Skocz do zawartości

Czy to regulator napięcia ??


campus23
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Prosze o podpowiedź odnośnie regulatorów do cbr 600 f4i 2002r. Mój problem polega na tym iz po zmierzeniu multimetrem napięcia na aku wyszło że podczas pracy zapalonego motocykla napięcie wynosi 13,5v do około 14v (przy pracy na obrotach rzędu 3-4 tys) po zapaleniu świateł napięcie spada do 11,8-maks 12v (przy pracy około 3-4 tys obrotów) czy jest to walnięty regulator napięcia czy przyczyna tkwi gdzie indziej i jest to powazniejsza usterka (dodam że regulator strasznie się nagrzewa) Z góry dziękuje za wszelka pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założyłeś temat w dziale gdzie masz przyklejony temat o diagnostyce układu ładowania.

Zapoznaj się, zrób pomiary i w razie niejasności pytaj dopiero.

P.S. Na sprawnym reglerze można jajko usmażyć ;-) więc temp. się na razie nie przejmuj.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok przeczytałem temat ale pytanie moje może z goła durnowate (pewnie z braku wiedzy) jak zmierzyć napięcie na alternatorze. Chodzi mi o to czy ypiąc na chodzacym motocyklu te 3 żółte kabelki od regulatora i mierzyć wtedy we wtyczce od altka czy jak?? Pytam bo nie wiem a w temacie tez jakos nie doczytałem. Z góry dzięki za odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to sprawdzic polaczenia na kostkach czy przez zime nie zasniedzialy.

 

Prawdopodobnie padl regulator (hondy tak maja), lub alternator (duzo rzadziej).

Sprawdzenie altka:

-odepnij kostke od alternatora to sa 3 zolte przewody i sprawdz miernikiem czy jest przebicie na mase w kazdym z pinow

- jak jest ok sprawdzic napiecie miedzyfazowe (zmienne oczywiscie) przy odpalonym moto i odpietej kostce podlacz miernik i wykonaj 3 pomiary podlaczajac kolejno do 2 przewodow idacych od alternatora.Wynik powinien byc taki sam na kazdym z pinow, roznica w pomiarach to uszkodzony altek.

 

Sprawdzenie reglera:

-odlacz kostke od regulatora, miernik ustawic na mierzenie rezystancji.Pomiar wykonac miedzy 3 pinami gornymi, a dwoma dolnymi (6 pomiarow)

3 gorne to zolte, dolny lewy to czerwono bialy, dolny prawy to zielony.

Kolejno miedzy 3ma zoltymi i dolnym lewym pinem - rezystancja nieskonczenie duza czyli brak pomiaru

Miedzy 3ma zoltymi a dolnym prawym miernik powinien wskazywac od 0.5k do 10k .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko u mnie w reglerze nie ma 5 pinów a 7 pinów i nie ma czewonego a sa 2 czerwone i 2 zielone + 3 żółte. Drugie pytanie "odepnij kostke od alternatora to sa 3 zolte przewody i sprawdz miernikiem czy jest przebicie na mase w kazdym z pinow" jak mam ustawic miernik aby to sprawdzić miernik taki http://pomocedydaktyczne.info/index.php?main_page=product_info&cPath=39_87_534&products_id=7910&zenid=f0ace80a1441a604a317982f21188bb1

Edytowane przez campus23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż, trzeba się logować.

Ustaw miernik na test diody lub też piszczyk.

Jesli miernik jest prawidłowo ustawiony to po zwarciu przewodów będzie piszczał, wskazanie na mierniku powinno byc 0 plus rezystancja przewodów miernika.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cóż nie wiem jeszcze raz mam taki miernik (mam nadzieje ze wolno linki wklejac ) http://allegro.pl/uniwersalny-miernik-iglowy-830-b-lcd-multimetr-i3143116604.html

jak go ustawić??

Co do pomiarów zrobiłem jeszcze raz tylko na 5 tys obrotów a nie na 3 tys i wyszło tak na zgaszonych światłach jest 14,3v cały czas (jak dam na około tys obrotów moto to jest 12,2v) jak zapalam światła to czy tak czy siak jest zawsze 11,9v i finał. co do altka dziś nie pomierze bo nie idzie się dostać do kostki ale spróbuje jutro. Pytanie tylko czy jak jest ładowanie ogólnie to to altek w ogóle??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz trzy zakresy na czerwono zaznaczone:

off

pomiar natężenia prądu 10A

pomiar diody i to Cię interesuje

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiadomo dlaczego Japończycy upatrzyli sobie w regulatorze miejsce na prostownik to właśnie jest gwóźdź do trumny.

Właśnie po to ;-)

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiadomo dlaczego Japończycy upatrzyli sobie w regulatorze miejsce na prostownik to właśnie jest gwóźdź do trumny.

 

Są jeszcze motocykle które mają to osobno tylko więcej kabli wtyczek i śrubek.

W innych alternator ma diody wewnątrz jak samochody.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

campus23 ale czy poza niskim napieciem cos sie dzieje ? moto nie odpala ? brakuje pradu ? wyladowuje ci akumulator w miescie ? Ja mam podobne ladowanie w VFR , nowy regulator nic nie zmienil ( podmienialem 2 sprawne nowy z woreczka i uzywke bo znajomy rozbil swoja VFR ke i mi uzyczyl do testow), polaczenia elektryczne bez uwag, a winny jest stary akumulator oryginal Hondy ktory ma prawdopodobnie ok 14 lat i przy rozruchu spada napiecie na 9 - 8V . Mimo to jezdze tak od 3 lat i juz 60 tys km zrobilem niby bez ladowania - dopiero w tym roku wymienie aku bo wyjezdzam dalej na moto i wole miec 100% sprawne aku.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...