Skocz do zawartości

Honda xr400 rocznik 2004 (prawy zawor wylotowy)


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od niedawna jestem posiadaczem xr400 , motor kupiony na wyspach. Wymienione zostaly filtry , olej , swieca. Byl za duzy poziom oleju w silnku ok 200ml ponad poziom. Milalem problemy z odpalaniem na cieplym silnku na zimnym palil bez problemu. Opinie forumowiczow skierowaly mnie na zaworu (za ciasno ustawione) . Po sprawdzniu zaworow jeden wylotowy z prawej strony nie wykazywal luzu. Ustawiilem luz 0.12 odpalam motor a tu slychac jakies stukanie, motor pali na cieplym i zimnym bez problemu.Tylko to stuknanie niepokojace. Ponownie sprawdzilem luz zaworu na cieplym slinku ten prawy odbiegal duuuuzo od normy , skorygowalek luz na zimnym , odpalam motor i to samo.

 

Czytalem ze ten prawy zawor ma skłonnosc do podwieszania sie.

Prosze o opinie.

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tam też jest autodeko na prawym zaworze ?? jak w 600 ??

 

nie znam 400 ale w 600 na prawym zaworze wydechowym jest autodekompresor i jak powoli obracasz wałem to wygląda jakby cały czas ten zawór miał 0.00 luzu , jak mu na siłę ustawisz 0.12 (w 600 taki jest na wydechu luz ) to klekocze strasznie.......

 

żeby ustawić luz na prawym wydechowym w 600 trzeba ustawić wał w pozycji do ustawiania wszystkich zaworów i zacząć go cofac (obracać w przeciwnym kierunku niż normalny w trakcie pracy) powoli i patrz na zawór będzie taki moment kiedy usłyszysz pstryknięcie, i zobaczysz że zawór ,,wyskoczył'' do góry i wtedy patrzysz czy drugi wydechowy też jest luźny i wtedy ustawiasz luz prawego wydechowego taki jak w instrukcji :D

 

oczywiście wszystko na zimnym silniku.......

 

w 600 autodeko jest wadą fabryczną, często się zacina i moto robi cyrki , gaśnie w dziwnych momentach itp podobno można go całkiem wywalić ale od strony praktycznej nie zgłebiłem tematu......

 

taką oznaka zawieszenia się jest np jak odpalasz zimną i przekopiesz moto na ręcznym deko a potem nie możesz GMP znaleźć (starter idzie luźno jakbys miał deko wciśnięte ) wtedy znaczy że autodeko się zacieło i zawór wydechowy jest ciągle minimalnie uchylony- w praktyce da się moto odpalić z tym ale wymaga to sporo walki.....

 

z doraźnych rozwiązań to opukać głowicę lekko młotkiem, albo zapiąc wysoki bieg i na siłe cofnać moto do tyłu na biegu (wtedy na 100% odskoczy ) i kopać dalej.....

 

ja osobiście autodeko bym nie wyrzucał bo w dużym stopniu chroni przez ,,oddaniem'' startera, którego skutki moga być nieciekawe dla karterów i nogi....

 

moje porady dotyczą 600 nie wiem czy 400 jest podobna pod tym względem...

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ustawialem ten zawor, to trzy zawory byly luzne i w normie, tylko ten jeden bez luzu , wiec jego ustawilem na 0.12 tak samo jak lewy. Robilem to na zimnym silnku, pojezdzilem chwile, zdejmuje pokrywy sprawdzam luz na zaworach a ten prawy wylotowy ma z 1mm luzu. Poczekalem az ostygnie, skorygowalem ten luz ponownie na 0.12 i lipa, ciagle stuka. Dodam jeszcze ze przed ustawianiem zdjąłem linke dekompresora recznego i po zabiegu ustawilem go jak w ksiazce. Niewiem czy jest autodekompresor na prawym zaworze , napewno gdzies jest. Sprobuje ustawic tak jak ustawiasz xr600 moze rzeczywiscie go cos tam trzyma.

 

Jesli macie jakies pomysly prosze napiszcie co zle robie , lub co powinienem zrobic lub co moze byc juz zepsute.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

seryjnie jest autodeko na prawym zaworze

masz manual to rób tak jak jest w nim napisane

jeżeli masz zamontowany sportowy wałek rozrządu to ustawiasz zbyt małe luzy (o 0.2) większe dla każdej pary zaworów przy sportowym wałku(HOT CAMS)

jeżeli słyszysz cykanie to zawory są ustawione za ciasno,przynajmniej u mnie tak było... pozdroo

 

kwestia odpalania,skontroluj święcę kabel WN,gaźnik,zabawa śrubą od wysokości jałowych obrotów może prowadzić do kłopotów przy odpalaniu,musisz ustawić jałowe na odpowiednim poziomie,zdrowa xr ciepła pali od pierwszego kopa,zimna od drugiego

wywal wadliwa blaszkę ssania z gaźnika i zamontuj własną,masz temat wszystko o hondzie Xr opisywany był tam problem...

trochę oleju więcej nie powinno zaszkodzić jak jest sucha micha...

 

pzodro

Edytowane przez Reynevan

Par montaignes et par valees

Et par forez longues et lees

Par leus estranges et sauvages

Et passa mainz felonz passages

Et maint peril et maint destroit...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tam też jest autodeko na prawym zaworze ?? jak w 600 ??

 

nie znam 400 ale w 600 na prawym zaworze wydechowym jest autodekompresor i jak powoli obracasz wałem to wygląda jakby cały czas ten zawór miał 0.00 luzu , jak mu na siłę ustawisz 0.12 (w 600 taki jest na wydechu luz ) to klekocze strasznie.......

 

żeby ustawić luz na prawym wydechowym w 600 trzeba ustawić wał w pozycji do ustawiania wszystkich zaworów i zacząć go cofac (obracać w przeciwnym kierunku niż normalny w trakcie pracy) powoli i patrz na zawór będzie taki moment kiedy usłyszysz pstryknięcie, i zobaczysz że zawór ,,wyskoczył'' do góry i wtedy patrzysz czy drugi wydechowy też jest luźny i wtedy ustawiasz luz prawego wydechowego taki jak w instrukcji :D

 

oczywiście wszystko na zimnym silniku.......

 

w 600 autodeko jest wadą fabryczną, często się zacina i moto robi cyrki , gaśnie w dziwnych momentach itp podobno można go całkiem wywalić ale od strony praktycznej nie zgłebiłem tematu......

 

taką oznaka zawieszenia się jest np jak odpalasz zimną i przekopiesz moto na ręcznym deko a potem nie możesz GMP znaleźć (starter idzie luźno jakbys miał deko wciśnięte ) wtedy znaczy że autodeko się zacieło i zawór wydechowy jest ciągle minimalnie uchylony- w praktyce da się moto odpalić z tym ale wymaga to sporo walki.....

 

z doraźnych rozwiązań to opukać głowicę lekko młotkiem, albo zapiąc wysoki bieg i na siłe cofnać moto do tyłu na biegu (wtedy na 100% odskoczy ) i kopać dalej.....

 

ja osobiście autodeko bym nie wyrzucał bo w dużym stopniu chroni przez ,,oddaniem'' startera, którego skutki moga być nieciekawe dla karterów i nogi....

 

moje porady dotyczą 600 nie wiem czy 400 jest podobna pod tym względem...

 

 

Czesc , zrobilem tak jak pisales , jednak ten dekompresor trzymal, podkrecilem jalowych obrotow , moto pali jak trzeba, na zimnym i cieplym nic nie stuka.

 

Dziekuje za podpowiedz

Pozdro

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...