzie kilka lat dłubania przy aucie czy skuterze i miesiąc przy motocyklu nie znaczą zbyt wiele - co sądzicie o tak uwielbianym przez wszystkich naprawiaczy CZERWONYM SILIKONIE? Pytam się, bo osobiście nie znalazłem dla tej okropnie wyglądającej masy żadnego zastosowania w silniku (czy to auta, czy motocykla), za to kilka razy już czyściłem pokrywę zaworów czy miejsce jej styku z głowicą z tego g*wna. Wyczysciłem, wymyłem, zamontowałem (nawet na starej uszczelce, jeśli była dobra) i śmigało dalej, nic nie ciekło - więc po co ten sylikon? Szczególnie, że nawet w poradnikach typu "jak regulować zawory" itp. piszą, że "pod uszczelkę daj trochę silikonu i montuj" - pytanie, co ta milimetrowa warstwa silikonu ma dać, skoro da się ją wyciągnąć nawet z zewnątrz... Edytowane 12 Maja 2013 przez Michał Mleczko Cytuj - dziennik kosztów na spritmonitor.deMoja Honda CB250N na Autocentrum.pl - ZAPRASZAM! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emil1005 Opublikowano 12 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 Można dać czarny. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 12 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 Gdy widzę czerwony to mnie aż trzęsie.Dla mnie to niechlujstwo.Jeśli coś rozbieram to zakładam nowe uszczelki,a jeśli już muszę zastosować pastę uszczelniającą[bo niekiedy nie ma uszczelki w danym niejscu ] to używam pasty z Victor Rienza ,lub z Erlinga.A one są czarne lub szare. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 12 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 W silniku panuje nadciśnienie i czasami znajduje sobie ujście w niewłaściwym miejscu.i zazwyczaj jest to powierzchnia płaska jak np. styk pokrywy sprzęgła i bloku. Normalnie powinna być tam papierowa uszczelka ale silikon dobrze wypełnia każdą lukę. Na pokrywie głowicy smarujesz tylko stronę przylegającą do samej głowicy, bo tam też jest płasko i nie można zrobić przetłoczenia dla uszczelki. W innych miejscach raczej nie ma zastosowania chyba, że ktoś zrobił jakąś rysę śrubokrętem i uszczelka nie będzie chciała się ułożyć.Drugie miejsce gdzie ta mazia się nadaje to okolice gdzie woda radośnie spływa i panuje ogólnie pojęty brud drogowy. Czytaj czujnik prędkości na zębatce na przykład. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dexster Opublikowano 12 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 Jeśli dobrze kojarzę to jest jeszcze czarny i szary. Były czasy, gdy człowiek całe moto składał na silikon ;) Na szczęście za czasem nabrał rozumu. Jedynie gdzie u siebie ostatnio dałem silikon to chyba przy uszczelce od pokrywy zaworów, wysłużona jest, zdałoby się nową, lecz gotówka będzie dopiero w czerwcu :( Silikon to dobra rzecz, tylko niestety przez wielu nadużywana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hashman Opublikowano 12 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 Ja sobie w nowszym moto nie wyobrażam składać na silikon, ale Jadwiga ma dużo silikonu w sobie. Z tego względu, że kartery były poobijane strasznie i uszczelka mogłaby nie utrzymać ciśnienia. Ale pod cylindry, ani głowice silikonu nie dałem, nówki uszczelki wsadziłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 12 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 czerwony silikon jak najbardziej ma zastosowanie - w Hondzie XL600 :D Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 12 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 Jest jeszcze niebieski ulubiony przez gości zza oceanu, przeważnie jednak dla estetyki czarny np. wurth(ma bardzo fajny dozownik) albo szary loctite(ten sie gorzej dozuje), stosowałem tez "wiktora" też się fajnie dozuje. Tyle że w każdym przypadku wydatek od 30 do prawie 60zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 13 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 Czerwony fuj.Problem polega na tym, że używający tego dobrodziejstwa osobnicy z tego siliconu pragną zrobić drugą uszczelkę a powinno nałożyć się przezroczystą warstwę grubości folii i wtedy nie wyciska tego silikonu i spełnia swoją rolę.Ja używam czarnego Wurtza. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 13 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 Reinz ciemno szara, lub oryginał toyoty, (droga, 200 tubka jak wchodzisz z ulicy bez rabatu żeby kupić) i tak jak wyżej, idealnie odtłuścić i nałożyć mgiełkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.