Skocz do zawartości

Jak najtańsze, niezawodne auto na lpg


Gość komandosek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam Renault Clio II z 1998. Przejechane 212000 km. W chwili obecnej pali mi 7,9-8,2 l/100 km zimą. Bierze ciutke oleju, ale remontować nie będę. prędzej wymienię silnik.. Gaz założony był przy przebiegu 124000. Polecam, bo auto niedrogie w utrzymaniu.

ホンダが一番です

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Także polecam Astre I. Kumpel non stop katował, zepsuć się nie chciała. Piec 1.4 16V. Instalacji gazowej nie miała. Jedynie jak to w Oplach nadkola ostro dostały od rudej. Części wiadomo worek za kilka złotych. Osobiście kupiłem rok temu na oko za 1600 espero. Buda nawet w niezłym stanie, piec 1.5 16V, bez instalacji, z punktu A do punktu B sporo żłopała wachy. Pogoniłem po 4 miesiącach jak opłaty zbliżały się ku końcowi. A co do tego nx 100, to podobno trzeba być magikiem żeby tam obroty dobrze ustawić i dużo żłopie wachy jak na silnik 1.6, części od nissana sunny, Plus za ściągany dach targa, na lato fajna opcja.

Edytowane przez Gunnar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość komandosek

Tak więc czekam aż pojawi się coś interesującego w mojej okolicy. Nie będę się wygłupiał i robił kilometraż.

 

 

Jeśli ktoś z Was będzie mógł polecić sprawne i normalnie eksploatowane auto, byłbym wdzięczny za informację. W takim wypadku chyba mógłbym się przejechać dalej.

 

Nawet i do Warszawy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak z czystej ciekawości - dlaczego koniecznie benzyna + LPG ???

stare generacje diesli są równie mało awaryjne (a nawet powiedziałbym że mniej awaryjne niż benzyna + gaz )

np Astra 1 golf 3 itp to silniki które zabić równie trudno jak silnik od hondy SC33

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Astrze I silniki 1.7 isuzu w dieslu są mało awaryjne. Nigdy zwolennikiem gazu nie byłem, ale te najtańsze instalacje lepiej sobie darować. Miałem okazję pośmigać zimą nissanem micra. Na benzynie jechała przyzwoicie, przełączyłem na instalacje to zaczął szarpać, piec chodził jakby zaraz miał umrzeć na amen. Fakt że instalacja była z niższej półki. Koleżanka w 306 też chciała przyoszczędzić na dojazdach na uczelnie, wrzuciła tanią instalacje. Efekt jest taki że w samochodzie zaagazować się można. Czuć gaz jak cholera :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stare generacje diesli są równie mało awaryjne (a nawet powiedziałbym że mniej awaryjne niż benzyna + gaz )

 

dla mnie nie bo

-do diesla są droższe części, silnik jest trudniejszy, naprawa wielu rzeczy droższa i chałupniczo niemożliwa(pompa wtryskowa) albo trudna to tak z punktu widzenia kolesia który sam serwisuje auto

-ekonomia tym żadna taka cytryna ax 1.4 czy jakieś tam polo pali 4-5 ropy jak ktoś nie ma dojść do lewizny to ropa w tej samej cenie co benzyna a mały benzyniak też pali 5 beny, a osiągi pewno jeszcze na korzyść benzyny-owszem mnie tico w -20 na mieście paliło ok 7 beny ale nie wierzę że taki ax 1.4 w -20 na mieście pali 4.....

-70% starych diesli strzela fochy w mrozy a gaźnikowy benzyniak zapali zawsze nierzadko nawet na bardzo słabym aku albo na zapych....nie wiem u moich znajomych tylko golf 2 1.6D palił w -20 bez fochów reszta jak było poniżej -10 szła na autobus albo do auta z odświeżaczem powietrza do kibla pod pachą :D

 

na bardzo krótkie miejskie odcinki gaz to niewielka oszczędność (a zima prawie żadna ) chyba że 1 generacja na gaźnikowcu i po chamsku palimy z gazu nie jest to zdrowe z reguły szybko prowadzi do grobu instalacje i silnik, ale sporo znam przypadków gdzie auto benzyny nie widzi od lat i jeździ- kadet 1.3 , favoritka, fiesta 1.3.....

 

mnie tico latem w mieście pali 5/100 nawet na krótkich odcinkach ból jest tylko zima i późnią jesienią/wczesną wiosną......

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość komandosek

Ja nie mam nic przeciwko starym dieslom, jak się trafi jakieś zadbane to chętnie kupię.

 

Za target obrałem przede wszystkim benzynę + lpg bo wśród tych chyba jest większy wybór.

 

http://allegro.pl/opel-astra-f-1-7td-isuzu-oddam-w-dobre-rece-i3045107292.html Jutro po pracy jadę oglądać tę astrę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam nic przeciwko starym dieslom, jak się trafi jakieś zadbane to chętnie kupię.

 

Za target obrałem przede wszystkim benzynę + lpg bo wśród tych chyba jest większy wybór.

 

http://allegro.pl/op...3045107292.html Jutro po pracy jadę oglądać tę astrę.

 

jak ma podłoge to bierz !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ważne by się do jazd nadawał

 

Ja miałem corolle 2.0D , paliła w każde mrozy prawie że na dotyk(ludzie benzyny czasem dłużej kręcą w lecie)

Ale jak kupowałem to ON był 3.6 a bio ester 2.70

Przy dzisiejszych cenach paliw (jesli ktoś nie ma dostępu do "oszczędności") benzyna+lpg zdecydowanie wygrywa

Bo w cyklu mieszanym mniej jak 5.5 l/100 zejść nie szło przy normalnej jeździe a kompakt w lpg o podobnej mocy wyjdzie z 8l gazu

A oleju wiecej , sprzęgło droższe itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie nie bo

-do diesla są droższe części, silnik jest trudniejszy, naprawa wielu rzeczy droższa i chałupniczo niemożliwa(pompa wtryskowa) albo trudna to tak z punktu widzenia kolesia który sam serwisuje auto

No tak ale wspomniana przez ciebie pompa w starym dieslu wymaga interewencji na tyle rzadko że nawet nie warto o tym wspominać

 

- ekonomia a dynamika ??? mam dziwne wrażenie że około 70 konny diesel typu astra golf itp ma jednak dużo lepsza dynamikę niż Tico . O komforcie nawet nie ma co wspominać podobnie jak o bezpieczeństwie

a dojścia do ropy ??? hmm żeby w biedronce kupic "z pierwszego tłoczenia' nie trzeba mieć dojść :biggrin:

-70% starych diesli strzela fochy w mrozy a gaźnikowy benzyniak zapali zawsze nierzadko nawet na bardzo słabym aku albo na zapych....nie wiem u moich znajomych tylko golf 2 1.6D palił w -20 bez fochów reszta jak było poniżej -10 szła na autobus albo do auta z odświeżaczem powietrza do kibla pod pachą :D

Tu znowu wszystko zależy od starej maksymy - jak dbasz tak masz . jeśli masz diesla w którym pali jedna czy dwie świece akumulator jest kupiony na szrocie za 50 zł i a filtr paliwa wymieniał ostatni raz Niemiec 15 lat temu to na bank na mrozie będzie "strzelał fochy"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W profilu napisałeś, że jesteś z Wrocka.

http://otomoto.pl/ford-fiesta-2002-1-3-gaz-z-niemiec-C28228388.html

poduszka kierowcy nie jest ujęta w opisie - może jej nie ma, ale auto jako takie dla dziewczyny na dojazdy tu czy tam idealne i pewnie ze wzgledu na rocznik nie powinno być problemu. Trzeba oglądać i sprawdzić ile te opłaty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W profilu napisałeś, że jesteś z Wrocka.

http://otomoto.pl/fo...-C28228388.html

poduszka kierowcy nie jest ujęta w opisie - może jej nie ma, ale auto jako takie dla dziewczyny na dojazdy tu czy tam idealne i pewnie ze wzgledu na rocznik nie powinno być problemu. Trzeba oglądać i sprawdzić ile te opłaty.

 

Tyle tylko, że fordy podobno fatalnie znoszą gaz... Piszę "podobno", więc proszę nie przyjmować tego jako mój wymysł ani twierdzenie :)

Ja tylko zwracam uwagę.

 

Pozdr.

F.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...