?ukaszZieniewicz Opublikowano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2012 (edytowane) Kawasaki ZZR 600D , 1992 rok Słuchajcie dźwięku Kawki , zaczeło się to jak odebrałem ją z Motorowni w Rossosz (lubelskie) po 3 miesięcznej naprawie :D...(łożysko główne w skrzyni zaczeło trzeć i do rozebrania był cały silnik) , przejechałem spokojnie 50 km i pojawił się taki dźwięk (najlepiej słyszalny jak pod koniec filmiku bawię się manetką , dzwiek znika powyzej 4-5 tys(na filmiku zimny silnik i nie mogłem go na te obroty wkręcić) lub gdy silnik nagrzeje się do ok 40-50 stopni. , odstawiłem ją spowrotem do nich napoczatku wyszło że któras panewka się przekręciła ,podobno 5 dni się bawili co to moze byc po sprawdzeniu wyeliminowali panewki , rozrząd niby też , wy**bali mi jakies blaszki z kolektorów które mogły by brzęczeć ... zaczeli bawić się zaworami założyli pokrywę i ucichło !! Ale ucichło znow na jakis czas po odebraniu miałem nią trochę poszaleć więc podczas powrotu do Białej Podl . jechałem trochę ostrzej niż zazwyczaj . Po odpaleniu nastepnego dnia dźwięk zaczał się pojawiać na zimnym silniku zadnego spadku mocy nie ma , nic nie przerywa nie dławi się itp poprostu motocykl ma maksymalną moc . Lecz dźwięk denerwuje mnie bardzo. . Ale jak będę chciał go sprzedać to będę się musiał ku**a głowić jak się z tego potencjalnemu kupcowi wytłumaczyć a na poczatku brzmi to jak panewa ... dodatkowo przez przypadek wygadali się że wsadzili jakies tam inne blaszki od zaworów czy cos takiego i przestało brzęczeć ale tak nie mogło być bo coś tam i wsadzili stare ... ( wymiana łożyska , regulacja motocykla i regeneracja drugiego biegu wyniosła mnie 2100 zł , jak im odstawiłem Kawkę spowrotem wyskoczyli mi przy odbiorze że mam im zapłacić 250 zł :)) )Film na zimnym silniku zaraz po odpaleniu : http://tinypic.com/player.php?v=a2sttw&s=6 Film po ok 15 minutowej pracy , dźwięki ucichły :http://tinypic.com/p...hp?v=kf0eo0&s=6 Edytowane 20 Grudnia 2012 przez ?ukaszZieniewicz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lidkus Opublikowano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2012 skoro dźwięki ustały to nie panewka, choć identyko odgłos. Bierz do ręki stetoskop lub kij od szczotki i przykładaj i zlokalizuj dokładne miejsce tłuczenia na zimnym silniku. Mi tak moja rzęziła jak napinacz rozrządu szlak trafił. Ale niezła sumka za taki serwis ;/ u mnie max 1000 byś zostawił :) Nic innego Ci nie podpowiem. Sam musisz zlokalizować te odgłosy. Jak będziesz znał miejsce to juz połowa sukcesu. Cytuj Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2012 Napierniczanie słychać bardzo dokładnie i wg mnie na drugim filmie nadal słychać. Trzymając kamerę przy wyprzęgniku chyba najbardziej dało się to usłyszeć więc bardzo możliwe, że źle poskładali sprzęgło. W zasadzie to brzmi jakby waliło o karter ale takiego babola zrobić to trzeba chcieć. Opcja rezerwowa coś z napinaczem rozrządu ale on jest chyba po środku tego silnika to teoria naciągana.Problem leży bliżej wału korbowego sądząc po częstotliwości.P.S Na przyszłość jak chcesz pokazać stukanie silnika to nie skupiaj się na nagrywaniu wydechów.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lidkus Opublikowano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2012 Kolego przechylaj motocykl na lewa strone(zeby olej nie wylecial) sciagaj dekiel i zrób fotkę nam a jak masz zdolnosci manualne to odkrec kosz sprzęgłowy i tez zrob foto.Tu masz foto o co chodzi w zzr http://www.sportbikes.net/forums/attachments/zzr-600/122273d1178157913-clutch-replacement-clutch-pics-003-large-.jpg Cytuj Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VinAlucard Opublikowano 21 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2012 (edytowane) Zasadniczo , to w drugim filmiku również słychać stukanie. Kolega ma podobny problem w CBR1000RR. Stukanie głuche jakby panewa, ale powyżej 3 k prm zanika, do tego wszystkiego panewa była sprawdzana i wszystko teoretycznie wporządku. Z Tym, że u Niego dopiero po rozgrzaniu, na jałowym zaczyna hałasować. Rozrząd wymieniony (był rozciągnięty jak szmata), zawory wyregulowane, listwa wtrysków wymieniona i dalej naparza. W przyszłym sezonie zabiera się za sprzęgło, bo od palenia gumy przez jakiegoś dziamdziaka jest przebarwione, tylko po to, żeby je wyeliminować jako potencjalne żródło hałasu, bo albo ktoś dał dupy przy składaniu albo jakimś cudem kosz sprzęgłowy hałasuje (?!) mimo wciśniętego sprzęgła. Tak czy inaczej- jeżeli dojdziesz co i jak to daj znać, bo to bardzo podobny przypadek jest. :) P.S Po wymianie rozrządu dźwięku ucichł na jeskieś 150 km. Potem zaczęło stukać od nowa. :) Edytowane 21 Grudnia 2012 przez VinAlucard Cytuj "Generalnie rzecz biorąc, zdejmuję linkę tylko w niedzielę jak idę do kościoła..." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kris900s Opublikowano 21 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2012 Może to głupio zabrzmi ale czasami zdarzają się naprawdę niezłe babole, zwłaszcza jak mechanior jest nieprzytomny przy składaniu. Polecam na początek sprawdzić czy odma z głowicy jest wpięta do airboxu, bo też czasem potrafi nieźle hałasować. Innym podejrzeniem są totalnie rozsynchronizowane gaźniki, ale wtedy na pewno odczułbyś to podczas jazdy. Teoria z odmą (nie pamiętam dokładnie jak to jest rozwiązane w zzr) może mieć podparcie w tym, że tak jak napisałeś, jak zaczęli się bawić zaworami to ucichło na chwilę. Być może przy montażu założyli odmę ale w niewłaściwy sposób i po jakimś czasie zsunęła się. Tak trochę się przy tym upieram bo miałem kiedyś przypadek Drag Stara 1100 z identycznym objawem i właśnie wypięta odma była przyczyną. W każdym razie nie zaszkodzi sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 21 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2012 To, że sprzęgła hałasują przy wciśniętym sprzęgle to całkiem normalne i zazwyczaj oznacza, że cały kosz jest uszkodzony np. na nitach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lidkus Opublikowano 21 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2012 Potwierdzam opcje z odmą, w zzr jest na wierzchu i idzie w prostej lini z dołu do airboxa przynajmniej tak było w zzr z 1994r po lifcie. Przy zdjetym wężu odmy bulgotanie i inne dziwne dźwięki gwarantowane :) Cytuj Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
?ukaszZieniewicz Opublikowano 22 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2012 Dzieki za odpowiedzi , jutro zacznę majsterke i dam znac , wtedy co im zwrocilem kawke rowniez wyeliminowali sprzeglo... Jak wyglada odma ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lidkus Opublikowano 22 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2012 http://homepage.ntlworld.com/justin.crook/ZZR600.co.uk/bike%20pics/engine%20out.JPG na tej focie nad deklem od sprzegla wystaje taki mały pierdolnik a na nim powinien być nałożony wąż który prowadzi drugi koniec do airboxa to jest odma. Cytuj Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
?ukaszZieniewicz Opublikowano 22 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2012 Na logikę rzecz biorąc można wywnioskować to że na zimnym silniku kiedy olej jest jeszcze słabo rozgrzany mocniej słychać ,,wnętrzności" silnika przez źle założoną odmę za to jak już się rozgrzeje tak jak trzeba wszystko w miare możliwości cichnie .. jak będzie troszkę cieplej to pojde to sprawdzić bo jak narazie to przy takiej temp idzie tylko sprzęta dobrze przepalić , dotykając ramy mozna sobie łapki odmrozić :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
?ukaszZieniewicz Opublikowano 24 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2012 Odma jest założona prawidłowo , sprzęgło też jest bez zarzutów ... nikt nie wie co tak gra :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 24 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2012 A napinacz o którym było pisane 3 razy sprawdził czy nie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tobik Opublikowano 24 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2012 Dziwny ten dźwięk, jeszcze dziwniejsze że jest cisza jak się nagrzeje, choć nie do końca. Trzeba zacząć od najprostrzych rzeczy najpierw. Jeśli chodzi o sprzęgło to słyszałem już różnorakie walenie sprzęgieł, w jednym motocyklu jak się odpaliło zimny silnik to tłukło, potem już nie, w innym tłukło cały czas, w jeszcze innym na zimnym nie, potem jak się nagrzał to waliło, i za 15 min przestawało na amen. Napinacz raczej odpada, bo dawałby hałas cały czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 24 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2012 Ale sprawdzenie go jest raczej proste i trwa max 15 minut. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.