Skocz do zawartości

Akcesoria motocyklowe z przeznaczeniem torowym


pork
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy, mam pytanko odnośnie osłon dekli, wahacza itd.

Chciałbym zabezpieczyć niektóre elementy przed crashem.

 

1. Posiadam crash pady. Planuję kupić sportowe sety z nieskładanymi podnóżkami, które też w jakimś stopniu podpierają moto przy szlifie. Już z samymi crashami dekle nie obrywają tak mocno. Czy warto inwestować w takim układzie w pokrywy dekli?

 

2. Jak oceniacie przydatność osłon wahacza? Widziałem kilka sprzętów po szlifie z paskudnie zdartymi wahaczami i zastanawia mnie na ile da się temu zapobiec osłonami. Warto?

 

Podobnie jak Rinas, mam delikatną prośbę o brak pitolenia, a o wypowiedzi przede wszystkim tych najczęściej crashujących :) .

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako wywołany do tablicy ;) inforumję...

 

1. Kupiłem pokrywy i uważam, że w moim przypadku warto (mało używek na rynku wtórnym i cena pokryw mniejsza niż dekli OME i wiadomo pokrywy wielorazowego użytku)

 

2. Chciałem coś takiego kupić (koło 100 EUR do mojego), ale trafiłem cały wahacz za niewiele więcej to dam sobie spokój. ALE!

 

NAJWAŻNIEJSZE!

 

Sikor zdejmi rolki z wahacza!!! Przy byle glebie potrafia wyrwać mocowanie z wahacza... W Monsterbiku mi pokazywali wyrwane mocowanie jak zmieniałem wahacz, ale stwierdziłem że ktoś musiał mieć wyjątkowego pecha, że mu tak wyrwało przy glebie. Chwilę później sam tak skończyłem. NIGDY WIĘCEJ ICH NIE ZAMONTUJE! Rozwiązaniem jest podnośnik wkładany w otwory w ramie, który podnosi całe moto (o mniej więcej coś takiego ja sobie zamierzam wydumać:

) lub podnośnik z półkami wkładanymi pod spód wahacza..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sikor zdejmi rolki z wahacza!!! Przy byle glebie potrafia wyrwać mocowanie z wahacza...

Bo zamiast wkręcać jakieś pancerne akcesoryjne rolki wystarczy wkręcić śrubki z miękkiej stali (max 5.8 a nie żadne 8.8) i temat załatwiony - w razie szlifa/wywrotki po prostu się wygną albo wyłamią, a stojak idealnie się na tym podnosi (cały sezon tak jeździłem).

Edytowane przez Sherman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli zdecydowana większość "zwykłych" motocyklistów oraz zawodników jeżdżących po torze robi źle korzystając z rolek? A wszyscy producenci rolek robią je bez żadnego przemyślenia?

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- oslony wachacza te carbonowe nakladki - bronia przed kamieniami glownie ( tymi z pobocza) ,

- oslony delki carbonowe jak najbardziej - ale one sa raczej jednorazowe - przecieraja sie dosyc ostro

 

wydaje mi sie ze wszystko zalezy od konstrukcji moto

 

W daytonie np niby najlepiej sobie zalozyc te oslony delki i nie zakladac crashow - wtedy niby daytonka sobie pieknie sunie na boku a nie robi salta i rozpada sie na czesci.

Tutaj niewygodne fakty też znikają !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do rolek, crashów wszelkiego rodzaju, to wiadomo że trzeba używać miękkich śrub, które się wygną bądź zostaną ścięte, żeby nie pozrywać gwintów w ramie, wahaczu, bądź żeby nie urwało ucha w ramie, nie zrobiło dziury w silniku.

Osłony wahacza nie są raczej tanie, a po ewentualnej glebie proszkowe malowanie załatwi sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam delikatną prośbę o brak pitolenia, a o wypowiedzi przede wszystkim tych najczęściej crashujących :) .

 

Cóż czuję się wywołany do tablicy, jak krasc to miliony jak dzwonic to konkretnie. Poniżej foty z mojej wyjebki na wyjście na prostą.

 

dsc9464r.jpg

 

dsc9465i.jpg

 

dsc9468.jpg

 

dsc9469.jpg

 

dsc9472j.jpg

 

 

 

 

dsc9493w.jpg

 

dsc9511v.jpg

 

 

 

 

Na ostatnim zdjęciu widac, jak to całe gówno udało się przez noc poskładac :) gdyby nie Prędki i częsci od 1000 k1 z Poznania to bybyło krucho...

 

Zmierzając do sedna - bez craszów to by sie pół motura rozjebanło jeszcze, żadnych szkód one nie zrobiły. Na pewno by się przydały nakładki na dekle ale kurna do k1 nigdzie nie ma ! Widac jak się przetarł jeden dekiel, a na ostatnim zdjęciu owiewka w okolicach dekla.

Na wahacz osłony - nie wypowiadam sie bo sie nie znam.

 

EDIT - sory ale chyba za duże te zdjęcia, dam linki może a tamto jak moderator uzna że za duże to wykasowac.

 

http://imageshack.us/content_round.php?page=done&l=img856/3695/dsc9464r.jpg

http://imageshack.us/content_round.php?page=done&l=img16/8085/dsc9465i.jpg

http://imageshack.us/content_round.php?page=done&l=img706/3164/dsc9468.jpg

http://imageshack.us/content_round.php?page=done&l=img211/4364/dsc9469.jpg

http://imageshack.us/content_round.php?page=done&l=img338/5509/dsc9472j.jpg

http://imageshack.us/content_round.php?page=done&l=img809/1245/dsc9493w.jpg

http://imageshack.us/content_round.php?page=done&l=img594/5979/dsc9511v.jpg

...to nie motur, LECZ TWA BANIA
...WYMAGA... tuningowania!

https://www.facebook.com/pawel.rinas.przybylski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...