Adam M. Opublikowano 3 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2013 Zacznijmy od tego ze gdyby wszystkie firmy robily motocykle niezniszczalne to by padly w krotkim czasie :).Caly uklad alternatora samowzbudnego + regler / uwalacz na mase jest stosowany bo tani, a nie dlatego ze dobry.Teoretycznie najlepszy jest altek obcowzbudny z pradem ladowania regulowanym juz wewnatrz alternatora.Tak ze to co jest musi sie psuc bo tak zostalo zrobione :).Rozwiazania juz tez zostaly podane - zmiana miejsca na lepsze ( bardziej przewiewne ) lub dodatkowe wietrzenie.Ale to tylko daje przedluzony czas dzialania, bo popsuc sie musi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nico Opublikowano 3 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2013 (edytowane) Piotr, Twojej praktyki nie kwestionuje, a nawet z niej korzystam...Co do odpalania na pych i duzego poboru pradu to fakt.Co do aku pomocniczego , ktory podales na przykladzie czyli 120Ah to chyba nie powinno to uwalic reglera, choc prad rozruchowy wzrasta 2 razy, pojemnosc sie sumuje ale napiecie pozostaje takie samo. Zalezy tez jakie parametry graniczne ma regulator. Mysle ze jesli sie szybko odpali i klemy odczepi od aku rozruchowego to regler przezyje. Oczywiscie nie zebym taki sposob polecal, pisze na bazie wlasnych spostrzezen...Praktycznie lepiej tego nie stosowac.Generalnie: sprawny akumulator i alternator to podstawa. Do tego wlasciwe laczenia kabli czyli nie zasniedziale wtyczki, laczenia mas itp. Wracajac do tematu reglera Hondy.Jest jeden myk, ktory wlasnie zastosowalem i polecam. Pomiedzy regulator a rame nalozyc paste termoprzewodzaca. Poprawia to znaczaco odbior ciepla przez radiator ktorym jest rama. Ja uzylem takiej z opilkami srebra, ktora mi pozostala po modyfikacji chlodzenia w kompie (jest jeszcze lepsza od bialej)To ma sens o ile oczywiscie problemem padajacych reglerow jest zbyt silne grzanie, ale z drugiej strony to nie zaszkodzi a roboty z tym nie ma duzo.Od strony zewnetrznej wentylatorek z karty graficznej.Mozna tez przelozyc regler bez moich modyfikacji w jakies przewiewne miejsce pamietajac tez o masie.Jesli chodzi o kontrole napiecia ladowania to mozna zalozyc w okolicy zegarow elektroniczny wskaznik napiecia ladowania. Np. taki:Koszt to 0,7 L wody ognistej, a mamy kontrole ladowania caly czas, ja dalem maly wlacznik ktorym woltomierz moge wylaczyc niezaleznie od zaplonu.Jesli chodzi o design tez to zle nie wyglada.Kiedys zmontowalem taki na 3 ledach - zolta,zielona i czerwona, ktore wkomponowalem w zegar .(zielona wlasciwe napiecie ladowania, zolta zbyt wysokie, czerwona brak ladowania.)Do tego programowalny quick shifter, z obrotomierzem na wyswietlaczu lcd 16x2,wyswietlacz biegow Acumena, elektroniczny czujnik temperatury i kontrola prawie jak w F-16 :-) Edytowane 3 Maja 2013 przez Nico Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 5 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2013 (edytowane) tylko stary akumulator zazwyczaj nie pobiera duzo prad ( ma znacznie zmniejszona pojemnosc) - wiec albo regulator nie ma gdzie odprowadzic pradu ktory wytworzy , alb slaby aku zupelnie nie ma nic do palenia sie regulatora. Edytowane 5 Maja 2013 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 6 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2013 tylko stary akumulator zazwyczaj nie pobiera duzo prad ( ma znacznie zmniejszona pojemnosc) - wiec albo regulator nie ma gdzie odprowadzic pradu ktory wytworzy , alb slaby aku zupelnie nie ma nic do palenia sie regulatora. Regulator nie wytwarza prądu. Piotr, Twojej praktyki nie kwestionuje, a nawet z niej korzystam...Co do odpalania na pych i duzego poboru pradu to fakt.Co do aku pomocniczego , ktory podales na przykladzie czyli 120Ah to chyba nie powinno to uwalic reglera, choc prad rozruchowy wzrasta 2 razy, pojemnosc sie sumuje ale napiecie pozostaje takie samo. Zalezy tez jakie parametry graniczne ma regulator. Mysle ze jesli sie szybko odpali i klemy odczepi od aku rozruchowego to regler przezyje. Oczywiscie nie zebym taki sposob polecal, pisze na bazie wlasnych spostrzezen...Praktycznie lepiej tego nie stosowac.Generalnie: sprawny akumulator i alternator to podstawa. Do tego wlasciwe laczenia kabli czyli nie zasniedziale wtyczki, laczenia mas itp. Wracajac do tematu reglera Hondy.Jest jeden myk, ktory wlasnie zastosowalem i polecam. Pomiedzy regulator a rame nalozyc paste termoprzewodzaca. Poprawia to znaczaco odbior ciepla przez radiator ktorym jest rama. Ja uzylem takiej z opilkami srebra, ktora mi pozostala po modyfikacji chlodzenia w kompie (jest jeszcze lepsza od bialej) A pomyślałeś o tym, że owa pasta jest izolatorem elektrycznym?Twój pomysł jest z dupy dla reg. umasowionych obudową...czyli większości.Następny sponsor uwalonych regulatorów. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 6 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2013 tylko stary akumulator zazwyczaj nie pobiera duzo prad ( ma znacznie zmniejszona pojemnosc) - wiec albo regulator nie ma gdzie odprowadzic pradu ktory wytworzy , alb slaby aku zupelnie nie ma nic do palenia sie regulatora.Jesteś pewny tego tekstu ? Podłącz całkowicie rozładowany akumulator z nap. na klemach 11V pod prostownik z amperomierzem i sprawdź ile Amp. pobiera w momencie podłączenia. Po chwili pobór prądu maleje do 2 -3 Amp. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 6 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2013 Odpalanie na kable jest dozwolone byle by nie doprowadzić do tzw. stanów nie ustalonych, najlepiej korzystać ze specjalnych urządzeń które nie powodują gwałtownego skoku napięcia/prądu. Większość testerów akumulatorów mierzy spadek pod obciążeniem. Ja podpinam 500W obciążenia i sprawdzam spadek. Dodatkowo sprawdzam gęstość elektrolitu i wystarcza. Z doświadczenia to zauważyłem: ludzie zupełnie nie wiedza po co sa kreski od stanu elektrolitu-> zwykle jest go zbyt dużo wiec odpowiednia gęstość jest nie do osiągnięcia. Stan klem opłakany, zwykłe stalowe śruby do tego i oczywiście nie zabezpieczone niczym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nico Opublikowano 8 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2013 Regulator nie wytwarza prądu. A pomyślałeś o tym, że owa pasta jest izolatorem elektrycznym?Twój pomysł jest z dupy dla reg. umasowionych obudową...czyli większości.Następny sponsor uwalonych regulatorów. Owszem jest i co z tego ??Regulator nie jest umasowiony obudowa.To ze jest przykrecony do ramy wynika z tego, ze jest w ten sposob najprosciej odbierane cieplo z niego.Gdyby bylo jak mowisz to po odkreceniu go od masy czyli ramy, to albo by nie bylo ladowania, albo by sie uszkodzil. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 8 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2013 Owszem jest i co z tego ??Regulator nie jest umasowiony obudowa.To ze jest przykrecony do ramy wynika z tego, ze jest w ten sposob najprosciej odbierane cieplo z niego.Gdyby bylo jak mowisz to po odkreceniu go od masy czyli ramy, to albo by nie bylo ladowania, albo by sie uszkodzil. Możliwe iż masz rację bo chyba pokiełbasiło mi się z obcowzbudnym. Przy najbliższej okazji to sprawdzę. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 8 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2013 Monter wiekszosc alternatorow jest samowzbudnych i wiekszosc reglerow do nich ma przewod masowy, czyli sposob Nicobedzie dzialal. Sa jednak przypadku gdy regler jest masowany przez obudowe, wiec trzeba wiedziec co sie zaklada do motocykla przed zastosowaniempasty :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nico Opublikowano 9 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 Trochę poczytałem na elektrodzie o samo tworzonych reglerach (ogólnie dyskusja tutaj to wywarzanie otwartych drzwi) i nie takie łby od elektroniki jak mój zęby gubią na nich. Monter wiekszosc alternatorow jest samowzbudnych i wiekszosc reglerow do nich ma przewod masowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 9 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 Monter wiekszosc alternatorow jest samowzbudnych i wiekszosc reglerow do nich ma przewod masowy, czyli sposob Nicobedzie dzialal. Sa jednak przypadku gdy regler jest masowany przez obudowe, wiec trzeba wiedziec co sie zaklada do motocykla przed zastosowaniempasty :).Wiem o tym Adamie. Ale mam nieodparte wrażenie, że spotkałem się z reglerami masowanymi obudową i stąd moje podejście do używania pasty w tak uniersalnym stwierdzeniu jakie wyraził Nico jak i moja konsternacja w wątku Przemka o sprawdzaniu wyprowadzeń regla. Trochę poczytałem na elektrodzie o samo tworzonych reglerach (ogólnie dyskusja tutaj to wywarzanie otwartych drzwi) i nie takie łby od elektroniki jak mój zęby gubią na nich. Monter wiekszosc alternatorow jest samowzbudnych i wiekszosc reglerow do nich ma przewod masowy Co chcesz prZez te cytaty wyrazić? Bo nie rozumiem. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nico Opublikowano 9 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 Możliwe iż masz rację bo chyba pokiełbasiło mi się z obcowzbudnym. Przy najbliższej okazji to sprawdzę. Jako moderator to najpierw sprawdzaj, a pozniej pisz jak nie jeste pewien... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 9 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 Jako moderator to najpierw sprawdzaj, a pozniej pisz jak nie jeste pewien...Akurat funkcja moderatora (jestem człowiekiem a nie programem i mogę sie mylić)mnie do tego nie obliguje ale z kolei jak radzący powinieneś zastrzec, że może to nie dotyczyć wszystkich reglerów i wypada to sprawdzić najpierw. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nico Opublikowano 9 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 Też racja :)Wiec gwoli scislosci dotyczy to reglerow hondy od cbr 900rr, 1993-1999 (SC28, SC33) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 9 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 od zuzytego aku mozna uwalic regulator od podpinania dodatkowego aku i nie odpiecia go po uruchomieniu silnika rowniez i od wielu innych czynnikow tu opisanych takze, a w hondzie czesciej bo sa slabe, praktycznie kazdy z regulatorow systemu samowzbudnego ma minus (mase) na przewodzie wyprowadzonym z reglera. Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.