Skocz do zawartości

harley evo voes


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Mam pytanie dotyczące podciśnieniowego urządzonka zwanego voes.Podłączony wężykiem do gaznika ,pod ciśnieniem przyspiesza zapłon.Rzaczywiście jeśli jest podłączony to silnik zbiera się lepiej,lecz niestety nie brzmi jak harley .Jeśli go odłącze evo pracuje na trzy(patataj).Regulowałem gaznikiem i ni ma efektu.Jżdzę więc z odłączonym.Czy ma to jakiś szkodliwy wpływ na silnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że w różnych modelach nie było w ogóle tego voesa.Mój kumpel ma haritage z początku 90,i nie ma.Zastanawiam się tylko ,nad tym że jeżeli zaczeli stosować voes to czy nie ma dwóch map zapłonu.Na jednej chodzi na wolnych a jak załączy się voes to przełańcza na drugą.Bo jak jadę bez niego to piec wali jak młotem.Próbowałem przyspieszyć zapłon ręcznie .troszke lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że w różnych modelach nie było w ogóle tego voesa.Mój kumpel ma haritage z początku 90,i nie ma.Zastanawiam się tylko ,nad tym że jeżeli zaczeli stosować voes to czy nie ma dwóch map zapłonu.Na jednej chodzi na wolnych a jak załączy się voes to przełańcza na drugą.Bo jak jadę bez niego to piec wali jak młotem.Próbowałem przyspieszyć zapłon ręcznie .troszke lepiej.

Są dwie mapy zapłonu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jazda z voes i bez nie jest wyczuwalna , a skoro masz jakieś problemy to tu przyczyny nie szukałbym , może masz moduł uszkodzony .

zapłony regulowane maja tak ustawione mapy ,że jest możliwość ustawienia z voes lub bez , wówczas program sam odpowiednio wcześniej wyprzedza zapłon .

lecz zalecenia są stosować voes , nawet w tc na gażniku i wtrysku masz map sensor podciśnieniowy , czyli inaczej voes

Edytowane przez jery30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VOES to potrzebne urządzenie, inaczej by go nie montowali w motocyklach i samochodach. Steruje mapami zapłonu, są dwie w module. Małe obciążenie (duże podciśnienie) i duże obciążenie (małe podciśnienie przy nagłym otwarciu gazu). Steruje on wyprzedzeniem, tak na chłopski rozum. Kiedyś nie stosowali bo były mechaniczne zapłony z mechanicznym przyspieszeniem. Ja ma u siebie elektroniczny Dyna Single Fire ale z mechanicznym przyspieszaczem więc VOES leży w garażu. Pewnie masz Crane Hi-4 z opcją VOES oraz bez VOES. Tylko że ta opcja bez VOES dotyczy silników zasilanych "ostrym" paliwem, doładowanych i Nitro gdzie wtedy wyprzedzeniem steruje inne urządzenie aby uniknąć eksplozji jednostki. Dlatego masz opcję wyłączenia VOES. A swój VOES możesz odłączyć po prostu lub jego przewód zmasować, masz tutaj do wyboru dwie mapy zapłonu o których pisałem na początku, jedna jest na odłączonym, druga na zmasowanym.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak można sprawdzić czy VOES jest sprawny.

 

Jeżdże na odłaczonym VOES bo nie mozna było wyregulowac gaźnika. Wiem, że poprzedni własciciel kręcił tą śrubą w VOES, może przesadził z regulacją i dlatego silnik chodziił nie ciekawie. Ciekawe czy uda się ustawic ta śrubę standardowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś tam się reguluje, chociaż producent tego nie przewiduje. Są bodajże 3 rodzaje VOES do HD, ogólnie takie same tylko różnią się ustawieniem. Touring będzie miał inny próg niż Dyna. VOES sprawdzasz tak że podłączasz miernik a ustami zaciągasz podciśnienie z wężyka. Zawór kliknie i zrobi przejście do masy, lub odwrotnie. To co pisałem wcześniej, odłączony lub zmasowany. Tak działa VOES, albo rozłącza przewód albo go masuje, zależnie od obciążenia. Jak masz takie problemy z nim to może poszukaj nowe lub używki zdrowej, nie grzebanej.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu nie masz racji :-), bo Voes ma regulację nawet znalazłem manual do tego. Za gumowym wypełnieniem na czubku jest śrubka na płaski śrubokręt jak ją wykręcisz to za nią jest sprężynka, która dociska membranę. Na logikę od mocy wkręcenia śrubki membrana jest bardziej lub mniej dociśnięta.

 

Coś tam się reguluje, chociaż producent tego nie przewiduje. Są bodajże 3 rodzaje VOES do HD, ogólnie takie same tylko różnią się ustawieniem. Touring będzie miał inny próg niż Dyna. VOES sprawdzasz tak że podłączasz miernik a ustami zaciągasz podciśnienie z wężyka. Zawór kliknie i zrobi przejście do masy, lub odwrotnie. To co pisałem wcześniej, odłączony lub zmasowany. Tak działa VOES, albo rozłącza przewód albo go masuje, zależnie od obciążenia. Jak masz takie problemy z nim to może poszukaj nowe lub używki zdrowej, nie grzebanej.

 

Możesz dokładniej podać jak podłaczyć miernik, czy VOES powinien byc podłączony, bo mam jeden przewód odłączony. Co do używki to nigdzie nie mogłem takowej znaleźć i cały sezoj jeżdże na odłączonym. Zmieniam gaźnik na HSR 42 i chciałbym aby chodził z VOES-em.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...