Skocz do zawartości

WSBK 2013


songoku
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak dla mnie artykuł bardzo sensowny, bo podaje konkretne, realne powody rezygnacji BMW z udziału w cyklu. Mało się znam, ale wydaje mi się, że obecnie większy marketing napędza tej firmie rzesza zawodników profesjonalnych, półprofesjonalnych czy amatorskich, która skutecznie łoi konkurencję w rozmaitych cyklach krajowych, imprezach jednorazowych albo nawet imprezach typu track-days połączonych z wyścigami. Nie sądzę, żeby to się miało drastycznie zmienić za sprawą Ducati lub Aprilii, a japońcy nadal chyba skupiają się na ratowaniu sprzedaży motocykli z segmentu "środkowego". Zresztą wystarczy rzut oka na wyniki Alpe Adria, żeby sobie uzmysłowić, że jedyną konkurencją dla BMW jest Andy Meklau, który prawdopodobnie mógłby jeździć na czymkolwiek i też by szedł w czubie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

I w budowaniu torów :D

 

Nie słyszałem żeby Sapiński miał tor budowac? Bo chyba wiadomo że o niego mi chodziło, co do Pejsera to chyba każdy wie kto może na Motormani pisać i pod spodem pisac komenty jako Motor Maniak.

...to nie motur, LECZ TWA BANIA
...WYMAGA... tuningowania!

https://www.facebook.com/pawel.rinas.przybylski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie artykuł bardzo sensowny, bo podaje konkretne, realne powody rezygnacji BMW z udziału w cyklu. Mało się znam, ale wydaje mi się, że obecnie większy marketing napędza tej firmie rzesza zawodników profesjonalnych, półprofesjonalnych czy amatorskich, która skutecznie łoi konkurencję w rozmaitych cyklach krajowych, imprezach jednorazowych albo nawet imprezach typu track-days połączonych z wyścigami. Nie sądzę, żeby to się miało drastycznie zmienić za sprawą Ducati lub Aprilii, a japońcy nadal chyba skupiają się na ratowaniu sprzedaży motocykli z segmentu "środkowego". Zresztą wystarczy rzut oka na wyniki Alpe Adria, żeby sobie uzmysłowić, że jedyną konkurencją dla BMW jest Andy Meklau, który prawdopodobnie mógłby jeździć na czymkolwiek i też by szedł w czubie.

 

 

W mojej opinii a dodam iż nie jestem fanem twórczości magazynu MotorMania - artykuł jest wyważony i faktycznie zwraca uwagę na wiele faktów. Choć z drugiej strony wskazanie Aprili jako jednej z tych firm, która może w przyszłości dominować (po wejściu nowego regulaminu technicznego) jest moim zdaniem mało realne. Co do BMW owszem w Alpe Adria jest w czubie ale pamiętajmy też, że są to mistrzostwa o stosunkowo małym znaczeniu a w innych seriach jak BSB, FSBK, CIV, CEV nie stanowią większości zresztą podobnie jak Aprilia, która stanowi znikomy ułamek maszyn nawet w stawce CEV- seria SBK w Hiszpanii i CIV seria SBK we Włoszech. Pozycja Ducati także może być trudna za sprawą ograniczeń kosztów i jednostek napędowych.

 

Wystarczy spojrzeć na puchar STK1000 klasa, która w przyszłości będzie odpowiednikiem aktualnych SBK'ów także w stawce nie ma Aprili. Powód jest oczywisty motocykl ten jest konkurencyjny jedynie w aktualnej specyfikacji SBK gdzie można korzystać z obowiązującego jeszcze regulaminu, który pozwala na daleko idące zmiany. Faktycznie redaktor MM zwraca uwagę na coś co jest faktem motocykle w stawce WSBK poza podobieństwem body i naklejkami określającymi model mają bardzo mało wspólnego z tym co stoi pod domem Kowalskiego, Schmidta czy innego Rossiego.

BMW wycofuje fabryczny zespól z WSBK co nie oznacza, że motocykle tej marki nie będę wystawiane w tej czy innych seriach jednak niepokoi inne stwierdzenie włodarzy BMW. Mowa o wycofaniu wsparcia dla rozwoju projektu S1000RR w klasie SBK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny z producentów zapowiada możliwość wycofania fabrycznej ekipy z WSBK!!!

Pikanterii sprawy dodają informację jakie pojawiły się za sprawą anonimowego działacza Dorny - który twierdzi, że ewentualne wycofanie się fabrycznych ekip z WSBK byłoby dla Dorny dobrym rozwiązaniem ponieważ te mogłyby przeznaczyć więcej środków na starty w MotoGP.

 

Producentem tym może być Aprilia - która dokładnie jak BMW nie jest zadowolona ze zmian w regulaminie technicznym - które nie sprzyjają jej konstrukcji a co ważniejsze niweczą olbrzymi wkład finansowy jaki został włożony w przygotowanie RSV4 w aktualnej specyfikacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem zmiany mogą podnieść widowiskowość tych mistrzostw oraz obniżyć barierę wejścia dla wielu mocnych ekip, z utalentowanymi zawodnikami, ale bez budżetów na miarę fabryk.

Już jeden zespół oficjalnie ogłosił, że będzie przygotowywał maszyny w nowej specyfikacji EVO. IMO będzie coraz ciekawiej.

 

Prawda jest taka, że czekają nas bardzo fajne lata w WSBK oraz GP. WSBK będzie tańsze i bardziej otwarte, będzie więcej zawodników. Poza tym, wkrótce zobaczymy tam starych wyjadaczy z GP ;) , to tylko kwestia czasu. Z kolei GP zasili szerego młodych gniewnych - Marqez, P. Espargaro, Redding, Bradl, Smith, niedługo pewnie dołączy Luthi - to będzie kosmos, inny wymiar widowiska.

Edytowane przez Sikor

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zioło ma szansę to wygrać. Jest szansa usłyszeć polski hymn na Mistrzostwach Świata!!! Radzę każdemu mocno kibicować :) .

Krl, live timing jest na stronie WSBK, ale wiesz może czy gdzieś to transmitują?

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie najbardziej ciekawi porównanie czasów vs STK600 i SSP

 

Porównując do czasów STK600 aktualnie byłby w okolicach 20 pozycji, to pokazuje jak mocni zawodnicy latają w tej serii.

Edytowane przez krl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ta Puchar w ogóle? Bo prawdę mówiąc wczoraj się dopiero o tym dowiedziałem.

 

Edit: dla zainteresowanych http://www.worldsbk.com/en/news/5-sbk-news/17181-the-stage-for-european-cup-of-nations-is-set.html

Edytowane przez Sikor

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...