punx1125 Opublikowano 10 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2013 Witam, od niedawna jestem posiadaczem xr400 , motor kupiony na wyspach. Wymienione zostaly filtry , olej , swieca. Byl za duzy poziom oleju w silnku ok 200ml ponad poziom. Milalem problemy z odpalaniem na cieplym silnku na zimnym palil bez problemu. Opinie forumowiczow skierowaly mnie na zaworu (za ciasno ustawione) . Po sprawdzniu zaworow jeden wylotowy z prawej strony nie wykazywal luzu. Ustawiilem luz 0.12 odpalam motor a tu slychac jakies stukanie, motor pali na cieplym i zimnym bez problemu.Tylko to stuknanie niepokojace. Ponownie sprawdzilem luz zaworu na cieplym slinku ten prawy odbiegal duuuuzo od normy , skorygowalek luz na zimnym , odpalam motor i to samo. Czytalem ze ten prawy zawor ma skłonnosc do podwieszania sie.Prosze o opinie. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 10 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2013 Kolego luz 0,12 masz ustawić na zimnym silniku , na ciepłym może być bliski zera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 10 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2013 tam też jest autodeko na prawym zaworze ?? jak w 600 ?? nie znam 400 ale w 600 na prawym zaworze wydechowym jest autodekompresor i jak powoli obracasz wałem to wygląda jakby cały czas ten zawór miał 0.00 luzu , jak mu na siłę ustawisz 0.12 (w 600 taki jest na wydechu luz ) to klekocze strasznie....... żeby ustawić luz na prawym wydechowym w 600 trzeba ustawić wał w pozycji do ustawiania wszystkich zaworów i zacząć go cofac (obracać w przeciwnym kierunku niż normalny w trakcie pracy) powoli i patrz na zawór będzie taki moment kiedy usłyszysz pstryknięcie, i zobaczysz że zawór ,,wyskoczył'' do góry i wtedy patrzysz czy drugi wydechowy też jest luźny i wtedy ustawiasz luz prawego wydechowego taki jak w instrukcji :D oczywiście wszystko na zimnym silniku....... w 600 autodeko jest wadą fabryczną, często się zacina i moto robi cyrki , gaśnie w dziwnych momentach itp podobno można go całkiem wywalić ale od strony praktycznej nie zgłebiłem tematu...... taką oznaka zawieszenia się jest np jak odpalasz zimną i przekopiesz moto na ręcznym deko a potem nie możesz GMP znaleźć (starter idzie luźno jakbys miał deko wciśnięte ) wtedy znaczy że autodeko się zacieło i zawór wydechowy jest ciągle minimalnie uchylony- w praktyce da się moto odpalić z tym ale wymaga to sporo walki..... z doraźnych rozwiązań to opukać głowicę lekko młotkiem, albo zapiąc wysoki bieg i na siłe cofnać moto do tyłu na biegu (wtedy na 100% odskoczy ) i kopać dalej..... ja osobiście autodeko bym nie wyrzucał bo w dużym stopniu chroni przez ,,oddaniem'' startera, którego skutki moga być nieciekawe dla karterów i nogi.... moje porady dotyczą 600 nie wiem czy 400 jest podobna pod tym względem... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 10 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2013 Podejrzewam że zaglądał do serwisówki jak ustawiał zawory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
punx1125 Opublikowano 10 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2013 Jak ustawialem ten zawor, to trzy zawory byly luzne i w normie, tylko ten jeden bez luzu , wiec jego ustawilem na 0.12 tak samo jak lewy. Robilem to na zimnym silnku, pojezdzilem chwile, zdejmuje pokrywy sprawdzam luz na zaworach a ten prawy wylotowy ma z 1mm luzu. Poczekalem az ostygnie, skorygowalem ten luz ponownie na 0.12 i lipa, ciagle stuka. Dodam jeszcze ze przed ustawianiem zdjąłem linke dekompresora recznego i po zabiegu ustawilem go jak w ksiazce. Niewiem czy jest autodekompresor na prawym zaworze , napewno gdzies jest. Sprobuje ustawic tak jak ustawiasz xr600 moze rzeczywiscie go cos tam trzyma. Jesli macie jakies pomysly prosze napiszcie co zle robie , lub co powinienem zrobic lub co moze byc juz zepsute. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Reynevan Opublikowano 10 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2013 (edytowane) seryjnie jest autodeko na prawym zaworzemasz manual to rób tak jak jest w nim napisanejeżeli masz zamontowany sportowy wałek rozrządu to ustawiasz zbyt małe luzy (o 0.2) większe dla każdej pary zaworów przy sportowym wałku(HOT CAMS)jeżeli słyszysz cykanie to zawory są ustawione za ciasno,przynajmniej u mnie tak było... pozdroo kwestia odpalania,skontroluj święcę kabel WN,gaźnik,zabawa śrubą od wysokości jałowych obrotów może prowadzić do kłopotów przy odpalaniu,musisz ustawić jałowe na odpowiednim poziomie,zdrowa xr ciepła pali od pierwszego kopa,zimna od drugiegowywal wadliwa blaszkę ssania z gaźnika i zamontuj własną,masz temat wszystko o hondzie Xr opisywany był tam problem...trochę oleju więcej nie powinno zaszkodzić jak jest sucha micha... pzodro Edytowane 10 Lutego 2013 przez Reynevan Cytuj Par montaignes et par valeesEt par forez longues et leesPar leus estranges et sauvagesEt passa mainz felonz passagesEt maint peril et maint destroit... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NiceTree Opublikowano 11 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2013 Jesli macie jakies pomysly prosze napiszcie co zle robie , lub co powinienem zrobic lub co moze byc juz zepsute.Wałem obracasz w przeciwną stronę do wskazówek zegara? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
punx1125 Opublikowano 12 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2013 Tak , robie tak jak w manualu xr400, nie rozumiem jednego dlaczego ten prawy zawor wylotowy byl bez luzu jak tlok byl w pozycii TDC, reszta zaworow byla luzna i ustawiona tak jak trzeba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
punx1125 Opublikowano 17 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 tam też jest autodeko na prawym zaworze ?? jak w 600 ?? nie znam 400 ale w 600 na prawym zaworze wydechowym jest autodekompresor i jak powoli obracasz wałem to wygląda jakby cały czas ten zawór miał 0.00 luzu , jak mu na siłę ustawisz 0.12 (w 600 taki jest na wydechu luz ) to klekocze strasznie....... żeby ustawić luz na prawym wydechowym w 600 trzeba ustawić wał w pozycji do ustawiania wszystkich zaworów i zacząć go cofac (obracać w przeciwnym kierunku niż normalny w trakcie pracy) powoli i patrz na zawór będzie taki moment kiedy usłyszysz pstryknięcie, i zobaczysz że zawór ,,wyskoczył'' do góry i wtedy patrzysz czy drugi wydechowy też jest luźny i wtedy ustawiasz luz prawego wydechowego taki jak w instrukcji :D oczywiście wszystko na zimnym silniku....... w 600 autodeko jest wadą fabryczną, często się zacina i moto robi cyrki , gaśnie w dziwnych momentach itp podobno można go całkiem wywalić ale od strony praktycznej nie zgłebiłem tematu...... taką oznaka zawieszenia się jest np jak odpalasz zimną i przekopiesz moto na ręcznym deko a potem nie możesz GMP znaleźć (starter idzie luźno jakbys miał deko wciśnięte ) wtedy znaczy że autodeko się zacieło i zawór wydechowy jest ciągle minimalnie uchylony- w praktyce da się moto odpalić z tym ale wymaga to sporo walki..... z doraźnych rozwiązań to opukać głowicę lekko młotkiem, albo zapiąc wysoki bieg i na siłe cofnać moto do tyłu na biegu (wtedy na 100% odskoczy ) i kopać dalej..... ja osobiście autodeko bym nie wyrzucał bo w dużym stopniu chroni przez ,,oddaniem'' startera, którego skutki moga być nieciekawe dla karterów i nogi.... moje porady dotyczą 600 nie wiem czy 400 jest podobna pod tym względem... Czesc , zrobilem tak jak pisales , jednak ten dekompresor trzymal, podkrecilem jalowych obrotow , moto pali jak trzeba, na zimnym i cieplym nic nie stuka. Dziekuje za podpowiedzPozdroPawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.