Skocz do zawartości

Jak sprawdzic pierscienie? TW125


raaza
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przy zużytych uszczelniaczach zaworów silnik kopci tylko przy nagłym przymknięciu przepustnicy. Gdy motocykl jest zgaszony to olej może spłynąc przez zużyte uszczelniacze do cylindra co objawiać się będzie dymieniem podczas zapalania.

Edytowane przez samonek4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej mierzyłem ciśnienie na zimnym silniku i było 12atm. Dziś zrobiłem to na gorącym i było ok 11,7. Po wlaniu ok 5ml oleju, próba olejowa wykazała ok 12,3atm.

Co ciekawe z olejem bardzo szybko doszło do tych 12,3atm, a bez trochę trzeba było pochechłać rozrusznikiem..

Tak więc co można wykluczyć jak ciśnienie praktycznie takie samo? Że pierścienie ok?

 

Silnik dymi praktycznie cały czas, ale coraz bardziej jak dodaje sie gazu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy zużytych uszczelniaczach zaworów silnik kopci tylko przy nagłym przymknięciu przepustnicy. Gdy motocykl jest zgaszony to olej może spłynąc przez zużyte uszczelniacze do cylindra co objawiać się będzie dymieniem podczas zapalania.

Nieprawda...

Wcześniej mierzyłem ciśnienie na zimnym silniku i było 12atm. Dziś zrobiłem to na gorącym i było ok 11,7. Po wlaniu ok 5ml oleju, próba olejowa wykazała ok 12,3atm.

Co ciekawe z olejem bardzo szybko doszło do tych 12,3atm, a bez trochę trzeba było pochechłać rozrusznikiem..

Tak więc co można wykluczyć jak ciśnienie praktycznie takie samo? Że pierścienie ok?

 

Silnik dymi praktycznie cały czas, ale coraz bardziej jak dodaje sie gazu..

Zapomniaelm dopisać, że silnik TW i SR potrafi mieć doskonałe ciśnienie sprężania, zero progu na cylidrze, luzy na zamkach w normie, ale pierścień zgarnijący siedzący w rowku i udający, że go nie ma. Po prostu brak sprężystości i chęci zbierania oleju z gładzi...

Trzy silniki moje tak miały. Pomogło honowanie i wymiana pierścieni. Raz dałem do honowania do zakładu, a grugi raz zrobiłem to ręcznie honownicą i wiertarką :)

Przy okazji zdejmowania cylindra jest okazja do dotarcia zaworów i wymiany uszczelniaczy, o ile stan głowicy nie będzie wymagał większej ingerencji gachowca.

Edytowane przez Tomek Kulik

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę jeszcze pogrzebałem i okazało się, że po zdjęciu filtra powietrza motorek chodzi jak powinien. Rewelacyjnie wkręca się na obroty, bdb predkość..Z filtrem jedzie słabo, przerywa, dusi się na wysokich obrotach.

Filtr jest praktycznie nowy. Teraz jeszcze go umyłem, przedmuchałem cały airbox..

Co może być przyczyną, że z filtrem jedzie źle, a bez filtra dobrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak myślałem że za mało paliwa i się dusi, więc iglice dałem na samą górę..wcześniej dawałem na sam dół i na środku. Ciagle to samo - dusi się. Śrubką od mieszanki też regulowałem na wszystkie sposoby. Jedynie nie grzebałem przy pływaku jeśli chodzi o gaźnik.

 

Zastanawiam się kupić jutro stożkowy filtr powietrza. Dobry pomysł? Bo już nic nie przychodzi mi do głowy:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak myślałem że za mało paliwa i się dusi, więc iglice dałem na samą górę..wcześniej dawałem na sam dół i na środku. Ciagle to samo - dusi się. Śrubką od mieszanki też regulowałem na wszystkie sposoby. Jedynie nie grzebałem przy pływaku jeśli chodzi o gaźnik.

 

Zastanawiam się kupić jutro stożkowy filtr powietrza. Dobry pomysł? Bo już nic nie przychodzi mi do głowy:(

Filtr stożkowy to zły pomysł-

znacz grzebałeś w gaźniku nie mając o tym zielonego pojęcia co robisz i jak już rozregulowałeś to teraz szukasz pomocy ?

teraz pozostaje oddać do serwisu i zapłacić za regulacje.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to może być?:

1. dusi się/szarpie podczas jazdy na wysokich obrotach z założonym filtrem powietrza

2. czasem strzeli z wydechu podczas dawania gazu

3. iglica podniesiona na max, inne kombinacje przerobione i to samo

4. na innych świecach to samo, zawory ok

5. bez filtra powietrza idzie perfekcyjnie

 

 

Jak strzela z wydechu to mieszanka za bogata czy za uboga? Odkręcić śrubkę mieszanki czy wkręcić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę jeszcze pogrzebałem i okazało się, że po zdjęciu filtra powietrza motorek chodzi jak powinien. Rewelacyjnie wkręca się na obroty, bdb predkość..Z filtrem jedzie słabo, przerywa, dusi się na wysokich obrotach.

Filtr jest praktycznie nowy. Teraz jeszcze go umyłem, przedmuchałem cały airbox..

Co może być przyczyną, że z filtrem jedzie źle, a bez filtra dobrze?

Trzeba rozpakować filtr z folii...

A jak wygląda wlot powietrza do obudowy filtra powietrza? Trzeba zdjąć kanapę i sprawdzić, czy nie siedzą tam zwłoki myszy, wróbla, etc., bądź szmata jakaś.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to może być?:

1. dusi się/szarpie podczas jazdy na wysokich obrotach z założonym filtrem powietrza

 

5. bez filtra powietrza idzie perfekcyjnie

 

 

Jak strzela z wydechu to mieszanka za bogata czy za uboga? Odkręcić śrubkę mieszanki czy wkręcić ?

 

To znaczy idzie perfekcyjnie jak na nim jedziesz bez filtra, czy tylko wkreca sie na obroty na luzie ?

Strzaly z wydechu moga byc spowodowane roznymi problemami i nie maja nic wspolnego ze sruba regulacyjna mieszanki / powietrza dla wolnych

obrotow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...