okrzem Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 WitamJest to mój drugi post na forum zaraz po powitalni, a już proszę was o niemałą pomoc :wink:Przygotowuję się do nadchodzącego sezonu i kolekcjonuję informacje na temat torów wyścigowych. Niestety, nie mogę znaleźć wiadomości o nawierzchni i profilowaniu poszczególnych zakrętów na torach.Zwracam się z prośbą do torowych "wyjadaczy", którzy bardzo dobrze znają tory takie jak Slovakiaring, Brno, Poznań, Panonia o opisanie ich, najlepiej zakręt po zakręcie z uwzględnieniem profilowania (+,-,0) i nawierzchni. Jeśli ktoś zna inne tory takie jak w Radomiu czy Starym Kisielinie to również proszę o podzielenie się doświadczeniem. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szramer Opublikowano 30 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2013 najlepszy jest tor w Indianapolis , kazdy zakret z innego asfaltu , niedziwota ze tak glebia na motogp :laugh: Cytuj WERA#111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiniuFF Opublikowano 30 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2013 Zapytam z ciekawości -do czego jest ci to potrzebne? Cytuj --->Suzuki SV 650-->Yamaha FZ1s--Triumph Speed Triple 1050 --> Yamaha MT 09http://www.trasser.pl/ aplikacja mobilna http://szkoleniemotocyklowe.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okrzem Opublikowano 30 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2013 (edytowane) Im więcej wiem o torze, na którym będę jeździł, tym łatwiej i szybciej nauczę się jego konfiguracji jak już na nim będę.Zbieram do skarpety wszystko co udaje mi się zarobić między zajęciami na uczelni, więc chcę pojechać na tor przygotowany jak najlepiej, żeby wykorzystać czas spędzony na nim jak najefektywniej. Edytowane 30 Marca 2013 przez okrzem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 30 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2013 W sumie dobrze, że tak do tematu podchodzisz. Z drugiej strony coś mi się obiło o uszy, że w Poznaniu i na Słowacji na RS4 idzie się praktycznie cały czas na otwartej na maxa przepustnicy. Tylko na Sławiniaku i na Małej Patelni przymykasz ;) Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koroviov Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Obiło Ci się o uszy ;) dobre. Wiadomo, że jak się nie rozpędzisz to i nie hamujesz. Ciekawi mnie jak się rozwinie temat, bo na forum cała rzesza mistrzów teorii (to mówię z uznaniem, nie ze złośliwością). Taki opis byłby rzeczywiście znkomitą sprawą. Cytuj "Leję na fałki i śmierdzące cwajtakty" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 coś mi się obiło o uszy, że w Poznaniu i na Słowacji na RS4 idzie się praktycznie cały czas na otwartej na maxa przepustnicy. Tylko na Sławiniaku i na Małej Patelni przymykasz ;)Na pewno tak jadą w CBR 125 a myślę ze RSka nie odbiega jakoś zdecydowanie osiągami od nich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 WitamJest to mój drugi post na forum zaraz po powitalni, a już proszę was o niemałą pomoc :wink:Przygotowuję się do nadchodzącego sezonu i kolekcjonuję informacje na temat torów wyścigowych. Niestety, nie mogę znaleźć wiadomości o nawierzchni i profilowaniu poszczególnych zakrętów na torach.Zwracam się z prośbą do torowych "wyjadaczy", którzy bardzo dobrze znają tory takie jak Slovakiaring, Brno, Poznań, Panonia o opisanie ich, najlepiej zakręt po zakręcie z uwzględnieniem profilowania (+,-,0) i nawierzchni. Jeśli ktoś zna inne tory takie jak w Radomiu czy Starym Kisielinie to również proszę o podzielenie się doświadczeniem. Pozdrawiam. Trochę ze złej strony się do tego zabierasz. Pytania jakie powinieneś sobie zadawać to gdzie jest punkt wejścia w każdy zakręt, czy widać z niego apex, w którym punkcie zacząć hamowanie do zakrętu. Tyle że nie da się na nie odpowiedzieć przez internet bo te punkty będą inne dla każdego motocyklisty i motocykla. Możesz je jedynie ustalić metodą prób i błędów na torze. Ale jak już Ci się to uda to wtedy przyjdą dobre czasy i co ważniejsze powtarzalność. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcMarc Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Ja tam nie wiem, ale połowa książki Code'a traktuje o profilowaniu zakrętów, więc nie twierdziłbym, że się chłopak ze złej strony zabiera :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Z pewnością masz rację MarcMarc :) Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okrzem Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Dziękuję za cenne uwagi.Zdaję sobie sprawę z tego, że nie nauczę się jeździć siedząc tylko przed komputerem, książką i mapkami torów. Niestety dopóki zima nam nie odpuści nie jestem w stanie uczyć się "ścigania" w inny sposób niż w teorii. Na tą chwilę chcę po prostu nauczyć się konfiguracji toru, żeby na torze nie skupiać się tylko na jej zapamiętaniu, a na szukaniu jak Limo napisał wszelkich punktów odniesienia.Nie licze na to, że jak naucze się samej teorii to od razu będę świetnie jeździł, bo wiem, że na to potrzeba bardzo dużo czasu na kołach ale mam nadzieję, że będzie to choć troszeczkę pomocne.Rozumiem również, że moja RS4 nie jest demonem prędkości ;) Jeśli jest ktoś w stanie konkretnie odpowiedzieć na moje pytanie to bardzo proszę o zamieszczenie informacji. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuptel Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Jak chcesz zbierać info to zaproponuj szablon. Tor, lista wszystkich zakrętów z ich ewentualnymi nazwami, kierunek - lewy, prawy, kolumny w stylu "nachylenie", "nawierzchnia" (tutaj rozwiń czego oczekujesz), dodałbym "czy zacieśniający się", "opis słowno muzyczny" itp. Jeżeli oczekujesz żeby dla Ciebie wykonał ktoś pracę to sam się też trochę wykaż ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
songoku Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 okrzem, dla każdego sa inne punkty odniesienia... nie ma uniwersalnych, tak jak nie ma idealnej linni przejazdu... każdy ma swoją :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Przyjrzyj się jaka jest najpopularniejsza linia przejazdu dla każdego zakrętu (na zdjęciach satelitarnych jest to widoczne) i zastanów się czy jakbyś dany zakręt przejechał inaczej to czy byłyby z tego jakieś korzyści, i jakie są w ogóle korzyści i wady dla różnych linii przejazdu. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okrzem Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2013 (edytowane) Przygotowałem, jak zaproponował kuptel szablon. Niestety, nie mogę dodać załącznika w formie pliku .doc bo wyskakuje mi, że nie mam uprawnień do wrzucania czegoś takiego, więc przepisałem przykład tego co zrobiłem.Jeśli ktoś będzie chciał opisać jakiś tor to podeśle plik worda na e-mail, a potem wrzuci się uzupełnione na forum.Jeśli w tabeli powinno się znaleźć jeszcze coś czego nie ma ogónie dostępnego, a może być pomocne to poprawię ;) *********************************************************************************************************Tor PoznańDane wg mapki toru z ich strony internetowej Nr | Profilowanie +,-,0, zmienne | Jakość nawierzchni | Dodatkowe uwagi 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 Profilowanie zmienne- w jaki sposób zmienia się w poszczególnych etapach zakrętu np. +0-0Jakość nawierzchni- ślisko, dziury, pęknięcia, zapadnięta nawierzchnia i wszelkie inne adekwatne określenia. Jeśli występuje coś razem to np. ślisko+pęknięcia, a jeśli jedno po drugim to np. dziury, ślisko. **************************************************************************************************** Limo, już jakiś czas staram się przyglądać różnym torom przejazdu i je analizować. Nie znalazłem jednak zdjęć Poznania "z lotu ptaka" z widocznymi wyjeżdżonymi śladami więc robie to z pomocą filmów na youtube. Songoku, nie proszę o opisywanie punktów odniesienia bo nawet, jeśli by istniały jakieś uniwersalne, to nie widzę sposobu jak by można je tu obrazowo opisać ;) Edytowane 3 Kwietnia 2013 przez okrzem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.