Skocz do zawartości

Przesiadka z XT 350 na TT 600


Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Mijaja już 4 lata mojej jazdy na Xtku 350. Swietnie wspomonam ten czas, ale przyszedł czas na cos mocniejszego, z lepszym zawieszeniem i chamulcami. Chodzila mi po głowie od jakiegos czasu DRZta ale po przejazdze na niej (wysoki i typowo w teren motor) odpuścilem sobie ją. Do tego doszły chore ceny w naszym kraju owego motoru kompletnie nieadekwatne do stanu technicznego. Mianowicie pomyslałem o motocyklu Yamaha TT 600, chodz nie jest to ostateczna decyzja. Jesli chodzi o przeznaczenie to 60% droga a 40% lekki teren. Dodam ze jestem niski (163cm) Moja Xt ma w siodle 855 mm. Chcialbym juz motor raczej z rozrusznikiem. Prosze o skomentowanie mojego pomyslu na TT i ewentualne inne propozycje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj kumpel latał na tt600e, tez jest niski. Moto jest dobre w lekki teren i do turystyki, na ciezki teren jest za ciezkie i kumplowi akurat to nie pasowało wiec szybko się jej pozbył. Są jednak inne lzejsze wersje TT, np. TTr, ale jak dla mnie są za drogie w stosunku do tego co oferują. Problemem w tych wszystkich modelach jest padający moduł i troche wołowaty silnik. Jeśli mało jezdzisz w terenie i nie jest to trudny teren to mozesz tez kupic hondę dominatora, jest troche zwawszy niz TT, jest niski i na szosie masz osłone od wiatru, a w lekkim terenie tez da radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tt600S ma 130kg na sucho więc bez dramatu, zajebiaszczy zawias (porównywalny z drz400e i lepszy niż w xr600 ) i trwały silnik z rzadkim serwisem......do tego jest 2 osobowa.....

 

ceny używanych od 4tys do 6tys

 

przesiadając się z xt350 na tt600S zyskasz o niebo lepszy zawias i sporo więcej mocy i lepsze hamulce ............

 

tylko że tt600s jest tylko kopana -moim zdaniem nie ma się czego bać tymbardziej kiedy glebisz sporadycznie.........

Edytowane przez michoa

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znajomy jeździ TTr 600 od 5 lat chyba i ją chwali ( jeździło około 20-30% leciutki teren a reszta asfalt) dużo się nie psuje, palona na starter jak ty chcesz, prędkość też rozwija nawet ładną;) do terenu jest ciężka mało żwawa i oferuje mało mocy.. ale tobie to akurat nie potrzebne chyba z tego co piszesz;d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ludzie nie mylcie tych 2 modeli bo wprowadzacie burdel i niepotrzebnie psujecie opinię dobremu motocyklowi.........potem ludzie powtarzają banialuki że TT600 do offu się nie nadaje kiedy to jest w zasadzie konkurencja dla xr600...

 

jest TTRE, TTR600E, TT600E, TTE600-i to są moto z rozrusznikami elektrycznymi, ciężkie, kiepskie zawieszeniowo i niskie........

 

i jest TTR600, TT600S czyli całkiem całkiem w teren (ok 130kg na sucho, 100% regulowany zawias )

 

oferuje mało mocy.

 

moim zdaniem 40KM to wcale nie jest mało........

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jest mało, ale jak na 600ccm to nieduzo, na tle konkurencji mimo ze na papierze ma prawie tyle samo mocy jest najmniej dynamiczna (mowie o tt600e), dajesz manetę do końca a silnik przyspiesza se swoim spokojnym tempem i nic nie dały akcesoryjne wydechy i dłubanie w gaźniku, heble i zawias są tam dobre, ale moto jako całkoształt to dla mnie mizeria

 

jezdzi tez z nami gosc na ttr600 i jest to jego moto turystyczne, na Karpaty itp, a u nas uzywa exc 520

 

zresztą u nas powoli normą staje się posiadanie "legalnego" moto na dalsze wypady i lekkiego popierdalacza na wąwozy

 

nie pisałem ze do offu sie nie nadaje, ale w przypadku mojego kumpla Hipolita, który jest niski i niezbyt silny a jezdzimy głownie po podjazdach to moto okazało się porażką więc szybko dokupił sobie cr 250 (tez okazała się lekkim niewypałem, ale to inna bajka), natomiast gdy ktos spokojnie nawija km po plaskich terenach będzie w sam raz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisałem powyżej zdanie o TTR 600 jakbyś nei widział więc prosze nie mów że wprowadzam zamęt;)

 

TTR 600 nie ma fabrycznie i nigdy nie miała rozrusznika elektrycznego(i tego jestem na 100% pewny ), więc albo twój kumpel ma składaka albo nieorginalny silnik, albo źle napisane w papierach...

 

nie jest mało, ale jak na 600ccm to nieduzo, na tle konkurencji mimo ze na papierze ma prawie tyle samo mocy jest najmniej dynamiczna (mowie o tt600e), dajesz manetę do końca a silnik przyspiesza se swoim spokojnym tempem i nic nie dały akcesoryjne wydechy i dłubanie w gaźniku, heble i zawias są tam dobre, ale moto jako całkoształt to dla mnie mizeria

 

jezdzi tez z nami gosc na ttr600 i jest to jego moto turystyczne, na Karpaty itp, a u nas uzywa exc 520

 

zresztą u nas powoli normą staje się posiadanie "legalnego" moto na dalsze wypady i lekkiego popierdalacza na wąwozy

 

 

nie pisałem ze do offu sie nie nadaje, ale w przypadku mojego kumpla Hipolita, który jest niski i niezbyt silny a jezdzimy głownie po podjazdach to moto okazało się porażką więc szybko dokupił sobie cr 250 (tez okazała się lekkim niewypałem, ale to inna bajka), natomiast gdy ktos spokojnie nawija km po plaskich terenach będzie w sam raz

 

jjank akurat tym razem nie do ciebie się czepiałem ale ty widze już przygotowałeś linię obrony wiedząc że jak michoa pyskuje to napewno o ciebie chodzi :D

 

tt600e jest cholernie ciężka waży chyba 160kg sucha (tak waży więcej od xt600 3TB -nie wiem jak yamaha to zrobiła dzwońcie do konstruktorów yamahy :D ) nawet ja psychofan chłodzony powietrzem rupieci z zeszłej epoki nie chciałbym tym jeździć, do tego zawias ma rodem z dt125 (żadnej regulacji i cienkie lagi )

 

ja tt600s rozważałem jako poważną konkurencję dla xr600 bo jednak zawias ma o niebo lepszy nawet na seryjnych nastawach, na tt600s można nawet skoki męczyć (oczywiście nie z rampy fmx ) a xr600 w sumie jest raczej nielotem........

 

przedni hebel jest o niebo lepszy niż w xr600 ale ja xr600 mam zgruzowaną więc porównanie mało miarodajne, tył -nie wiem nigdy nie latałem na xr600........

 

co do silnika-ciekawi mnie że nikt się nie pokwapił na wymianę gaźnika, teikei jest gaźnikiem rodem z samochodów, nastawionym na ekonomię, równomierność pracy ciekawe jakby taka TT latała na jakims keihinie czy mikuni mechanicznym......

 

u mnie kumpel kiedyś zastanawiał się nad adaptacją 2 prostych gaźników z 2T(keihin w xr600 ma konstrukcje niczym mikuni w dt125 i jakoś to działa :D ) do xt600 2KF ale brakło kasy i chęci.....

 

widziałeś to ??

 

to jest zwykła TT600S o której cały czas nawijam.....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tt600e jest cholernie ciężka waży chyba 160kg sucha (tak waży więcej od xt600 3TB -nie wiem jak yamaha to zrobiła dzwońcie do konstruktorów yamahy :D ) nawet ja psychofan chłodzony powietrzem rupieci z zeszłej epoki nie chciałbym tym jeździć, do tego zawias ma rodem z dt125 (żadnej regulacji i cienkie lagi )

to my chyba mieliśmy inną tt600e, u nas miała zawias USD,tylny amor z pełną regulacją i heble brembo, rozrusznik, made in Italy, waga ok 160kg chyba by sie zgadzała

 

o wynypałem ją nawet na allegro, widocznie następcy tez nie podeszła, "moc-47km", nie wiem skąd wzięta :D w tym moto jest wielokrotnie naprawiany moduł z którym działy się cuda, chyba ze koles się szarpnął na nowy, bo uzywki nie sposób znalezc , ale silnik i buda nie licząc plastików jest tam w dobrym stanie, kiedys pękła tam kiwaczka :D

http://otomoto.pl/yamaha-tt-belgarda-M3444352.html

 

 

widziałeś to ??

widziałem, nic nadzwyczajnego, gośc se śmiga po trawie i pali laczka na dzielni :icon_mrgreen:

 

poza tym autor pyta o moto z rozrusznikiem

Edytowane przez jjank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Michoa ma racje.

Nie robić burdla i nie mieszać.

Kolego przy Twoim wzroście nie pchaj sie na pewno w TTR600 kopaną (Belgardy) i bez rozrusznika w rocznikach kiele 2000. Sama wartość wysokości siodła nic Ci informacji nie da bo w tych moto masz szeroki zbiornik i mimo że te wysokości siodeł są porównywalne mniej więcej choćby z EXC to odczucia sa zupełnie inne. W terenie będzie CI ciężko. Zresztą te motocykle sa z gównolitu robione. Przerabiałem to . Po XT 350 wsiadłem na TTR600 Belgarda potem na EXC.

 

Co do TT600 s nie mam doświadczenia

Edytowane przez murdoch2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

......Nie mieszać TT600 z TTR600

 

A co do wyskości:

TTR 600 ma wg danych na wysok 945 mm siodło.....

http://yamaha.katalo.../yamaha-tt-600r

EXC z roczników 2000-2007 ma wg róznych żródeł 925/935mmm a od 2007 roku 960/970mm

http://ktm.katalog-m...-exc-400-racing

http://ktm.katalog-m...l/ktm-exc-f-250

 

Te modele akurat miałem i wiem że są to wysokości zblożone a w odczuciach TTr przez szerzej trzymane nogi ( szerszy zbiornik) wydaje się zdecydowanie wyższa w odczuciu niż wynika z danych z tabel.

 

A co do TT600 to nie miałem, nie wiem ale wg danych na stronie choćby ścigacza to piszą, że TT600S ma 960 a TT600E 890 - tu to jest róznica. Jesli to prawda to TT600E pod wysokość XT350 wyjdzie a już TT600S będzie drabina zwłaszcza przy wzroście <170

 

XT350 tez miałem i mam 176 cm i wiem jakie są różnice akurat w tych modelach.

 

Pozdro

Edytowane przez murdoch2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

exc jest bardzo wysoki, mam 185cm wzrostu i nie sięgam obiema nogami do ziemi jednoczesnie, czasem w terenie "zabraknie" mi nogi

 

kumple są troche niżsi ode mnie i spokojnie dosięgają w tt i ttr, dane to tylko dane

 

zresztą wyskosc nie ma wiekszego znaczenia, trzeba doskonalic technike zeby nie podpierac sie nogami :D

Edytowane przez jjank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

exc jest bardzo wysoki, mam 185cm wzrostu i nie sięgam obiema nogami do ziemi jednoczesnie, czasem w terenie "zabraknie" mi nogi

 

kumple są troche niżsi ode mnie i spokojnie dosięgają w tt i ttr, dane to tylko dane

 

zresztą wyskosc nie ma wiekszego znaczenia, trzeba doskonalic technike zeby nie podpierac sie nogami :D

 

To jaką Ty masz chłopie wersję?

Ja miałem exc 2005, kumpel 2001 kolejny 2006, jeszcze jeden też 2005 wszystko exc (400/2x450/520) i nie było problemu przy moim wzroście dotykać obiema nogami gruntu na żadnej. Nie stawałem na pełnej stopie ale spoko podpieranie szło. Takze coś nie teges w tym co piszesz zwłaszcza przy 185 cm.

I sie będę upierał przy swoim bo jeździłem na nich i mam porównanie do TTR i XT 350 jak w temacie. TTR uważałem za fajne moto do momentu jak któregoś razu pojechałem na żwiry i wsiadłem po mojej na EXC kumpla. Jakieś tam pojęcie o jeżdżeniu już miałem ale męka na mojej a zabawa na exc mnie powaliła i nie było innej opcji jak TTR żenić.

TTR jest fajna na lajtowe kawałki, wypady off ale na ciężki teren na żwiry to już przepaść. Plus podatność na zalewki po glebach :banghead:

EXC jest wysoki...jak każdy wyczyn , poparz że większość to ok 920-950mm Ale i tak przy nim TTR w podpieraniu to drabina.

Nie zgadzam sie , że wysokość nie ma znaczenia :wink:

Bo tu wiele czynników ma wpływ, technika, wybrany teren, podłoże tego terenu itp itd, etc.....ale i wysokość sprzętu dla konkretnego kierownika tez

Nawet najlepsi się czasami podeprzeć muszą bo właśnie w krytycznej sytuacji te kilka cm decyduje o powodzeniu lub nie przejazdu.

Skoro Ty nie musisz sie podpierać i zawsze techniką jesteś w stanie wyjść z opresji w wymagającym odcinku/terenie....tylko pozostaje mi winszować.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...