Skocz do zawartości

Yamaha XT 550 82r. Kapitalka


beneq3
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od pół roku jestem posiadaczem Xt 550. Nadchodzi zima a mój moto strasznie kopci

 

Rozebrałem moto na części. silnik zostawiłem na razie nie ruszony, ale mam zamiar zrobić szlifa i zobaczyć co nie gra ze sprzęgłem ponieważ łapie późno i gdy motor jest zimny ślizga się z 30 s. ramę mam zamiar odmalować i doprowadzić go do stanu boskości <3 ze względów zdrowotnych nie mogę wyciskać już z niego co potrafi ale chce żeby mnie jeszcze cieszył ( prawdopodobnie do starości )

 

W związku z powyższym przy rozkręcaniu go muszę na jakieś niespodzianki uważać? mianowicie podczas odkręcania cylindra i tłoka? znajomy majster mówi żebym zrobił to najpierw i podrzucił mu tłok do zmierzenia a wtedy on zamówi rozmiar większy. jest coś na co muszę zwracać szczególną uwagę, nie licząc wszystkich śrubek gdzie powinny być.

Pierwszy raz będę rozbierał silnik w motorze więc liczę na wyrozumiałość z waszej strony. Nie umiałem znaleźć podobnego tematu w sieci wiec postaram sie go poprowadzić od początku remontu do samego końca, dołączając foty z poszczególnych etapów. Pewnie komuś się jeszcze przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od zdobycia serwisówki i katalog części. Nawet jeśli nie kumasz j.angielskiego to zsamych obrazków dużo się nauczysz. A przy rozbieraniu będziesz już trochę wiedział co do czego. Zwracaj uwagę na różne podkładki, ich kształt, grubość i miejsce montażu. To samo z o-ringami, uszczelkami i zabezpieczeniami. Nic na siłę, wszystko spokojnie i bez pośpiechu. Jak masz cyfrowy aparat to rób fotki krok po kroku, pokazuj i pytaj jeśli czegoś nie jesteś pewien.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem chyba kompletna książkę serwisową do mojej Yamahy tutaj:

http://ebookbrowse.com/yamaha-xt550-service-manual-ocr-small-pdf-d307157172

 

może przyda się komuś link.

 

Dobra odnośnie moich obecnych problemów:

 

Muszę ściągnąć tylni amortyzator, trzyma się on na dwóch śrubach i tylni wahacz blokuje mu większe rozprężenie się. Mianowicie chodzi mi o to czy jeśli wyciągnę jedną śrubę żeby go odczepić to mi wystrzeli? Czy trzeba używać jakiegoś ściągacza do sprężyny jak w aucie? Dodam że pisze na nim że jest powietrzny.

 

Następnie ciekawi mnie taka sprawa. Mam 2 łańcuch jeden zwykły a na drugim są uszczelki z każdej strony na ogniwie. Zaczyna pojawiać na nich korozja. Czy wrzucić je do oleju albo ropy? Bardziej interesuje mnie ten oringowy czy nie wypłukam mu z tych ogniw smaru albo czegoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, udało się. W piątek ciąg dalszy:)

 

Na przeszłość znalazłem fajną stronkę z schematami wszystkiego i nazwami poszczególnych części, Serwisowo - katalogową można by ja nazwać, jakby się komuś mogła przydać :

http://www.cmsnl.com/yamaha-xt550j-dual-purpose-1982_model8889/partslist/A-10.html#results

można tam zmienić również na model z 83

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezoringowy można topić w nafcie ale oringowy można tylko nią umyć a potem trzeba to wysuszyć. Całość nie może trwać dłużej niż ok 10 minut. Tak stoi w serwisówce i ma to związek z wymywaniem smaru za oringami i ich wytrzymałością na naftę.

 

Po za tym jeśli ta maszynka jest brudna to zalecałbym najpierw dokładne mycie z góry na dół. Potem unikniesz wpadającego brudu w miejsca gdzie nie powinno go być np. korba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu robota ruszyła dalej. Ciężko było go domyć.. :biggrin:

Pojawił się największy problem, a mianowicie ściągniecie łańcuszka rozrządu. odkręciłem głowice i widać wałek. Dodam że silnik będę rozkręcał na części pierwsze

-Czy może mam go rozkładać nie zwracając na to uwagi, a dopiero przy składaniu wykonać jakąś czynność która ustawi go odpowiednio (istnieje taka? czy jest gdzieś na forum może opisana?)?

-Istnieje również taka opcja że gdy oddam silnik do szlifu i wymiany tłoka majster który tak czy owak będzie musiał ściągnąć wałek i głowice sam sobie to ustawi? nawet jeśli będzie przestawiony...

 

czy pod pokrywą głowicy powinna być uszczelka? ( u mnie nie było ) i chyba z tego powodu na wnęce od świecy i w niektórych miejscach wywalało olej.

post-63148-0-53152200-1351332704_thumb.jpgpost-63148-0-45726100-1351332711.jpgpost-63148-0-37731500-1351332720.jpgpost-63148-0-13390300-1351332672.jpg

 

-Czy mam teraz zwrócić na coś uwagę i zapamiętać to? jeśli tak to co? tą opcje pomimo innych też najchętniej zastosuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciągnij napinacz rozrządu i odwiń łańcuszek z wałka. Nie trzeba go rozkuwać chyba, że chcesz profilaktycznie użyć nowego. Z uwagi, że rozbierasz silnik to i tak będziesz w stanie odwinąć łańcuszek z wału więc nie ma problemu. Możesz też kupić nowy od razu zakuty albo jeśli dostaniesz rozkuty to oddać do lokalnego speca żeby zamknął ogniwa.

Jak masz serwisówkę to raczej nieczego nie zapamiętuj, bo pewnie każdy poprzedni właściciel dodawał coś od siebie i tak czy siak będziesz musiał przewinąć przewody i linki od nowa. Ważne żebyś śrub nie pomylił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ;) wieczorem dodam parę fotek z moich dalszych prac. Śruby od samego początku segreguje wiec nie ma problemu.

 

 

Na cylindrze widać i czuć rysy, co do tłoka nie mam pojęcia czy jest dobry. Gdy tłok był osadzony w cylindrze była pomiędzy nimi szpara tak na oko 0.7 - 1 mm.

 

na zdj 2 widać śruby każda jest innej długości ( dobrze jest zaznaczyć która w którym miejscu, ja porysałem śrubokrętem )

 

Na powyższym zdjęciu ramy z silnikiem na bocznej pokrywie od sprzęgła widać taką wielką śrubę na płasku śrubokręt. Trzeba ją odkręcić żeby pokrywa zeszła? Odkręciłem wszystkie śruby po bokach lecz ona nadal ani drgnie ;/

post-63148-0-88236600-1351345560.jpg

post-63148-0-05032200-1351346352.jpg

Edytowane przez beneq3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znalazłem ogłoszenie silnika kompletnego do mojego moto po szlifie cylindra i nowym tłoku w cenie 450 zł.

Mój majster mówi że sam tłok 300 zł będzie kosztował + do tego szlif.

Myślę że bardziej będzie opłacać mi się kupić ten silnik......

Majster co go sprzedaje mówi że jest odkręcona głowica i mogę sobie to sprawdzić. Da się sprawdzić czy jest faktycznie po tym szlifie i wymianie tłoka? bo ja nie słyszałem o takim sposobie... ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...