Sikor Opublikowano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2013 Na duże różnice bym nie liczył, skoro oba są robione z włókna szklanego. Zapoznaj sięhttp://www.sebimoto.com/motorbike-fairings-materials a teraz zwróć uwagę na ceny tego elementu, dla poszczególnych materiałów :)http://www.sebimoto.com/fairing-for-motorbike-suzuki-gsx-r-1000-07-08-upper-part Nic nie ma z przypadku Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2013 Słodki Jezu... nie jest dobrze, racja :( Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PaulNewadomke Opublikowano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2013 ogolnie ja siedze w lamintach :) dobre owiewki beda bardzo dobrze kosztowac . Wszystkie jakie widziałem na rynku sa robione na zywicy poliestrowej , taki tam badziewa jak idzie na jachty itd , mega tania . tam po 10 zł za litr żeby owiewki nie kruszyły się trzeba by bylo zastosować żywicę epoksydowa droga która jest 10x droższa to raz , a trzeba by było je wygrzać wtedy by się zrobiły mega elastyczne i twarde . Ale koszty strasznie rosna . Także nikt tak nie robi ze względu na cenę bo by sie nie przebił na rynku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2013 Nie znam się na tworzywach i owiewkach. Od dawna zastanawia mnie, dlaczego nie robi się owiewek torowych w tej samej technologi co seryjne. Kwestia kosztów, wytrzymałości, ... ? Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PaulNewadomke Opublikowano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 mi sie wydaje ze glownym powodem to waga owiewki torowe sa dużo lzejsze od plastikowych , nawet robione w lipnej technologi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 (edytowane) No chyba wręcz przeciwnie. Przecież plastiki japońskie są cienkie i bardzo lekkie. Przynajmniej odnoszę silne wrażenie, a miałem do czynienia z jednymi i drugimi. Edytowane 7 Stycznia 2013 przez Sikor Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PaulNewadomke Opublikowano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 (edytowane) to zależy jakie dostałaś laminaty . , wszystko zalezy z jakich materialow sa zrobione i w jakiej technologi ogolnie laminat sa bardzo wytrzymałe poniewaz jest to zywica ... plus zbrojenie tak ogólnie mówiąc dlatego mogą być cieńsze i przez to lżejsze czyli takie standardowe owiewki to mamy zywica poliestrowa plus zbrojenie z tkanina szklanej (moga byc inne tkaniny np weglowe aramidowa bazaltowa diolenowa kazda ma inne wlasciwosci fizyczne no i cene ) jesli zrobiny zbrojenie z tkaniny weglowej , bedziemy miec popularny "carbon"osobisice jak patrze na wyroby niektórych firm to dla mnie smiech na sali zeby robic laminaty z włóknem weglowym na zywicy poliestrowej , cel pewnie tylko marketingowy a nie sportowy Jesli chodzi o cene to granulat plastiku ktory idzie na smietniki kosztuje 600 eu jaki idzie na owiewki nie wiem . Wiem ze owiewki z plastiku max beda wazyc 10 kg czyli 6eu za granulat jakies 24 zł . Plus koszty utrzymania wtyskarki itd itp jakie sa nie mam pojecia Koszt tkaniny plus zywicy mysle ze bedzie 10 krotnie drozszy . Ale mozna to zrobic w przydomowym garazu . Przykładowo jak robiłem sobie ogon tak na odpierdwal sie przyznam to wyszedł coś poniżej 1/2 wagi oryginału prawie 1/3 . Mam komplet owiewek do gixa k3 torowych kupilem je dawno dość w 2006 roku , od grandysow , Dobrze zrobione cieniutkie fakt ze na zywicy poliestrowej ( tej taniej i lipnej ) ale z polowe lżejsze spokojnie od plastikow ale reki nie dam sobie uciąć . Bo nie ważyłem Jesli chodzi o wyscigi sbk miedzynarodowe to tam owiewki robione sa z carbonu w technologi " kosmicznej "prepreg" takiej samej jak kadłub w f1 , Kosztuje to majatek z sam material i koszt produkcji (potrzebne sa chlodnie autoklawy stalowe formy itd ) Ale przez to jest to naprawdę mega mega lekkie i wytrzymałe . Czyli mała firma X kupuje oryginalne owiewki , sciaga z nich sama formy i potrzebuje paru laminiarzy i tłucze owiewki torowe moze pare set rocznie , W sredniej jakosci ale tanie , takie dla nas .Jesli firma X chciała by zrobic owiewki z plastiku by potrzebowała wtryskarek o to nie sa tanie rzeczy pewno (nie wiem nie znam sie dobrze) . Jakis specjalistow ktorzy by je zaprogramowali , nie wiem jak z formami . Ogolnie mega duzo zachodu chociaz pewno w bardzo duzej ilosc wyszło by ekonomiczniej . A taka firma akrapovic , ma milionowy budżet i ma byc najlepsze i robi owiewki do sbk z laminatow w technologi prepreg, nie patrzy na cene tylko na jakość wage wytrzymałosc . Mysle ze z komplet 20 tysi bedzie kosztował Edytowane 7 Stycznia 2013 przez PaulNewadomke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 (edytowane) Dzięki Paul, to ciekawe co piszesz. Chociaż nie czaję w pełni o co chodzi z tymi granulatami. jesli zrobiny zbrojenie z tkaniny weglowej , bedziemy miec popularny "carbon"osobisice jak patrze na wyroby niektórych firm to dla mnie smiech na sali zeby robic laminaty z włóknem weglowym na zywicy poliestrowej , cel pewnie tylko marketingowy a nie sportowy Ze strony, którą wyżej wrzuciłem: CFK Our carbon parts are made by manual lamination with high-quality polyester resin on the basis of isophtalic acid in a transparent gelcoat. This high-quality gelcoat is easy to polish and enables maintaining these parts in high gloss. The frame and engine covers and other caps are backed with Kevlar fabric, which is more resistant to wearing through. In this design, parts can be ordered as laminated in white gelcoat with the discount of 20%.The weight of carbon parts in comparison with GFK is 30-50% lower. No więc oni tak właśnie robią. A ich produkty stosowane są w np. Moto2 oraz w IDM. Czyli dla takich zawodników robią raczej coś innego, czego nie oferują normalnie na sprzedaż? Czy laminat poliestrowy to zawsze ten sam produkt, ta sama jakość? Czy są odmiany lepsze i gorsze? Oni wciąż zaznaczają "high-quality polyester resin" no i ciekawi mnie ile w tym prawdy, a ile marketingowego bełkotu. P. S.Akrap to się akurat trochę czym innym zajmuje :bigrazz: Edytowane 7 Stycznia 2013 przez Sikor Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PaulNewadomke Opublikowano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 (edytowane) niestey musze Cie wyprowadzic z bledu akrapovic produkuje rzeczy z carbonupolecam sprawdzic ich stronę i zakładkę composites swoja droga kiedys na scigaczu byla fotorelacja z fabryki a granulat chodzi mi o plastik :) moja firma w ktorej pracuje handluje pojemnikami plastikowymi na smieci i wiem ze teraz sie pogorszył interes bo mielony plastik poszedł w gore i kosztuje około 600eu za tone . tutaj wrzucam linka w jakiej technologi robi np akrap zamiast carbonu w prepregu to co pokazuje na poczatku w chlodni ( mozna uzyc wklokna szklanego w prepregu jest około 10 krotnie tansze niz carbon i zrobic ten element z niego w takiej samej technologi ale to i tak kosztowne bardzo ze wzgledu na cala reszte , finałowo produkt wykonany w takiej technologi z tego co widziałem wychodzi około 30 % taniej jak carbonowy ) przyklad czacha do ducatihttp://www.oppracing...g-race-version/carbonowa 850 dolcow z wlokna szklaneg 630 dolcowtyle co roznica w materiale . Jednym slowem ta technologia jest ku**ewsko drogai dwa to sa ceny na stany , czyli u nas to by bylo jakies 30 % drożej Dzięki Paul, to ciekawe co piszesz. Chociaż nie czaję w pełni o co chodzi z tymi granulatami. Ze strony, którą wyżej wrzuciłem: No więc oni tak właśnie robią. A ich produkty stosowane są w np. Moto2 oraz w IDM. Czyli dla takich zawodników robią raczej coś innego, czego nie oferują normalnie na sprzedaż? Czy laminat poliestrowy to zawsze ten sam produkt, ta sama jakość? Czy są odmiany lepsze i gorsze? Oni wciąż zaznaczają "high-quality polyester resin" no i ciekawi mnie ile w tym prawdy, a ile marketingowego bełkotu. Tak sadze nie mysle ze ktos do moto 2 stosuje tanie lamianty robione pendzelkiem . co do laminatu poliestrowegoTo można użyć rożnej żywicy , Pisza ze stosują wysokiej jakość to prawda ze sa rożne żywice jedne lepsze drugie droższe , Ale i tak to bedzie tylko poliestrowa żywica gorsza od winyloestrowej czy tez epoksydowej . Tylko ze poliestrowa kupisz za 10 zl za litr a epoksydowa dobra 100zł za litr . A później żywice epoksydowa będzie trzeba jeszcze wygrzać . Jak go wygrzejemy wtedy będziemy mieli mega elastyczność i odporność na pęknięcia ale to koszty Edytowane 7 Stycznia 2013 przez PaulNewadomke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrSebas Opublikowano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 Paul, czy orientujesz się w jakiś warunkach (rozgrzanie, temperatura, czas, chłodzenie) poddaje się elementy z żywicy by je uelastycznić?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
songoku Opublikowano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 no i cholera to już nie wiem co kupić czy sebimoto czy sprawdzić ten lamiplast. Sikor czy byłaby opcja podjechac do Ciebie i porównac i pomacać jedne i drugie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 (edytowane) Tylko, że skąd ja Ci laminplasty wezmę? Ja mam stąd http://www.pokoplast.pl/. Może i jest to to samo co laminplast, ale jakoś nie chce mi się wierzyć, że jakością dorównują Sebimoto czy choćby BikesPlast, skoro takie kosztują 2 razy więcej. To tak jak koce za 600 zł i 2 k. Niby takie same, no może kolor inny, a jednak z jakiegoś jeszcze innego powodu jedne są 3 razy droższe od drugich.Te pokoplast to możesz obejrzeć u mnie, ale z sebimoto to nie taka prosta sprawa, możesz zagadać na priv to Ci wyjaśnię. @Paul, ja nie twierdzę, że w prestiżowych wyścigach stosują budę z włókna szklanego, ale myślałem, że może takie jak ten producent ma w ofercie tylko z lepszych materiałów. Przeczytaj sobie dokładnie info z tych linków co wrzuciłem. Technologia wyrobu K-K oraz CFK jest trochę inna.A z tym Akrapem to sory, mój błąd :bigrazz: Edytowane 7 Stycznia 2013 przez Sikor Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 Ło matko, owiewy kupuje się najtańsze spełniające warunek dobrego spasowania do motonga, bo każdy komplet kończy tak samo. Akurat Rinasa ogon/zadupek to angielska produkcja za o wiele większą kasę niż nasze krajowe, a ocena użytkowników o jakości jest równoważna, więc po co przepłacać.Brakuje mi rozważań o wyższości kompletu śrub tytanowych nad stalowymi, najlepiej popartych czasami okrążeń. Pees. Mam dostęp do napędów DID 520 ERV3 w stosunkowo dobrych pieniądzach, ca 550. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PaulNewadomke Opublikowano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 mr sebas - to zależy od zywicy każda jedna ma opisane w karcie technicznej dokładny proces wygrzewania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrRat Opublikowano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 no i cholera to już nie wiem co kupić czy sebimoto czy sprawdzić ten lamiplast. Sikor czy byłaby opcja podjechac do Ciebie i porównac i pomacać jedne i drugie?no i cholera to już nie wiem co kupić czy sebimoto czy sprawdzić ten lamiplast. Sikor czy byłaby opcja podjechac do Ciebie i porównac i pomacać jedne i drugie? Ja Ci mogę powiedzieć jak z jakością Lamiplast ( jutro albo w środe mam je mieć). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.