Skocz do zawartości

Jak najtańsze, niezawodne auto na lpg


Gość komandosek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Stopień wysilenia jednostek nie jest tak ważna kwestia jak stopień skomplikowania. To dobija silniki wspomniany wyżej 2,5 TDI.

Większy silnik będzie trwalszy gdyż właściciel nie obciąży go tak mocno i tak często jak jednostkę mniejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie do końca masz rację

bardziej skłaniał bym się ku twierdzeniu, że to zależy od wysilenia jednostki napędowej

 

według Ciebie silnik bardziej wysilony i tym samym posiadający większą moc będzie miał mniejszy przebieg kapitalnego remontu

 

zauważ, że wolnossący diesel mazdy 626 o pojemności 2.0l z 87r miał 60KM a wolnossący diesel 1.7 56KM, widać znaczną różnicę w wysileniu silnika - moc praktycznie taka sama a różnica pojemności spora - nieprawdaż?

tu przeczenie tej tezy :)

 

jedno Twoje zdanie przeczy drugiemu, i jak tu gadać :)

 

 

Ja nie widzę przeczenia

2.0 - 30 koni mechanicznych z 1 litra pojemności

1.7 - 32.9 KM/l

1.7 jest bardziej wysilony i ma zatem mniejszy przebieg do remontu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedno Twoje zdanie przeczy drugiemu, i jak tu gadać :)

jedynie tu masz rację, jak gadać z kimś kto nie ogarnia podstawowych pojęć

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ani znikoma różnica w pojemności 0.3 l i ani też wysilenie w tych konkretnych silnikach Mazdy 1.7 D i 2.0 D nie miało znaczenia dla wielkości przebiegu, tylko celowe zaprojektowanie silnika o mniejszej pojemności 1.7 l z ogólnie mniejszą wydajnością, która przekłada się na przebieg. I o to mi chodzi Panowie.

 

Może teraz lepiej powiedziałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam chwilę to wyjaśnię do końca, bo takie niedokończone jak suke w polu zostawiłem, co i jak w 1.7 D

Silniki 323 1.7 D miały źle zaprojektowane odpowietrzenie skrzyni korbowej, olej walił prosto w filtr powietrza (jak ktoś dał w kieszeń to poprawialiśmy wyprowadzając odmę na na zewnątrz i przy okazji przestawał kopcić). Silnik ostro wchodzący w obroty zasysał olej z wiecznie ujebanego filtra powietrza, nieraz nawet nie gasł od razu po przekręceniu stacyjki, wtrysk już nie podawał a silnik palił sam olej w tym momencie. To było jego bolączką. Regulacja zaworów w 1.7 D była dźwigienkami (nie do końca tak jak silniku fiatowskim, bo tam była śrubka którą się regulowało) a dokładnie była to podkładka pomiędzy główką zaworu a pieskiem i tym się regulowało. Jedyne co dobrze zrobili (jak na tamte czasy bo ludzie wtedy tak nie dbali o paski rozrządu) jak pasek pękał niewiele się działo, tak, dlatego że dźwigienki były specjalnie osłabione w jednym miejscu i od ręki w nim pękały, więc po kolizji niewiele było roboty i kosztów.

Tak jak już gdzieś pisałem w 2.0 D zrobili dwa filtry oleju żeby mu maksymalnie życie przedłużyć, jeden mały co 10 tyś drugi większy co 20 tyś Te silniki przejeżdżały pół bańki na mięko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wracając do tematu najtańszych, niezawodnych aut na LPG, to dorzucę tutaj Swifta w wersji 1.0 3cyl. Prosty jak budowa czołgu, pali ok 6,5l LPG/100km, niezawodny jak cholera, zawsze odpala bez problemu i zawsze dowiedzie dupę do zaplanowanego punktu. Największym minusem jest ruda, która go bardzo lubi, no i może cienkie jak papier blachy, przez co przy zderzeniu składa się jak harmonijka. Poza tym - spartańskie auto :biggrin: i dynamiczny silnik, który pozytywnie zaskakuje :biggrin: nie bez powodu nazywają go "wściekłym litrem" :laugh:

Edytowane przez Divastion
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silniki 1.3 w starych swiftach także są dość ekonomiczne

miałem takiego w wersji 4wd i palił ok 6l-6,5l/100km benzyny

dynamika także spoko (przede wszystkim ze względu na niską masę)

ale tak jak piszesz - problemy z rdzą to masakra, najśmieszniejsze jest to, że auto z zewnątrz może wyglądać na prawdę dobrze podczas gdy progi od spodu jak i podłużnice mogą być totalnie zjedzone

 

co do mojej beemki za 1300zł z lpg - niestety 13l gazu jej w mieście nie starcza, średnio wychodzi +- 12l gazu i 3l beznyny na 100km (dojazdy do i z pracy na odcinku ok 10km)

 

jeszcze o tym w temacie nie pisałem - najbardziej ekonomicznym autem jakie miałem to było mini (prawdziwe, stare) - moje pierwsze auto

litrowy silnik z lat 50tych, zasilanie gaźnikiem z "walcową" przepustnicą z olejowym amortyzatorem, lekka buda (coś koło 600kg), niezła dynamika, przy czym średnie spalanie wynosiło ok. 5,5l benzyny

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem (w201 230E). Auto fajne, ale ropniaki mnie nie interesuja, a benzynowce to stare konstrukcje czyli pala troche za duzo. No i na ogol slabo z wyposazeniem.

 

Fakt, ze jako benzyna troche pala, tyle, ze koszt zakupu jest maly, w dodatku masz mozliwosc rejestracji jako pojazd historyczny.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, ze jako benzyna troche pala, tyle, ze koszt zakupu jest maly, w dodatku masz mozliwosc rejestracji jako pojazd historyczny.

:crossy:

Mam juz 2 auta, ktore moga byc 'historyczne' :icon_mrgreen: (1988)

No i z tym kosztem, to jesli szrot to fakt, ze mozna tanio.. ale w dobrym stanie juz tak tanio nie jest.

Pozdrawiam, Jarek

Chwilowo ino K1200RS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...