Skocz do zawartości

jawa 350 TS czy nie za słaba?


kilant
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Komplet łożysk na cały silnik + simeringi wyniósł mnie 80zł w sklepie z częściami do maszyn rolniczych.

 

A gdzie luz C3?

A konkretna regeneracja wału na czeskich częściach (nie z ryżu) czyli dwa korbowody,trzy czopy wału,dwa łożyska środkowe,uszczelniacz labiryntowy to wydatek 400zł w Mrągowie. Z starego wału zostają przeciwwagi.

Łożysko prawe na wale (dwurzędowe) z luzem C3 dobrych firm kosztuje w granicach 30 zł. Jest ich w 638 dwie sztuki. Łożyska igiełkowe wałka pośredniego w skrzyni firmy INA też coś koło 25 zł. Więc Jawa to w gruncie rzeczy nie tania zabawka. Chyba że ktoś decyduje się robić na najtańszych częściach i potem narzekać że nie jeździ.

 

A mam jeszcze pytanie odnośnie hamulców? Wszyscy narzekacie że są słabe. To co ja robię źle że mój przedni Bębnowy hamulec potrafi mi zablokować koło na suchym asfalcie? Różnicą z tarczą (Jawoską ,bo od MZ też jest lipa) jest same uczucie uruchamiania hamulca. Płyn kontra linka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem tylko wycentrować wał - 50zł - a okazało się że do wymiany są wszystkie łozyska i przy okazji korbowody - cena w granicach 500 zeta...wał do dziś śmiga bezawaryjnie...remoncik niestety nawet w przypadku dawnych demoludów nie jest tani jak niektórym w tym temacie się się wydaje.

Cena z powyższego postu jak najbardziej prawdziwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mając doświadczenia z CZ 350 na początku mojej motocyklowej przygody zasugerował bym Ci raczej polatać jeszcze na mz 150 i dozbierać, może nie na DR 650 (aby było w miarę na chodzie trzeba dać ok. 4kzł) ale chociażby na gs 500, które w stanie do jazdy można wyrwać za ok. 2500zł

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli Jawa ma być tylko przejściowym motocyklem do którego nie czujesz żadnego sentymentu, to jak kolega wyżej radziłbym Ci kupić jakiegoś taniego japońca. Też kiedyś miałem obawy, że pewnie taki stary motocykl będzie kompletnie zarżnięty ale swojego Zefirka kupiłem za naprawdę dobre pieniądze, a klasa maszyny w porównaniu do Jawy czy nawet MZ to niebo, a ziemia. Taki GS 500 czy nawet GPZ 500 za nieduże pieniądze już można wyrwać. Jeżeli jednak czujesz jakąś miętę do demoludów to zupełnie inna sprawa.

9794.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie luz C3?

A konkretna regeneracja wału na czeskich częściach (nie z ryżu) czyli dwa korbowody,trzy czopy wału,dwa łożyska środkowe,uszczelniacz labiryntowy to wydatek 400zł w Mrągowie. Z starego wału zostają przeciwwagi.

Łożysko prawe na wale (dwurzędowe) z luzem C3 dobrych firm kosztuje w granicach 30 zł. Jest ich w 638 dwie sztuki. Łożyska igiełkowe wałka pośredniego w skrzyni firmy INA też coś koło 25 zł. Więc Jawa to w gruncie rzeczy nie tania zabawka. Chyba że ktoś decyduje się robić na najtańszych częściach i potem narzekać że nie jeździ.

 

A mam jeszcze pytanie odnośnie hamulców? Wszyscy narzekacie że są słabe. To co ja robię źle że mój przedni Bębnowy hamulec potrafi mi zablokować koło na suchym asfalcie? Różnicą z tarczą (Jawoską ,bo od MZ też jest lipa) jest same uczucie uruchamiania hamulca. Płyn kontra linka.

 

Wału i łożyska na wale (poza bocznymi) nie tykałem. Korbowody luzu nie miały to też zostawiłem. Łożysko prawe o którym piszesz kupiłem polskiej (podobno produkcji) i skrojono mnie na 70zł. Po czym okazało się że taki ch*j a nie łożysko C3 bo na plastikowym wianku było. Pojechałem do rolniczego facet się uśmiechnął, pocieszył, zamówił łożysko + całą reszte. Wszystko jeździ do dzisiaj.

 

Hamulce. Dobrze wyregulowany + dobre szczęki potrafią koło zablokować. Kumpel nawet na asfalcie dał radę Jawę z przedniego hebla klinować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro regeneracja kosztuje jak mówicie 400-500 zl to nie lepiej kupić jakiś nowy, albo poszukać oryginalnego z zapasów czy cuś?

co do motocykla, raczej kupie dr 650 ale jakoś w wakacje, bo wtedy kasa będzie a do jawe raczej nie chciałem ze względu na moc, poprostu mi się podoba i ma ładny dzwięk, i może troche z sentymentu, bo oprócz ETZ, mam jeszcze 2 ogary 200 i wsk 125 i planuje sprzedać ogara a jakieś 600 zł dołożyć z 3 tyś i kupić dr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o wał to ja się zabezpieczyłem tak, że kupiłem drugi silnik zdrowy. Regeneracja jest za droga, a ceny nowych wałów zaczynają się od 300zł + musisz wysłać stary. A ja za cały silnik + rame bez elektryki kupiłem za 100zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupując dr-kę 650 za 3kzł nabędziesz nieruchomość, bądź motocykl, w który w niedługim czasie będzie trzeba włożyć jeszcze 2kzł - niemniej życzę powodzenia w poszukiwaniach ;)

Edytowane przez konrad1f

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro regeneracja kosztuje jak mówicie 400-500 zl to nie lepiej kupić jakiś nowy, albo poszukać oryginalnego z zapasów czy cuś?

co do motocykla, raczej kupie dr 650 ale jakoś w wakacje, bo wtedy kasa będzie a do jawe raczej nie chciałem ze względu na moc, poprostu mi się podoba i ma ładny dzwięk, i może troche z sentymentu, bo oprócz ETZ, mam jeszcze 2 ogary 200 i wsk 125 i planuje sprzedać ogara a jakieś 600 zł dołożyć z 3 tyś i kupić dr

Jak robiłem swoją jawę to p. Ruszczyk proponował mi nowy wał z półki, do 6-stki (6V), kosztował zaledwie 900 zł :D regeneracja starego (kupiłem używkę za 100 zł) wyniosła 350 zł. Nie ma również starych z zapasów za mniejsze pieniądze bo niby gdzie miały by one być ?

Pozdro.

9794.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

China i to taka że aż smutno. Tak samo gość pod nickiem na alledrogo "jawacz.części" lub oloboga (bo to to samo), sprzedaje wały niby po regeneracji. Regeneracja-najtańsze łożysko,centrowanie na oko, po prostu łapanie jelenia.

 

P.S

W Mrągowie też już się przewraca w głowach i tracą klientów, a co gorsza w śród "fanatyków" taj marki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...