campus23 Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Witam Prosze o podpowiedź odnośnie regulatorów do cbr 600 f4i 2002r. Mój problem polega na tym iz po zmierzeniu multimetrem napięcia na aku wyszło że podczas pracy zapalonego motocykla napięcie wynosi 13,5v do około 14v (przy pracy na obrotach rzędu 3-4 tys) po zapaleniu świateł napięcie spada do 11,8-maks 12v (przy pracy około 3-4 tys obrotów) czy jest to walnięty regulator napięcia czy przyczyna tkwi gdzie indziej i jest to powazniejsza usterka (dodam że regulator strasznie się nagrzewa) Z góry dziękuje za wszelka pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Założyłeś temat w dziale gdzie masz przyklejony temat o diagnostyce układu ładowania.Zapoznaj się, zrób pomiary i w razie niejasności pytaj dopiero.P.S. Na sprawnym reglerze można jajko usmażyć ;-) więc temp. się na razie nie przejmuj. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
campus23 Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Ok przeczytałem temat ale pytanie moje może z goła durnowate (pewnie z braku wiedzy) jak zmierzyć napięcie na alternatorze. Chodzi mi o to czy ypiąc na chodzacym motocyklu te 3 żółte kabelki od regulatora i mierzyć wtedy we wtyczce od altka czy jak?? Pytam bo nie wiem a w temacie tez jakos nie doczytałem. Z góry dzięki za odp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Wygląda na to że masz duży spadek napięcia na kablach. Może są zaśniedziałe styki albo kiepskie połączenie z masą. Zacznij od tego. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nico Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Po pierwsze to sprawdzic polaczenia na kostkach czy przez zime nie zasniedzialy. Prawdopodobnie padl regulator (hondy tak maja), lub alternator (duzo rzadziej).Sprawdzenie altka:-odepnij kostke od alternatora to sa 3 zolte przewody i sprawdz miernikiem czy jest przebicie na mase w kazdym z pinow- jak jest ok sprawdzic napiecie miedzyfazowe (zmienne oczywiscie) przy odpalonym moto i odpietej kostce podlacz miernik i wykonaj 3 pomiary podlaczajac kolejno do 2 przewodow idacych od alternatora.Wynik powinien byc taki sam na kazdym z pinow, roznica w pomiarach to uszkodzony altek. Sprawdzenie reglera:-odlacz kostke od regulatora, miernik ustawic na mierzenie rezystancji.Pomiar wykonac miedzy 3 pinami gornymi, a dwoma dolnymi (6 pomiarow)3 gorne to zolte, dolny lewy to czerwono bialy, dolny prawy to zielony.Kolejno miedzy 3ma zoltymi i dolnym lewym pinem - rezystancja nieskonczenie duza czyli brak pomiaruMiedzy 3ma zoltymi a dolnym prawym miernik powinien wskazywac od 0.5k do 10k . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
campus23 Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 (edytowane) Tylko u mnie w reglerze nie ma 5 pinów a 7 pinów i nie ma czewonego a sa 2 czerwone i 2 zielone + 3 żółte. Drugie pytanie "odepnij kostke od alternatora to sa 3 zolte przewody i sprawdz miernikiem czy jest przebicie na mase w kazdym z pinow" jak mam ustawic miernik aby to sprawdzić miernik taki http://pomocedydaktyczne.info/index.php?main_page=product_info&cPath=39_87_534&products_id=7910&zenid=f0ace80a1441a604a317982f21188bb1 Edytowane 15 Kwietnia 2013 przez campus23 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 No cóż, trzeba się logować.Ustaw miernik na test diody lub też piszczyk.Jesli miernik jest prawidłowo ustawiony to po zwarciu przewodów będzie piszczał, wskazanie na mierniku powinno byc 0 plus rezystancja przewodów miernika. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
campus23 Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 cóż nie wiem jeszcze raz mam taki miernik (mam nadzieje ze wolno linki wklejac ) http://allegro.pl/uniwersalny-miernik-iglowy-830-b-lcd-multimetr-i3143116604.htmljak go ustawić??Co do pomiarów zrobiłem jeszcze raz tylko na 5 tys obrotów a nie na 3 tys i wyszło tak na zgaszonych światłach jest 14,3v cały czas (jak dam na około tys obrotów moto to jest 12,2v) jak zapalam światła to czy tak czy siak jest zawsze 11,9v i finał. co do altka dziś nie pomierze bo nie idzie się dostać do kostki ale spróbuje jutro. Pytanie tylko czy jak jest ładowanie ogólnie to to altek w ogóle?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 mialem podobny problem w tym motocyklu i wina lezala po stronie regulatora mimo, ze jest on inny niz w starszych modelach i z wiekszym radiatorem to i tak pada... Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kysa275 Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Ja miałem identycznie w vtr1000f, u mnie walnięty był regulator napięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Masz trzy zakresy na czerwono zaznaczone:offpomiar natężenia prądu 10Apomiar diody i to Cię interesuje Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Nie wiadomo dlaczego Japończycy upatrzyli sobie w regulatorze miejsce na prostownik to właśnie jest gwóźdź do trumny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Nie wiadomo dlaczego Japończycy upatrzyli sobie w regulatorze miejsce na prostownik to właśnie jest gwóźdź do trumny.Właśnie po to ;-) Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Nie wiadomo dlaczego Japończycy upatrzyli sobie w regulatorze miejsce na prostownik to właśnie jest gwóźdź do trumny. Są jeszcze motocykle które mają to osobno tylko więcej kabli wtyczek i śrubek.W innych alternator ma diody wewnątrz jak samochody. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2013 campus23 ale czy poza niskim napieciem cos sie dzieje ? moto nie odpala ? brakuje pradu ? wyladowuje ci akumulator w miescie ? Ja mam podobne ladowanie w VFR , nowy regulator nic nie zmienil ( podmienialem 2 sprawne nowy z woreczka i uzywke bo znajomy rozbil swoja VFR ke i mi uzyczyl do testow), polaczenia elektryczne bez uwag, a winny jest stary akumulator oryginal Hondy ktory ma prawdopodobnie ok 14 lat i przy rozruchu spada napiecie na 9 - 8V . Mimo to jezdze tak od 3 lat i juz 60 tys km zrobilem niby bez ladowania - dopiero w tym roku wymienie aku bo wyjezdzam dalej na moto i wole miec 100% sprawne aku. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.