Skocz do zawartości

Golf VI, Leon II FL, czy Octavia II FL (2010r) 1.6 benzyna?


samolot
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wycierająca się kierowca to rzeczywiście niewielka wada. Natomiast przeciekające uszczelki drzwi, z którymi nic nie da się zrobić to dla mnie byłby dokuczliwy problem. Golf, octavia i Leon mają identyczną mechanikę, rzecz w tym, że wnętrze i karoseria golfa sprawiają wrażenie solidniejszej (trwalszej i lepiej wykonanej).

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu masz forum skody http://forum.octaviaclub.pl/ a tu golfa 5 i 6 http://www.vwgolfv.pl poczytaj . pewnie więcej się dowiesz i myślę że użytkownicy znaleźli już rozwiązanie tych problemów i dużo pomysłów na dalsze modyfikacje

 

ooooo dopiero teraz zobaczyłem z kim piszę :laugh:

czyżby student czy mgr politechniki nie umiał sobie poradzić z kawałkiem gumy- uszczelki ?? :biggrin:

co się stało z F2/F3 ??? za szybka czy kontrolka rezerwy się zepsuła ??? :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wycierająca się kierowca to rzeczywiście niewielka wada. Natomiast przeciekające uszczelki drzwi, z którymi nic nie da się zrobić to dla mnie byłby dokuczliwy problem. Golf, octavia i Leon mają identyczną mechanikę, rzecz w tym, że wnętrze i karoseria golfa sprawiają wrażenie solidniejszej (trwalszej i lepiej wykonanej).

 

człowieku o co Ci chodzi ?

jakie przeciekające uszczelki ?

jakiej literatury się naczytałeś ?

niedługo założysz temat czy lepiej pannę pukać w golfie tdi czy też może w cordobie 1.4 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiler CBR F2 -sprzedałem. Później miałem CBR F4i SPORT - też sprzedałem. Obecnie planuję zakupić CBR 600 RR 2007r. bo ta jest lżejsza, ma elastyczniejszy oraz mocniejszy silnik od starszych CBR-ek. Ponadto motocykl ten ma elektro-hydrauliczny amortyzator skrętu którego brakowało np. w F4i. Zatem zapowiada się przyjemniejsza i bezpieczniejsza zabawa. Klasa 600ccm bardzo mi odpowiada :)

Co do owej "kontrolki rezerwy" to było w 2006 roku- 6 lat temu. Wtedy taka 12- letnia CBR-ka kosztowała 10 przeciętnych wypłat w moim mieście. Motocykli było mało i po prostu nie miałem kogo zapytać wprost o to czy u mnie w motocyklu jest takie coś jak "kontrolki rezerwy" dlatego zapytałem na forum.

Dziś za 10 przeciętnych wypłat można kupić nówkę z salonu Suzuki Bandit, czy Gladius. :rolleyes:

 

Wracając do tematu. Kiler ja nie umiem poradzić sobie z kawałkiem uszczelki. A Ty potrafisz poradzić sobie z pękającymi ramami w suzuki GSX R1000 K5-K6? Masz na to jakaś receptę? :blink:

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i było. Wszystkiego nie czytam. To jaka recepta na GSX-R -a? Nie jeździć "na gumie"?.Czy jeździć i się nie przejmować bo to fałsz z tymi pękającymi ramami? Yuby masz jakiś uraz do mnie, że nie chcesz mi na pytania odpowiadać? Przecież nic złego Ci nie zrobiłem.

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wracając do tematu. Kiler ja nie umiem poradzić sobie z kawałkiem uszczelki. A Ty potrafisz poradzić sobie z pękającymi ramami w suzuki GSX R1000 K5-K6? Masz na to jakaś receptę? :blink:

kurde chyba jestem mało kumaty bo ni h....a nie wiem co ma wspólnego pękająca rama w gixerze z uszczelką w drzwiach skody

a tym bardziej z całością tematu o samochodach :blink:

uświadomisz mnie ????

mogę ci jeszcze dodać że co prawda znam TYLKO 6 posiadaczy oktawki II ale żaden z nich nie miał problemów z uszczelka drzwi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ma, że niektórych wad nie da się NIGDY wyeliminować. Problemy dotyczą z tego co pamiętam uszczelek tylnych drzwi. Jak ktoś mało je otwiera, i ponadto robi małe przebiegi to ta wada mogła się jeszcze nie pojawić. Mało tego wada ta może dotyczyć określonego rocznika auta (pierwsze lata produkcji Octavi II FL). Nie znam Twoich znajomych co mają Skody, nie wiem z których lat produkcji, jak je używają i ile nimi jeżdżą.

Słowem Kiler polecasz Skodę, gdyż nie jest ona w niczym gorsza od Golfa?

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słowem Kiler polecasz Skodę, gdyż nie jest ona w niczym gorsza od Golfa?

Wiem że niewyraźnie piszę odręcznie ale nigdy nie wiedziałem że dotyczy to też pisania na kompie

ja jestem fanem golfa i kupiłbym golfa

 

w każdym razie nie miałem nigdy problemów z uszczelkami tylnych drzwi (może dlatego że wszystkie jakie do tej pory miałem były 3 drzwiowe :biggrin: )

Okta która miałem wcześniej też nie przeciekała żadnymi drzwiami

wg mnie golf ma więcej zalet niż oktavka ale ...... każdy potrzebuje samochodu do czegoś innego i ma inne wymagania co do pakowności , bagażnika wygody itp i to co dla mnie jest wadą (np 4 drzwi ) może być dla ciebie zaletą

Jeszcze raz powtarzam - przejrzyj sobie te fora które ci wcześniej podałem . Tam znajdziesz wiarygodne i rzeczowe informacje o tych modelach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 drzwiowe nadwozia są sztywniejsze niż 5. Lepiej się gania po winklach. Im więcej dziur w karoserii tym gorzej dla sztywności generalnie. Gorzej natomiast z wysiadaniem na parkingu z zastawionym miejscem obok bo drzwi dłuższe niż w 5D i trzeba się mocniej nagimnastykować.

Z ciekawostek - Astra II ma sztywność skrętną nadwozia porównywalną z golfem III, a przecież była konkurentem na rynku dla golfa IV.

Ludzi sie hoduje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa ze skodą nie jest taka prosta. Cokolwiek mówią o niej użytkownicy to ja już sporo widziałem i mam zdanie na ten temat. Oglądałem kiedyś Octavie I. Niby auto ma blachy super zabezpieczone przed korozją ale szybko odkryłem pęcherze spod lakieru. Najwięcej po otwarciu tylnych drzwi, pod maską i na zgrzewach, to samo było w fabi, I a przecież samochody te były sprawdzone przeze mnie czujnikiem grubości lakieru i wśród fachowców uchodzą za auta odporne na korozję. :wink: Mam zatem mieszane uczucia, tym bardziej że najstarsze octavie II mają zaledwie 8 lat.

 

Obecnie jeżdżę Cordobą z 2003r. W rogu dachu, na krawędziach drzwi, pod progami lakiernik miał już robotę. A ponoć te Seaty nie rdzewieją. Może temu ze jest to egzemplarz z pierwszych lat produkcji? W każdym razie kamyczki skutecznie obijają lakier z maski, a we wszystkich miejscach lakier dość łatwo się rysuje od byle czego a lakier oryginalny fabryczny i auto bezwypadkowe-sprawdzałem czujnikiem).

 

W volkswagenach z ostatnich 10 lat takich cudów to nie widziałem.

Edytowane przez samolot

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zeszłym roku wymieniłem10 silników w Oktawii II 1,9 tdi i W Seacie głownie Toledo.Auta były sprowadzone z Hiszpanii ,najstarsze było z 2006 a najmłodsze z 2009.Wszystkie z silnikiem 1,9 tdi pd o kodzie BXE..We wszystkich były urwane korby i to przy przebiegu ok 100-130 tyś km.

 

Więc albo seria felerna,albo Hiszpanie tak te auta katują.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zeszłym roku wymieniłem10 silników w Oktawii II 1,9 tdi i W Seacie głownie Toledo.Auta były sprowadzone z Hiszpanii ,najstarsze było z 2006 a najmłodsze z 2009.Wszystkie z silnikiem 1,9 tdi pd o kodzie BXE..We wszystkich były urwane korby i to przy przebiegu ok 100-130 tyś km.

 

Więc albo seria felerna,albo Hiszpanie tak te auta katują.

 

BXE.......... z reguły na pierwszym cylindrze, to nie Hiszpanie winni :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę OII kombi 2.0TDI z DSG (BKD 140km na pompowtryskach), rocznik 2006 bez DPFa, wersja Elegance, przebieg 190kkm. Jestem też członkiem Octavia Club Polska i zapraszam na forum OCP żeby zapoznać się z tymi samochodami. A na szybko:

 

1. Uszczelki w drzwiach były zbyt twarde i wycierały lakier wymienione i naprwione w ramach gwarancji. Od 2007 były montowane lepsze uszczelki.

2. Te uszczelki nie przeciekały - czasami był problem z szumem powietrza wewnątrz.

3. Silnik 1.6MPI - jeździłem z tym silnikiem w OII kombi, moim zdaniem zbyt duży muł i do tego paliwożerny.

4. Lakier wcale nie odpryskuje od byle czego, faktycznie jest słabszy niż lakiery kiedyś (łatwiej zarysować), ale to jest ogólna tendencja we wszystkich autach (lakiery wodne).

5. W moim aucie kierownica jest skórzana, lekko wytarta, ale nie rzuca się to w oczy.

6. Auto ma wielki bagażnik, duży plus.

 

Użytkuję to auto od nowości i nie miałem z min dużych problemów - raz wymiana dwumasy, raz zawiasu i to chyba wszystko.

Polecam poczytać forum, bo obiegowe opinie są do dupy: wszyscy mówią żeby wystrzegać się BKD bo pękają głowice - dotyczyło to tylko passatów i Audi z pierwszego rocznika BKD (2004), w Skodzie od razu montowany był poprawiony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...