JanuszK30 Opublikowano 1 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2013 no powiedzmy i skutecznosc tego jest zadowalajaca?, sam nigdy nie probowalem, w warsztacie mam kompresor setke... podola? pewnie na raty jakos... Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 1 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2013 Posiadam pistolet do piaskowania z dyszami i cena nie powala:http://allegro.pl/pi...3063047455.htmlZastanawiam się jakby to sól czyściła...Wysłałem maila do dobrego chemika coby poradził co może być alternatywą dla sody. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 1 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2013 Nie wiem jak teraz ale kiedyś było ciężko ze ścierniwem, piasek nie ma problemu, ale soda była droga i trudno dostępna.Próbowaliśmy sami pistoletem do baranka (innych nie było a ten pasował idealnie) wychodziło super. Ciśnienie zmodyfikowany wan 200 l. (nieszczęsne zaworki i góra) mógł dawać stałe 11, do tego stykało chyba 5-6 bar więc i mały kompresor na krótką metę da rade. Potrzebny tak jak do lakierowania odstojnik na wodę, na wyjściu z kompresora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lidkus Opublikowano 1 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2013 Tak jak wyżej od biedy zwykła "Setka" kompresor da radę ale cięgiem po piaskujesz minute może pół i znowu będzie nabijał powietrze w butle od kompresora. Polecam tylko i wyłącznie sode do jakiś archaicznych już nie dostępnych elementów aluminiowych do odrestaurowania. Nic tym nie uszkodzicie żadnych wżerów porów nic bo jest za drobna soda by to zrobić. Szkiełkowanie też dobre ale kuleczkami nie zadnymi kruszywami szklanymi które są tańsze, a tutaj jeszcze ważna jest ich granulacja czy ma być połysk czy mat itd. odnośnie kuleczek szklanych. Z tym odstojnikiem na wode to do piaskowania aż tak nie potrzebne, do malowania pistoletem oczywiscie bo spierdolisz malunek w najbardziej chu**wym miejscu i czasie i robią się bąble. Ja raz w tygodniu spuszczam skropliny z zbiornika od kompresora, lub przed każdym piaskowaniem/malowaniem. No i panowie jak najgrubszy przewód kompresor---> pistolet. Te spiralne z Bricko-Marche lub Majstra możecie jedynie koło pompować. Musi być szerokie gardło żeby powietrze miało walnięcie. Cytuj Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 1 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2013 Posiadam pistolet do piaskowania z dyszami i cena nie powala:http://allegro.pl/pi...3063047455.htmlZastanawiam się jakby to sól czyściła...Wysłałem maila do dobrego chemika coby poradził co może być alternatywą dla sody. Zapomnij o czyszczeniu solą , już to przerabialiśmy i szybko czernieje a po kilku tygodniach robią się wżery.W warunkach Niemieckich można bardzo dobrze piaskować suchym lodem ale u nas w kraju nie ma do tego dostępu. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 1 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2013 Lidkus zgadza się, do piaskowania odstojnik niepotrzebny, ale spróbuj sodą robić dłużej bez odstojnika, zobaczysz co się dzieje z pistoletem/dyszami, jeśli przez nie idzie soda+ powietrze z woda ze sprężarki.Jak robisz narzędziami pneu i chcesz je mieć na długo to dobrze mieć odstojnik, groszowa sprawa. Spuszczałeś wodę ze sprężarki to wiesz jaka rdzawka sikawica :) leci, tym samym potem oddychają Twoje narzędzia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 1 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2013 Wychodzi na to, że sól powinna dać taki sam efekt co sodaDostałem taką odpowiedź:"Soda i sól mają podobną twardość w skali Mohsa (ok. 2-2,5). Taką samą ma gips.Zdecydowanie twardszy - z dostępnych - jest korund (9 stopni). Pośredni jest kwarc, czyli piasek. " Teraz doczytałem post Piotra. Nie będzie to problem dobrego umycia po " solowaniu"? Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 1 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2013 Pisałem już o tym - testowaliśmy i po dokładnym myciu ciepłą wodą powierzchnia potem czerniała.Testy były robione na małych odlewach z cynkalu.Ale możesz sam przetestować. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tamka Opublikowano 1 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2013 (edytowane) Wychodzi na to, że sól powinna dać taki sam efekt co soda Teraz doczytałem post Piotra. Nie będzie to problem dobrego umycia po " solowaniu"? Wynik kolizji ze względu na twardość to pewnie tak.Ale już z umyciem będzie problem, bo sie nie uda. Zanim to umyjesz po całym procesie>solenia< to dzięki wilgoci z powietrza już zacznie reagować, a samo mycie pogłębi efekt. Wystarczą dosłownie ułamki sekund i będzie korozja.Musiałbyś >wysolić< w atmosferze obojętnej (i suchej) i umyć czymś co rozpuści sól i jednocześnie nie zrobi z niej elektrolitu.Hmmm, jakoś nic mi nie przychodzi do głowy co to mogłoby być. Edytowane 1 Marca 2013 przez Tamka Cytuj Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 1 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2013 Sól sie przydaje do postarzenia elementu, np. żeliwa które nabiera barw z epoki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tamka Opublikowano 1 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2013 (edytowane) Wynik kolizji ze względu na twardość to pewnie tak.Ale już z umyciem będzie problem, bo sie nie uda. Zanim to umyjesz po całym procesie>solenia< to dzięki wilgoci z powietrza już zacznie reagować, a samo mycie pogłębi efekt. Wystarczą dosłownie ułamki sekund i będzie korozja.Musiałbyś >wysolić< w atmosferze obojętnej (i suchej) i umyć czymś co rozpuści sól i jednocześnie nie zrobi z niej elektrolitu.Hmmm, jakoś nic mi nie przychodzi do głowy co to mogłoby być. ed. Właściwie to mnie rozbawiła mnogość tych procesów. Piaskowanie, szkiełkowanie, sodowanie a najbardziej orzeszkowanie :laugh:Możnaby jeszcze dodać jajeczkowanie :laugh: Oczywiście skorupkami z jaj.Albo, teraz już poważniej piszę : cukrowaniepowinno dzialać, a materiał w każdym sklepie da się kupić Miała być edycja a nie cytat :blush: Edytowane 1 Marca 2013 przez Tamka Cytuj Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 Tamka proces bierze nazwę od materiału nie widzę w tym nic zabawnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lidkus Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 a dla nie wtajemniczonych wydaje się śmieszne i dziwne że jest tyle rodzajów materiału ściernego do "piaskowania" ale odpowiednio dobrany materiał pozwala przywrócić stan oryginalny danego elementu. Wydaje mi się że temat można zamknąć. Ponieważ autor tematu dostał tyle informacji ile chciał uzyskać. Kwestia czy ona sam chce zdecydować czy kontunuować temat dla "reszty" forumowiczów czy już wie wszystko i koniec. Pozdrawiam serdecznie. Cytuj Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 3 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 a dla nie wtajemniczonych wydaje się śmieszne i dziwne że jest tyle rodzajów materiału ściernego do "piaskowania" ale odpowiednio dobrany materiał pozwala przywrócić stan oryginalny danego elementu. Wydaje mi się że temat można zamknąć. Ponieważ autor tematu dostał tyle informacji ile chciał uzyskać. Kwestia czy ona sam chce zdecydować czy kontunuować temat dla "reszty" forumowiczów czy już wie wszystko i koniec. Pozdrawiam serdecznie.Dlaczego zamknąć? Może byś szerzej opisał ten temat skoro masz doświadczenie abyśmy mogli sami coś zrobić. W końcu to forum i każdy temat służy dla "reszty" czyli nas oprócz zakładającego topic.P.S. Namiary na firmę już mamy. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tamka Opublikowano 3 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 O rany, wueska, ty masz 24 lata czy 124? Bo taki poważny jesteś że strach. Przecież wszystcy wiedzą (łącznie ze mną) od czego nazwę bierze proces w zdrobniałej nazwie bo fachowo to jednak trochę innej terminologii powinno się używać.To samo z zamykaniem tematu. Wszystko przecież już było albo można wygoglać sobie, napiszmy i zamknijmy forum bo też już takie było. Cytuj Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.