Skocz do zawartości

Napinacze vf 750f 83r


Paweł B
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam Honde vf 750f , w ubiegłym sezonie coraz bardziej zaczeła sie tłuc góra silnika.

 

Po ściągnieciu pokrywy klawiatury okazało sie że tlucze się napinacz w jednej i drógiej głowicy.

 

Napinacz posiada czpień który pracuje w takiej blaczce i najprawdopodobniej się blokuje i to się tłucze, a chodzi mi dokładnie o to czy jest możliwośc regeneracji tych napinaczy rozrzadu? . Ogólnie własnie nie wiem czy powinien czpień napinacza blokowac się w jakimś stopniu tam na tej blaszce? bo jeżeli nie, to po co ten czpień tam jest?

 

 

kolejna sprawa to po naprężeniu łańcucha rozrządu wymiar na 1-24 oczkach to 14.7mm Bardzo prosze o podanie ewentualnej tolerancji , dlugosci naciagu lańcucha , w mojej serwisówce niestety nie jest to podane

 

Bardzo proszę ogólnie kogos kto miał do czynienia z tymin napinaczami i wie o co w nich chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze pisownia, po drugie nie regeneracja tylko wymiana na NOWE, o trzecie nie tolerancja naciągu a wyciągnięcie łańcucha. Po czwarte masz motocykl który zjada rozrząd na śniadanie.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam posiadam Honde vf 750f , w ubiegłym sezonie coraz bardziej zaczeła sie tłuc góra silnika.

 

Po ściągnieciu pokrywy klawiatury okazało sie że tlucze się napinacz w jednej i drógiej głowicy.

 

Napinacz posiada czpień który pracuje w takiej blaczce i najprawdopodobniej się blokuje i to się tłucze, a chodzi mi dokładnie o to czy jest możliwośc regeneracji tych napinaczy rozrzadu? . Ogólnie własnie nie wiem czy powinien czpień napinacza blokowac się w jakimś stopniu tam na tej blaszce? bo jeżeli nie, to po co ten czpień tam jest?

 

 

kolejna sprawa to po naprężeniu łańcucha rozrządu wymiar na 1-24 oczkach to 14.7mm Bardzo prosze o podanie ewentualnej tolerancji , dlugosci naciagu lańcucha , w mojej serwisówce niestety nie jest to podane

 

Bardzo proszę ogólnie kogos kto miał do czynienia z tymin napinaczami i wie o co w nich chodzi

 

Miałeś ładny motocykl a poprzez zaniedbanie pozostał Ci stojak na parasole.

Zaniedbałeś okresową regulację zaworów i napinacze puściły s teraz pozostało zakupić nowe napinacze i łańcuszki rozrządu których koszt przekroczy wartość reszty motocykla. Następna sprawa to regeneracja mostków wałków rozrządu jeżeli silnik ma prawidłowo pracować,

Jeżeli tak dobrze znasz mechanikę silników motocyklowych jak podajesz nam wyniki pomiaru łańcuszka rozrządu o gramatyce języka ojczystego nie wspominając to nie widzę przyszłości dla tego motocykla.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O i tu jest własnie taka sprawa że regulacje luzów zaworowych robiłem zaraz po kupnie , wymienilem wadliwe wałki rozrządu przy okazji i teraz chciał bym sie zając rozrządem . Taki wymiar podałem ponieważ nie wiem na ilu oczkach liczy honda , w suzuki było 1- 21 . Mógł by Pan podac graniczną dlugośc łancucha lub dlugośc nowego łańcucha 1-21 >?

Edytowane przez Paweł B
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myslałem zeby może wymienic czpień który jest wyślizgany i przez niego blaszka się blokuje i napinacz nie napina , wydaje mnie się ze jest to do zrobienia ponieważ jest to motor stary który miał wady napinaczy wałków . Liczę na jakąś poradę tak by zregenerowac napinacz a nie kupowac nowego .Niestety stary napinacz sie wypracował , a nowy kosztuje majatek w którym tak naprawde jest czpień z blaszką sprawny , poza tym mój jest w doskonałej kondycji jak na swe lata ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam mechanika który wiele lat temu regenerował takie napinacze i dźwigienki zaworowe a efektem były eksplozje tych silników.

Napinacze w tym silniku są do wymiany. Możesz oczywiście dorabiać każdą część do tego silnika ale wynik będzie z góry wiadomy.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zgadza sie co oryginał to oryginał . Jedną taką żecz zaobserwowałem po odpaleniu silnika że czpien trzyma sie w blaszcze ale blaszka lata góra dół i ona się tłucze ponieważ napinacz pracuje, naciaga i poluźnia rozrząd , czpien jest w takim stanie ze widac bardzo delikatne przetłoczenie tam gdzie blaszka jest ale w czasie pracy silnika czpień nie lata , wiedz wydaje mnie się ze lańcuch jest nie równo wyciagnięty lub za bardzo i z tad blaszka się tłucze ponieważ napinacz widac ze w duzym zakresie pracuje z tąd proszę o wymiar nowego łańcucha rozrządu?

 

Zrobię tak ze wymienie łańcuchy a potem będe myslec nad napinaczami poniewaz nie widzę po odpaleniu silnika by czpień luzno latał w blaszce , jest zablokowany a blaszka tlucze się o czpień , lata na tyle ile jej luz na czpieniu pozwoli , tak teraz właśnie sie zastanawiam ze łańcuch może byc naprawdę wyciągnięty ale no nie znam stanu nowego i nic nie powiem bo nie mam wymiaru:) przed wymiana chciał bym znac ich stan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zgadza sie co oryginał to oryginał . Jedną taką żecz zaobserwowałem po odpaleniu silnika że czpien trzyma sie w blaszcze ale blaszka lata góra dół i ona się tłucze ponieważ napinacz pracuje, naciaga i poluźnia rozrząd , czpien jest w takim stanie ze widac bardzo delikatne przetłoczenie tam gdzie blaszka jest ale w czasie pracy silnika czpień nie lata , wiedz wydaje mnie się ze lańcuch jest nie równo wyciagnięty lub za bardzo i z tad blaszka się tłucze ponieważ napinacz widac ze w duzym zakresie pracuje z tąd proszę o wymiar nowego łańcucha rozrządu?

 

Zrobię tak ze wymienie łańcuchy a potem będe myslec nad napinaczami poniewaz nie widzę po odpaleniu silnika by czpień luzno latał w blaszce , jest zablokowany a blaszka tlucze się o czpień , lata na tyle ile jej luz na czpieniu pozwoli , tak teraz właśnie sie zastanawiam ze łańcuch może byc naprawdę wyciągnięty ale no nie znam stanu nowego i nic nie powiem bo nie mam wymiaru:) przed wymiana chciał bym znac ich stan

 

rence opadajom :biggrin:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja szczerze mówiąc to pogubiłem się między tymi blaszkami, może kolega mógłby po prostu wrzucić jakieś zdjęcie i narysować na nim strzałki, kółka, itp odnośniki? Wtedy będzie dokładnie wiadomo o co biega :)

 

jego "blaszka" to 14530-MB2-000

a "czpien" to 14550-MB0-000

moderator

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O i tu jest własnie taka sprawa że regulacje luzów zaworowych robiłem zaraz po kupnie , wymienilem wadliwe wałki rozrządu przy okazji i teraz chciał bym sie zając rozrządem . Taki wymiar podałem ponieważ nie wiem na ilu oczkach liczy honda , w suzuki było 1- 21 . Mógł by Pan podac graniczną dlugośc łancucha lub dlugośc nowego łańcucha 1-21 >?

sprawdz jeszcze dzwigienki zaworowe, a z tymi napinaczami to raczej sam bedziesz musial poglowkowac i sobie poradzic z racji tego ze nikt z nas tego nie robil bo nalezy je wymienic lancuszki 2 a nie 4 plus napinacze jakies 2 tysiaczki

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...