Skocz do zawartości

Podłączenie modułu Kawasaki Kmx 125


Rekomendowane odpowiedzi

Siema. Mam jednego problema, wkładałem silnik do ramy bo robiłem remont w moim kmx'ie i jak wszystko poskładałem to zostały do podłączenia kable wychodzące z silnika, jedną wiązkę podłączyłem na 100% właściwie bo kostka w kostke weszła tak jak miała wejść, a drugi kabel z silnika szedł do modułu i od strony silnika kabel niemiał kostki a w module była więc jeżeli były podane kolory kabli to chciałem zrobić to bez kostki i odciąłem kostke a co się okazało były tam inne kolory kabli i mi się pomieszały, więc podłączyłem to byle jak i o dziwo motor odpalił i jeździ i wszystko działa tak jak należy, ostatnio spróbowałem zmienić te kable miejscami bo może złe podłączenie było i zamieniłem je iskra wciąż była i zabrałem się do odpalania, kopka jak na nią nacisnąłem nogą to w trybie błyskawicznym odskoczyła spowrotem a motor niechciał odpalić i niewiem co to mogło być?? Zrobiłem kable z powrotem jak były na początku i jest ok odpalił. Mogłem coś przez to zepsuć, lub niewiem może i głupie pytanie ale silnik mógł zakręcić w drugą stronę przez to albo zwiększyć poprostu kompresję??

Edytowane przez kawasaki kmx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam!

Wydaje mi się, iż odbicie startera było spowodowane złym momentem zapłonu, myślę że iskra pojawiła się za wcześnie przez co tłok nie przekroczył górnego martwego punktu i został cofnięty pod wpływem wybuchu. Zdarza się tak gdy zapłon jest źle ustawiony, aczkolwiek ja spotkałem się z takimi przypadkami jedynie w zapłonie platynkowym. U ciebie było to najprawdopodobniej spowodowane złym podłączeniem cewki która zlicza liczbę obrotów magneta i odpowiada za pojawienie się iskry w odpowiednim momencie. Co do zepsucia to nie mam pewności ale bałbym się o moduł, chociaż jeśli po zamianie kabelków jest ok to myślę że nic mu nie jest. Jeśli chodzi o zakręcenie się silnika w drugą stronę to jest to jak najbardziej możliwe, no chyba że znajduje się tam jakiś ogranicznik, aczkolwiek ja o niczym takim nie słyszałem. Kompresja na pewno od tego się nie zwiększyła, zapłon nie ma z nią nic wspólnego. Na koniec tylko dodam, iż jeśli silnik odpala i nic złego się z nim nie dzieje to nie musisz się martwić, nic mu się nie stało ;). Jeśli chcesz to mam Service Manual'a do KMX'a w formie PDF w języku angielskim. Znajdziesz tam chyba wszystkie możliwe schematy połączeń, śrubek itd. :cool:. Jako że nie jestem żadnym wykształconym mechanikiem mogłem coś pomylić albo przegapić, lecz mam nadzieję że w takiej sytuacji koledzy z forum mnie poprawią :happy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...