kawasaki kmx Posted March 6, 2013 Share Posted March 6, 2013 (edited) Siema. Mam jednego problema, wkładałem silnik do ramy bo robiłem remont w moim kmx'ie i jak wszystko poskładałem to zostały do podłączenia kable wychodzące z silnika, jedną wiązkę podłączyłem na 100% właściwie bo kostka w kostke weszła tak jak miała wejść, a drugi kabel z silnika szedł do modułu i od strony silnika kabel niemiał kostki a w module była więc jeżeli były podane kolory kabli to chciałem zrobić to bez kostki i odciąłem kostke a co się okazało były tam inne kolory kabli i mi się pomieszały, więc podłączyłem to byle jak i o dziwo motor odpalił i jeździ i wszystko działa tak jak należy, ostatnio spróbowałem zmienić te kable miejscami bo może złe podłączenie było i zamieniłem je iskra wciąż była i zabrałem się do odpalania, kopka jak na nią nacisnąłem nogą to w trybie błyskawicznym odskoczyła spowrotem a motor niechciał odpalić i niewiem co to mogło być?? Zrobiłem kable z powrotem jak były na początku i jest ok odpalił. Mogłem coś przez to zepsuć, lub niewiem może i głupie pytanie ale silnik mógł zakręcić w drugą stronę przez to albo zwiększyć poprostu kompresję?? Edited March 6, 2013 by kawasaki kmx Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kris100 Posted April 16, 2013 Share Posted April 16, 2013 Witam!Wydaje mi się, iż odbicie startera było spowodowane złym momentem zapłonu, myślę że iskra pojawiła się za wcześnie przez co tłok nie przekroczył górnego martwego punktu i został cofnięty pod wpływem wybuchu. Zdarza się tak gdy zapłon jest źle ustawiony, aczkolwiek ja spotkałem się z takimi przypadkami jedynie w zapłonie platynkowym. U ciebie było to najprawdopodobniej spowodowane złym podłączeniem cewki która zlicza liczbę obrotów magneta i odpowiada za pojawienie się iskry w odpowiednim momencie. Co do zepsucia to nie mam pewności ale bałbym się o moduł, chociaż jeśli po zamianie kabelków jest ok to myślę że nic mu nie jest. Jeśli chodzi o zakręcenie się silnika w drugą stronę to jest to jak najbardziej możliwe, no chyba że znajduje się tam jakiś ogranicznik, aczkolwiek ja o niczym takim nie słyszałem. Kompresja na pewno od tego się nie zwiększyła, zapłon nie ma z nią nic wspólnego. Na koniec tylko dodam, iż jeśli silnik odpala i nic złego się z nim nie dzieje to nie musisz się martwić, nic mu się nie stało ;). Jeśli chcesz to mam Service Manual'a do KMX'a w formie PDF w języku angielskim. Znajdziesz tam chyba wszystkie możliwe schematy połączeń, śrubek itd. :cool:. Jako że nie jestem żadnym wykształconym mechanikiem mogłem coś pomylić albo przegapić, lecz mam nadzieję że w takiej sytuacji koledzy z forum mnie poprawią :happy: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.