Skocz do zawartości

Yamaha FZ 400 91' Zalewa filtr powietrza


sowa92
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam przez zimę składałem sobie do kupy Yamaha fz 400 , motocykl stal w częściach przez ostatnie 3 lata .

Na początku strasznie trudno palil , ale po paru próbach nauczyłem sie ustawiac odpowiednio ssanie itd .

Motocyklem zrobilem jakies 150 km , przez ten czas dostrzegłem ze często trudno mu utrzymać niskie obroty bez dodawania gazu .

A ostatnio z gaźników lala sie benzyna .

Rozebralem wszystko sciagnalem air boxa w ktorym znalazlem ok 200 ml benzyny.

Jeden z gaźnikow przelewa paliwo , dostrzeglem to juz wczesniej jak moto stal bez filtra , zawsze w pierwszym gaźniku na dolocie zbieralo sie troche benzyny , jednak zignorowalem to i zlozylem moto do kupy .

Motocykl do 100 km/h zbieral sie szybko ok 6/7 s ale max predkosc to ok 150 km/h wiec cos jednak go blokuje . Mozliwe ze nie pracowal na jednym cylindrze tym w którym sie leje paliwo .

 

Gaźniki sciagnąlem i wyszyscilem , wszystko niby dziala ok , plywak nie jest dziurawy zaworek od plywaka zamyka dostep paliwa .

na 2 i 4(uszkodzonym gaźniku) jeden z otworow nie byl drozny czym juz sie zajmuje , nie wiem tylko od czego jest ten malutki kanał .

Dodam jeszcze bo moze to jest przyczyną ze na gaźniku który leje ta gumowa rura ktora idzie z filtra powietrza jest delikatnie uszkodzona na brzegu ale watpie ze puszcza jakies lewe powietrze bo wszystko jest mocno poskrecane .

 

Co moze byc przyczyną tego ? Co powinienem zrobic ?

Slonce juz swieci a ja dalej nie moge smigac , mimo ze cala zime skladalem ten motocykl .

Nie jestem za bardzo doswiadczony gdyz to moje pierwsze moto .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Zawieszone/brudne/wyrobione zaworki iglicowe + ustawienie poziomu paliwa w komorach plywakowych.

2. Nie pracuje Ci na wszystkich garach - podejrzewam ze zalalo swiece. W pierwszej kolejnosci sprawdz pierwszy cylinder.

3. Sprawdz czy w oleju nie ma benzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak w oleju prawdopodobnie byla benzyna

zaworek iglicowy pracuje chyba prawidlowo , jak dmucham w gaźniki ( dojscie paliwa) to nie puszcza powietrza żaden z nich dopóki nie podniose plywakow

 

jeszcze jedno jaką funkcje spelnia zaznaczona strzalką rurka ? http://imageshack.us/photo/my-images/14/carbsonrackapart.jpg/

Edytowane przez sowa92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rurka od podciśnienia jest sucha wiec tam nie cieknie.

 

Wiem juz ze ssanie dzialalo tylko na 2 cylindrach bo w 1 i 3 paliwo do tych rurek w ganiku prawdopodobnie nie dochodziło ) ale raczej to nie moze miec wplywu na przelewanie gaźnika ?

dzisiaj wszystko poskladam dogne troszke blaszke zamykajaca iglice i zobacze co sie bedzie działo .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witam po przerwie ;)

blaszki dogiąłem bardzo lekko praktycznie niezauważalnie dla oka , gaźnik trzyma paliwo nic nie przelewa , poziom jest mniej więcej taki sam w każdym gaźniku .

Lecz jak na moją mechanike znowu cos sie musialo stac ; )

Moto nie daje sladu zycia , nawet na samostart .

Ostatnio z wielka niechecia odpalil na pych , nie mial wgl mocy i trzeba bylo caly czas odkrecac manetke , na obroty sie wkrecal , ale kompletnie brak mocy i trzymania obrotow , z rozrusznika nie rusza ... Jakies propozycje ?

Wiem ze powinienem oddac do mechanika ale kupilem moto za grosze i chce sie czegos nauczyc własciwie , a mechanik dostepny od przyszlego tygodnia dopiero .

Śruby od mieszanki paliwowo powietrznej ustawilem tak samo jak byly , pamietam tylko ze uszczelki byly strasznie starte ale ich nie wymianialem .

dokrecenie tych śrub bądź poluzowanie nie przynosi zadnych zmian , na rozrusznik nie odpali .

 

Jakies propozycje ?

 

I dodakowe pytanie jeszcze jaka funkcje spałniaja te otwory w gaźniku ? http://imageshack.us/photo/my-images/89/t2ec16zhjgqe9nomb9bbrf0.jpg

Edytowane przez sowa92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Link do twego zdjecia pokazuje glownie propozycje "merry girls from China" ( zen sie z dziewczynami z Chin ).

Jezeli silnik po zapaleniu go nie reaguje na odkrecanie srub mieszanki to ten uklad dalej jest niedrozny.

Oddaj gazniki do czyszczenia na myjke po rozebraniu ich na czesci.

 

Dlatego tez nie chce zapalic / trzymac wolnych i nie ma mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ustawilem dzisiaj plywaki tak jak byly na początku tzn. opusciłem je o 0.5 mm na blaszce od poziomu paliwa( czyli aktualnie luźno opuszczone pływaki są na wysokości 15 mm od krawędzi gaźnika ) , wszystkie sa idealnie ta tym samym poziomie .

Jednak moto dalej nie daje oznaki zycia , przedmuchałem wszystkie kanały i nic .

Przed moją "naprawa" moto, gaźnik przelewal na 1 cylinder no ale odpalał , a teraz nic , nie wiem co tam mozna bylo zepsuc ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...