wiktor008 Opublikowano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2013 Witam. Kopilem sobie pierwszy motocykl jest to yamaha YBR 125 i okazalo sie nastepnego dnia ze hamulec tylny w tym przypadku bebnowy piszczy przy mocniejszym dociskaniu.. pisk jest bardzo mocny i kole w ucho.. nie da sie tak jezdzic na pewno. Przy ogladaniu motocykla nie bylo to tak slyszalne - tylko delikatne popiskiwanie i wlasciciel powiedzial ze to dlatego iz tyle cu umyl motocykl i woda sie dostala.. jak wyschnie to to zniknie. niezly kit swoja droga. Teraz jednak widze wyraznie ze cos jest nie tak. Czy mozna cos samemu probowac tam zagladac i jakos temu zaradzic..? co moze byc przyczyna? czy to zuzycie okladzin w hamulcu czy co..? Prosze o rady. jestem poczatkujacy. Czy lepiej wybrac sie do mechanika?? model z roku 2010. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2013 Wymienić szczęki hamulcowe na nowe i po problemie Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiktor008 Opublikowano 6 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2013 ok. A czy jestem w stanie zrobic to sam na podworku z podstaowymi narzedziami czy raczej do serwisu musze sie wybrac?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2013 Przy pomocy serwisówki zrobisz sam Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiktor008 Opublikowano 7 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 serwisowki - czyli masz na mysli zestawu tzw naprawczego do tylnego kola..? a masz moze orientacje ile to moze kosztowac..? i czy beda potrzebne dodatkowe specjalne narzedzia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lidkus Opublikowano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 Pan Piotr pisząc serwisówka miał na myśli książkę, podręcznik dla serwisu czyli tzw service manual. Ściągnij to poszukaj zakładki brake lub coś w tym temacie i będziesz miał opisane jak to zrobić tutaj masz link http://www.ymenvom.nl/new/manuals/U51PE0.PDF Cytuj Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiktor008 Opublikowano 7 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 Dzieki ale też trzeba niestety powiedzieć ze nierozpisujecie sie Panowie.. A moze jakoś szczegółowiej. Pytałem też ile to może kosztować..? ile cześci, jakie a jakie omijać co jeśli chcialbym to oddać mechanikowi do roboty itd.. Tylko jednozdaniowie odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M`piotrek`Z Opublikowano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 (edytowane) Jedyne części jakie bedziesz potrzebował to szczęki które z łatwością kupisz choćby na Allegro. Wymienisz to odkręcając ośkę koła z prawej strony(nie wiem czy masz 2 czy 1 częściową oś) jak masz 1 to odkręcasz całe koło. Odkręcasz wszystkie śruby od pokrywy i to zdejmujesz. Szczęki masz spięte 2 sprężynami które rozczepiasz i później zakładasz nowe szczęki i sczepiasz tymi sprężynami i wszystko składasz. Nie wiem czy dobrze Ci to wytłumaczyłem ale może zrozumiesz.;Dhttps://docs.google....pdf&chrome=true Masz serwisówke do pomocy;P Edytowane 7 Stycznia 2013 przez M`piotrek`Z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 nie masz zadnego kumpla, który latał na wskach, mzetach itp? to takie samo rozwiazanie jak tych starych sprzętach, 30min roboty z przerwami na lyk browarka, przy okazji warto zdjac zimmeringi i nasmarowac łożyska koła, sprawdzic stan zabieraka (o ile jest w tym modelu) koszt tej operacji to szczęki:http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=ybr+szcz%C4%99kiok 70złbrowarek 3zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiktor008 Opublikowano 8 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2013 no wlasnie nie mam i sam dopiero zaczynam przygode z motocyklem.. wczesniej tylko auta w ktorych tez czasem cos grzebalem glownie pod maska bo w zawieszeniu to juz przy masie samochodow trzeba miec lepiej wyposazone zaplecze (podnosniki, kanaly, narzedzia itd, itp);W czyms tak lekkim jak lekki motocykl mialem nadzieje zrobic z zalozenia proste naprawy kompletnie sam.. Wiec dlatego podjalem temat. Z tego co piszecie nie jest to zbyt skomplikowane skoro mozna to zrobic w pol godziny.. A czy nie bedzie potem kwasu z zalozeniem kola i lancucha na zebatke, ustawieniem zbierznosci itd zeby to chcialo prosto jechac i luzow nie mialo.. btw wykrylem lekki luz na wahaczu kola tylnego tam gdzie jest on przykrecony do ramy po obu ztronach jakas dluga sruba na wylot i poniewaz niepodobalo mi sie to to dokrecilem kontrujac lekko czyli przytrzymujac jednym kluczem jedna nakretke i dokrecajac z drugiej strony druga drugim kluczem.. bo na logike nie taki luz tam powinien wystepowac by wahacz chcial sie uginac - od tego chyba ma on swoja piaste/tuleje czy cokolwiek tam - jakies lozyskowanie a nie na zrubie dyganie..; Mam nadzieje ze dobrze zrobilem. Tylko zaraz mnie nie straszczcie ze nie wiadomo co bo luz zniknal i poza tym lekkim dokreceniem nie widze zadnych innych problemow.. tylko ten piep.. hamulec ktory nie pozwala jezdzic bo piszczy przerazliwie przy kazdym docisnieciu... co to za rozwiazanie swoja droga bebny - w XXI wieku.. troche to juz archaiczne podejscie knstruktowo. Albo oszczednosc w budowie..(?) Dobrze ze choc z przodu jest tarcza. jednak cos jeszcze innego poza hamulcem piszczy na nierownosciach - gdzies z tylu zawieszenia lub kola.. nie wiem.,. moze jakies lozysko ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziomek30 Opublikowano 8 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2013 Ja proponowal bym ci udac sie do mechanika ktory wymieni ci te okladziny na nowe . A przy okazji wykona przeglad calego motocykla bo moze sie okazac ze piszczace hamulce to tylko poczatek i trzeba zajac sie jeszcze innymi waznymi elementami . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiktor008 Opublikowano 9 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2013 tak chyba zrobie - bo widze ze wiecej tu niespodzianek.. tylko 2-letni motocykl a tyle juz przeszedl jak widac.. silniczek za to igielka.. bardzo ladnie i zwawo pracuje. Najlepsze jednak znalazlem dzisiaj - co w dodatku wczeniej kompletnie nie zauwazylem.. wyobrazcie sobie ze kontrolne lampki kierunkowskazow swieca sie odronie do przelacznika i migaczy..!!! ktos tam cos dlubal i zle podlaczyl spowrotem..!!! Szok.. Jak daje przelacznik kierunkowskaza w prawo to wprawdzie zaczyna mrugac faktycznie prawy kierunek ale pod zegarami mruga mi lewa strzalka zamiast prawej..!!i na odwrot.. co do licha sie dzialo z tym motocyklem. Czyzby powypadkowiec..? lagi sa proste i nie widac nigdzie indziej zeby sie cos dzialo czy bylo krzywe lub reperowane. jedynie przetarte jest swiatlo glowne z prawej strony i widac ryski na obudowie prawgo kierunkowskazu oraz zegarow.. pewnie byla mala gleba.. (domniemam) ale raczej na postoju. Czyzby jednak otworzyla sie obudowa zegarow i wyskoczyly wnetrznosci i ktos to zle zlozyl..? lewy zegar od predkosci niestety mi zaparowuje od wewnatrz wiec tak jakby obudowa stracila szczelnosc.. Cos ktos moze wie o co moze chodzic z tymi kierunkowskazami..?? :( Dzwonilem juz do goscia - ale ten zagral glupa robiac z siebie idiote bo nawet nie chcial przyznac ze o tym wiedzial. Tylko stwierdzil ze nic niezauwazyl.. ?Ku..wa//! jak tu sie nie wku... na takich osłów..!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziomek30 Opublikowano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2013 Wlasnie dlatego zaproponowalem ci bys udal sie do serwisu na przeglad bo sprawdza ci pozostale elementy i bedziesz wiedzial na czym stoisz , ja kiedys pojechalem ogladac maszyne z ogloszenia wizualnie igla, wsiadam by sie przejechac dojezdzam do bramy cisne przedni hebel a tam pisk i jedzie dalej ? WTF patrze na przednie klocki a tam sama blacha ? Tarcza tez szkoda gadac . Sprzedajacy stwierdzil ze przeciez tylny hamuje i ze nie bylo powodu do wymiany klockow to tak jezdzi ! Szybki odwrot na pięcie i dowidzenia . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2013 Dostań się do żarówek i przełóż na właściwą stronę jeśli chodzi o kierunki i jeśli żarówki mają własne oprawki. Jeśli żarówki są wpięte w płytkę to musisz znaleźć przewody kontrolek kierunków w kostce od zegarów i je przepiąć . Z resztą jak odprowadzisz sprzęt do mechanika to on to może zrobić. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiktor008 Opublikowano 9 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2013 to musze raczj rozbierac obudowe zegarow. pol biedy ze to naked.. a orientuje sie ktos moze do czego moze slozyc przelacznik dzwigienka umieszczony nad glowica cylindra schowany pod bakiem zaraz za mocowanie kierownicy. trzeba sie dobrze schylic by go dojrzec.. to jakies dodatkowe ssanie czy wylacznik zaplonu dodatkowy? nie wiem czy zrozumiecie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.