Skocz do zawartości

rejestracja full crossa.


rzanas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czytałem w internecie, że istnieje możliwość zarejestrowania motoru bez homologacji poprzez jej uzyskanie. Otóż posiadam Honde CR 125 bez żadnych papierów, bez lamp, typowa torówka. Co bym musiał zrobić aby uzyskać homologacje ( zakup lamp i obowiązkowych pierdół to wiem). Jednak jak zarejestrować coś na co nie mam absolutnie żadnego dokumentu?

 

Z góry dziękuje za odpowiedz,

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musiałbyś wszystkie rzeczy zamontować takie jak lampy, kierunki, klakson, potem do rzeczoznawcy i tam u niego uzyskujesz zaświadczenie, że pojazd jest zdolny do ruchu ulicznego, potem do wydziału komunikacji suniesz i tak to w teorii wygląda, jak dobrze myślę to rejestrujesz tak samo jak customa, na SAM, więc około 1000zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w Polsce rejestracja sprzętu gdy nie sie nawet dowodu zakupu, faktury itp jest praktycznie niemożliwa, gdy takie crki są z rejestracją to oznacza tylko tyle, ze sciagnięto je do Polski juz zarejestrowane, kolega właśnie tym sposobem ma cr 125 z kwitami, ale i tak nie rejestruje bo i po co? 20 czy nawet 40km mozna smialo jechac na kołach i bez papierów, a dalej sie na tym jechac nie da

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarejestrujesz, tylko musisz mieć wujka w gminie i szwagra diagnoste. Nawet jak doczepisz wszystkie lampy, klaksony i tone innych rzeczy, które z crosa zrobią choinkę, to i tak wydech nigdy nie spełni normy hałasu (90db chyba). A na tor zawsze można polami dojechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżdżenie crosowka po drogach asfaltowych to czysty bezsens koszty samych opon nie mówiąc tu o silniku itp pchnij ta cr'ke i kup exc 125 juz zarejestrowane albo kup starego transita za 4 tyś tak jak ja to zrobię w 2013 r bo za dużo zachodu i tak jak mowie same opony bd w oczach znikały ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a rame z papierami to ty masz? oto się tu rozchodzi... aż tak daleko masz do toru? wypożyczka przyczepki albo dokupić transita jak kolega u góry mówi... zresztą nurtowali ten temat niejeden i wsyzscy sobie odpuścili bo nie ma to najmniejszego sensu... przyjrzyj się np Kawasaki KDX 125 i Kawasaki KX 125 z podobniego roku.. paczaj jakie KDX a KX ma magneto... w KDX jest duże koło napędzające całą elektryke a w KX'ie malutkie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzyśku w przypadku o którym piszesz, zresztą przy exc i sx chodzi o to samo. Różnica w magnetach nie wynika z tego że jedno ma napędzić całą elektrykę a drugie nie. One się różnią ponieważ cięższe magneto ma większą masę bezwładności co przekłada się lepszym dolnym zakresem kosztem górnego, przy lżejszym jest odwrotnie lepsza góra obrotów kosztem dołu oraz szybsze wkręcanie się. W poruszonym przez ciebie przypadku magneta można śmiało zmieniać. Tyle OT :P

 

A co do tematu, to z tego co mi się obiło o uszy to jako SAM-a nie da się zarejestrować pojazdu który jest seryjnie produkowany (nie jestem pewien w 100%, więc mogę się mylić ) Dalej, koszta które poniesiesz przy tej operacji pewnie wyjdą połowę wartości twojej CR jak nie lepiej. Potrzebować będziesz pełną elektryke( stator, magneto, wiązki, aku) wszystkie lampy, przełącznik, lusterka, wydech spełniający normy hałasu. Pewnie myślałeś że założysz sobie lampki, jakieś pierdoły i gotowe, a tu niestety musisz wykonać o wiele więcej. Także łatwiej i szybciej było sprzedać moto i kupić hard enduro, albo dojeżdżać bocznymi dróżkami , spokojnie na tor a za kase zaopatrzyć się w ochraniacze z górnej półki i zrobić remoncik motorkowi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś takie hondy przerabiała Honda Italia. I w tedy były to modele CRE.

kiedys zawodnik rejestrował crossówki bo trzeba było ale "bez dopuszczenia do ruchu"

 

Taniej wyjdzie przyczepka!

 

Jeżeli nie masz ciągłości papierów (dowodów własności!), to nie zarejestrujesz .

 

nawet trialówki są rejestrowane, ale posiadają homologację i kit homologacyjny

 

______________________________________________________________________________

SUMOMOTO Motocykle Akademia Enduro Trial

_______________________________________

 

www.sumomoto.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...