DrManiak Opublikowano 4 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Jade w piatek po niego :) musze tylko transport załatwić.Dziekie panowie jeszcze raz za pomoc :) na co mam jeszcze zwracac uwage w tym modelu ?? Aaaa włąśnie gdzieś tu na forum jeszcze czytałem że te 530 trzeba odblokować tak jak wrki, ale to rozumiem że on powinien być bankowo już odblokowany tak ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Na pewno ją odblokował, tym bardziej że akrapovic jest założony, zblokowana 530 ma ok 35 koni :). Zwróć uwagę czy dobrze odpala z guzika na zimno i ciepło. Przysłuchaj się czy po odpaleniu zimnego silnika nie kłapie zbyt długo napinacz rozrządu, kilka sekund po odpalnieu ma prawo być go słychać. Sprawdź czy tylne szprychy są naciągnięte i obejrzyj tylną piastę pod kątem pęknięć. Poza tym oglądaj jak każdy inny motocykl enduro. W kwestii rocznika, dziesiąty symbol znaku VIN powinien być "A", to jest oznaczenie roku modelowego 2010. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 z przodu na rurkach ramy masz naklejone paski, nie powinny być mocno poobcierane. Sprawdź luzy koła tylnego i wachacza bo ten sprzęt kocha jazde na kole. p.s. a akrapie brzmi w lesie jak naloty dywanowe za II w.ś. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrManiak Opublikowano 4 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Dzięki panowie, naprawde pomogliście mi zajebiscie podjąc ta trudna dla mnie decyzje, swoją drogą to jedno z niewielu for na którym spotkałem się z taką fachową pomocą. Będe oglądał go z każdej strony ile się da, dzieki za wytłumaczenie tego z tym numerem Vin( o tym nie wiedziałęm kompletnie). Biore ze sobą 2 znajomych, żeby mnie troche trzymali w rydzach :D bo ja jak widze ktma to już sam jego kolor sprawia że mi szybciej serce bije :) ogolnie jestem pozytywnie nastawiony i mam zajebistą nadziej że wróce z moto :D poźniej jak mi sie go uda wtargać do salonu hehe gdzie spędzi zime to porobie jakieś fotkiKolejne pytanie, on w opisie podał że moto z dodatków ma ,,clutch saver,, do czego to służy ?? szkoda że nie ma osłony na silnik, będe musiał w pierwszej kolejności ją zamontować, Jak wam jeszcze coś przyjdzie do głowy na co mam zwrucić uwage to będe wdzięczny, aaa to jest 6 stopniowa skrzynia biegów ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 (edytowane) Tak on ma 6 biegów. A 'clutch saver" to podejrzewam tuningowa osłona wysprzęglika, na fotce widać z lewej strony silnika obok zębatki coś złotego więc to chyba to. Aha i warto żebyś spojrzał pod silnik a dokładnie w tylnej jego części pod spodem są dwie śruby spustowe(czarne) od oleju silnikowego i oleju ze skrzyni biegów, zobacz czy nie są "obrobione", dużo osób dokręca je za mocno i później jest problem z odkręceniem co skutkuję ich uszkodzeniem. Nie jest to jakiś straszny problem ale trochę kłopotu jest jeśli trzeba spawać aby odkręcić. Edytowane 4 Grudnia 2012 przez major000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrManiak Opublikowano 4 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 (edytowane) Dzieki major :) no tu masz racje z tymi śrubami, sprawdze to napewno, rozumiem że sprzęgło może lekko być słyszalne ale po wciśnieciu klamki ma cichnąć całkowicie, nawet nie wiedziałem że on ma 2 obiegi oleju ( osobny do skrzyni ). Ogolnie on też te fotki tak beznadziejnie porobił brak dokładnej fotki silnika, pokrywy sprzęgła itd, ale mam nadzieje że będzie ok :) siedze i patrze na te zdięcia i np koła wyglądają dużo bardziej świeżo w porównaniu do reszty motocykla, wydaje mi się że on latał na nim więcej na SM, obawiam się żebym się poprostu zabardzo nie napalił, ale jak ten model jest sprawdzony , ten przebieg nie jest jakimś mega przebiegiem na te motocykle, to myśle że będe zadowolony. Te paski na ramie powinny być tam gdzie montuje się osłone na silnik tak ?? Edytowane 4 Grudnia 2012 przez DrManiak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 zgadza się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrManiak Opublikowano 5 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 Panowie kolejne pytanie, wczoraj jeszcze troche czytałem na temat tego ktma, ludzie piszą że mają problemy z napinaczem rozrządu, tylko teraz nie wiem bo temat jaki czytałem dotyczył rocznika 08, ponoć ludzie wymieniają ten napinacz na mechaniczny. Jak to się ma w tym roczniku(tu też trzeba wymieniać??), Major ty właśnie wspominałeś że on ma prowo być słyszalny zaraz po odpaleniu, ale rozumiem że jak silnik się zagrzeje to nie ma prawa być go słychać (nawet jeśli jest tam orginalny napinacz). Kurde mam lekkie obawy bo mało miałem do czynienia z silnikami ktma dlatego nie wiem czego się spodziewać, boje się że poprostu kultura pracy tego silnika mnie odstraszy a może to błąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 No tak, tutaj jest hydrauliczny napinacz rozrządu. Po odpaleniu zimnego silnika może przez kilka sekund kłapać póki ciśnienie oleju nie będzie na odpowiednim poziomie, na ciepłym nie ma prawa się odzywać. Ten problem dotyczy głównie modeli 2008 i 2009, w twoim powinno być ok. Nawet jeśli się okaże że jest do wymiany to nie ma tragedii bo nowy kosztuję 190zł. Ludzie zakładają mechaniczne ale z nimi jest o tyle problem że co jakiś czas trzeba go ręcznie napinać, lepszym rozwiązaniem są mechaniczne ze sprężynką takie były montowane w starym silniku i KTM wrócił do nich spowrotem od 2012 modelu, one są bezobsługowe. Co do kultury pracy to KTM nigdy nie słynął z "cicho" pracujących silników, może być słychać sprzęgło( cichnie po wciśnięciu klamki sprzęgła). Także bez obaw :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrManiak Opublikowano 6 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 Dzieki major jeszcze raz :D złoty chłopak z ciebie ;D jeszcze raz wielki szacun dla tego forum i użytkowników. Mniej więcej wiem już co sprawdzać, Rafael też mi dużo pomógł na gg, więc jakąś wiedze mam mniej więcej. Kasa wybrana, dzisiaj jade po przyczepke, jutro wyruszam w droge, zobaczymy co z tego wyjdzie, tak czy siak wieczorem zdam relacje :) Zrobie sobie liste wszystkiego co mam sprawdzić :) Najgorzej będzie z tym żeby się nie napalać, ale ta kwota dla mnie to kupa kasy, więc jak nie będe 100% pewien to pewnie wruce na pusto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrManiak Opublikowano 7 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Witam panowie :) A więc po pierwsze Szatan już w domu :D ( a dokładnie w salonie ogląda tv )Pojechałem po niego o 11 tam byłem na 15, troche kawał drogi, no ale przyjechałem na miejsce, moto było zimne, posprawdzałem wszystkie luzy itd wszystko wydawało mi się ok, aczkolwiek mechanikiem nie jestem więc napewno coś przeoczyłem, motocykl był czyściutki. Posprawdzałem numer Vin wszystkie papiery wszystko się zgadzało. Poprosiłem go żeby odpalił odpalil za 2 razem, ładnie pracował aczkolwiek wydaje mi się że pracuje troche głośno w okolicach łańcuszka rozrządu, nie jakoś mega głosno ale coś tam słychać że coś tam pracuje, zastanawiałem się dosłownie 2 godziny, gasiłem i odpalałem go chyba z 30 razy, nie było żadnego problemu czy to z kickstartera czy guzika, ładnie pali, równo pracuje, na acrapie brzmi dosłownie nieziemsko... Przejechałęm się, było mokro więc przy większym odkręceniu manetki tył poprosty latał na boki :D Zawieszenie wydaje mi się miekkie, ale ja jestem przyzwyczajony do crossówek, ogolnie na miejscu poprostu zgłupiałem i miałem mega dylemat czy go wziąć czy nie, bo wcześniej mało miałem do czynienia z silnikami ktm, a ostatnie 4 lata spędziłem na asfalcie gdzie kultura pracy silnika jest inna więc może się przyzwyczaiłem do tego że wszystko ma być cichutko. Koleś wydawał się naprawde spoko, z ceny nie spuscił nawet funta ( ale to dobrze bo widać było że nie chciał sięgo pozbyć za wszelką cene ) po długich przemyśleniach wkońcu go wziołem. 3 h spowrotem do domu na przyczepce w mrozie i deszczu, na miejscu odpalił za 1 razem co się mocno zdziwiłem bo zimny był strasznie po tej podruży, jeszcze mały test przy domu no i szatan jest fajny :) Teraz zostaje mi go wysłać do pl i dać na jakiś mega dobry serwis ze sprawdzeniem wszystkiego no i zobaczymy jak to dalej będzie. Na chwile obecna jestem mega zadowolony bo motorek naprawde czysciutki i zadbany, widać ze te 52 h przebiegu są naprawde realne. Koleś dożucił mi olej motorexa i jeszcze osłone na silnik więc teraz mi zostaje dobrze go sprawdzić w polsce no i ogien :D ale to dopiero za kilka miesięcy, narazie szatan ogląda telewizje hehe :) fotki tak jak obiecałęm to wrzuce ale nie dzisiaj, jak sie troche ogarne to coś zapodam.Ps.Wnieśliśmy go na pierwsze 1 piętro do mieszkania :D ( i wcale nie jest taki lekki ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 trzeba było wjechać :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek Lichota Opublikowano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 czekamy na fotki.!;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrManiak Opublikowano 8 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 (edytowane) Dobra panowie jak obiecałem tak wklejam :)Moto nie wygląda za dobrze, miałem go przepastować itd ale by mi zabardzo ,,pachniał,, w salonie więc jak go przywiozłem tak stoiJak klikniecie na fotki to będzie większy rozmiar http://fotoo.pl/show...cf2577.jpg.html http://fotoo.pl/show...cf2573.jpg.html http://fotoo.pl/show...cf2578.jpg.html http://fotoo.pl/show...cf2579.jpg.html Teraz tak bo znowu mam kilka pytańPo pierwsze - czy da się go odpalić bez kluczyka w stacyjce ?? wiem sorry mogłem to sam sprawdzić ale teraz jak już stoi w salonie to troche ciężko a potrzebuje to wiedzieć na wypadek jak bym korzystał z jakiejś firmy transportowej czy musze jakoś dodatko zabezpieczyć motor przed jakimś niechcianym amatorem mocnych wrażeń, czy poprostu bez kluczyka nie odpali ?? Dalej mam troche większy dylemat, ponieważ motor będe wysyłać do pl za miesiąc może dwa, więc chciałbym mniej więcej wiedzieć na jaki serwis się przygotować jak wpadne na urlop, w tym sensie że chce pokupić wszystko co mi potrzebne tak żeby nie okazało się np. że koleś w serwisie mi powie że na filter musze czekać kilka dni i dupa z jazdy... wiem że to ciężko określić co mi jest potrzebne ale mniej więcej jak myślicie- oleje filtry podstawa- chce też by zawieszenie ustawił pod moją wage bo jest ustawione na tego kolesia co od niego kupiłem a on ważył 70 kg co mi ,,lekko,, nie pasi- Czy przy tym przebiegu nastawić się z góry np. na wymiane łańcuszka rozrządu, czy tego napinacza ??- sprawdzenie zaworów to wiadomo, no i ogólny przegląd motocyklajak macie jakieś sugestie to chętnie wysłucham, to by mi sporo pomogło, bo jak bym miał wszystko gotowe to myśle że może uwineli by się w jeden dzien z serwisem no a puźniej to już ogień :D Ogólnie jak się wam widzi stan motocykla ?? te 52h wydają się wam realne ? Edytowane 8 Grudnia 2012 przez DrManiak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek Lichota Opublikowano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 karter zrysowany od buta czyli normalny znak użytkowania według mnie nie ma co o tym nawet myśleć bo takie rzeczy dzieją się nawet po paru mth. te śruby pordzewiałe wyglądają jakby był czyszczony czymś mocnym ; o. Widać że stary nie jest bo ma wszystkie mini osłonki typu zębatki itp. wielu ludzi to gubi lub psuje ... ogólnie nie wygląda na dużo jeżdżony motocykl. Zakup Oleji i filtrów oleju do silnika, najlepiej jakiś sprey do filtra powietrza, sprey do łańcucha... możliwe że 52mth. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.