Skocz do zawartości

Zmiana Yamahy YZF600R Thundercat na ? .... no właśnie.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, nadszedl czas na zmiany, obecnie jezdze Yamaha YZF600R i myśle nad zmianą na cos lepszego. Motocykl jak dla mnie sprawuje sie bardzo dobrze i na niego nie narzekam, jednak mysle nad zmiana na cos bardziej "na trase", posiadajacego jednak troche z motocykla sportowego - kompromisu jaki posiada thundercat czyli polaczenia sportu i turystyki. Zaczalem sie zastanaiwac nad Honda VFR 800 V-TEC, jednak czytajac opinie o tym motocyklu takie jak drogie koszty utrzymania, nie za bardzo do siebie zacheca, mysle takze nad FJR 1300,CBR 1100 XX, a nawet za hayabusa czy kawasaki zzr. Od motocykla wymagam wygody i dobrej pozycji. Tak jak wczesniej wspomnialem ma to byc motocykl na trase, nie do slalomu po miedzy samochodami i odkrecania manetki do oporu. Na jakie motocykle w tej klasie warto zwrócić uwage? Biorac pod uwage ze będę go uzytkowal takze w codziennych dojazdach do pracy/treningow itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze swojej strony mogę ci polecić Triumpha ST1050, choć nie jest na pewno tak wygony jak FJR... Z drugiej strony nie chciałbym dojeżdżać do pracy na FJR czy XX przeciskając się między puszkami.

 

Co do kosztów utrzymania, to są raczej niskie; zwykły 3 cylindrowy, rzędowy silnik, bez udziwnień (można wszystko samemu zrobić). Spalanie też niskie:

 

 

- trasa (spokojnie, do 100 km/h) - 5l/100

- trasa (130-180 km/h) - 6-6,5l/100

- autostrada (stała prędkość 200 km/h) - 8l/100

Edytowane przez soulreaver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, nadszedl czas na zmiany, obecnie jezdze Yamaha YZF600R i myśle nad zmianą na cos lepszego. Motocykl jak dla mnie sprawuje sie bardzo dobrze i na niego nie narzekam, jednak mysle nad zmiana na cos bardziej "na trase", posiadajacego jednak troche z motocykla sportowego - kompromisu jaki posiada thundercat czyli polaczenia sportu i turystyki. Zaczalem sie zastanaiwac nad Honda VFR 800 V-TEC, jednak czytajac opinie o tym motocyklu takie jak drogie koszty utrzymania, nie za bardzo do siebie zacheca, mysle takze nad FJR 1300,CBR 1100 XX, a nawet za hayabusa czy kawasaki zzr. Od motocykla wymagam wygody i dobrej pozycji. Tak jak wczesniej wspomnialem ma to byc motocykl na trase, nie do slalomu po miedzy samochodami i odkrecania manetki do oporu. Na jakie motocykle w tej klasie warto zwrócić uwage? Biorac pod uwage ze będę go uzytkowal takze w codziennych dojazdach do pracy/treningow itp.

 

ale jakie duże kosztu utrzymania w vfr 800? nie powinny być większe niż w innych sprzętach które wymieniłeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jakie duże kosztu utrzymania w vfr 800? nie powinny być większe niż w innych sprzętach które wymieniłeś

 

Sprawdzanie luzów zaworowych/regulacja jest droższa jeśli nie robisz samemu, no i spalanie w stosunku do osiągów jest również wysokie.

Edytowane przez soulreaver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale robisz to rzadziej (chyba co 12 tys km?), co do spalania to fakt, kręcisz wyżej i spalanie idzie mocno w górę ale da się tym jeździć "tanio" nie przekraczając 6 tys (wyczytane na vfroc.pl) t.j. bez 8 uśpionych zaworów, ból to np wymiana płynu hamulcowego (układ Dual)!, drogie są świece (ok stówy za sztukę), drogie klocki ale nie na tyle żeby mówić że motocykl jest drogi w utrzymaniu, powiedzmy delikatnie powyżej przeciętnej.... poza tym to zajebisty model, eh gdyby miał koła zębate, przy ok 40 tys km czeka wymiana rozrządu (V4 = Drogo!!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzanie luzów zaworowych/regulacja jest droższa jeśli nie robisz samemu, no i spalanie w stosunku do osiągów jest również wysokie.

 

Co do spalania, na vfr bez problemu zmiescisz się w 6,5litra, a na sprzętach typu fjr,haya,xx,zzrr to będzie minimum.

Regulacja co 24tysiące, i taj jak we wszystkich tych sprzętach niestety bez rozbierania owiewek nic nie zrobisz.

Jedynym problemem to niestety łańcuch rozrządu które mogą nadawać się do wymiany i będą kosztować (dlatego ja bym nie brał vtec tylo poprzedni model).

Po mimo tej wielkiej wady, to jednak koszty pozostałych z listy będą wyższe.

 

Ale przyznaj się Twój problem to moc :) , jaka w VFR będzie nie znacznie większa od yzf, bo to okolice 100 koni, co w porównaniu z taką hayką czy zzr to przepaść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bandzioch - szukasz więc sport-turystyka a nie typowego turystyka - na to wygląda.

Sprint ST 1050, CBR 1100XX, K1200S lub K1300S, ZZR1400, Hayka, i dalej nieco mniej sportowe , duży bandit, FZ1 którą nie wiem gdzie przypiąć :), CBF1000

VFR800 chyba najsłabsza (w sensie mocy) z tego całego zestawienia. Jest w czym wbierać i jak zwykle pozostaje kwestia budżetu. Ja bym, obstawiał na Twoim miejscu coś z pierwszsej wymienionej przeze mnie trójki :)

 

Pozdr.

F.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Do kilo fazera i do thunderace nie przekonuje mnie ich design. Zacząłem sie zastanawiac nad CBR XX i Sprintem 1050 st. Pod uwage zaczalem jeszcze brac kawe zx9r z konca produkcji 02/03. Czytajac na forum natknalem sie na duzo pozytywnych opini, ze to moto do sportowej-turystyki, jest ciezszy niz typowe sporty ( co mi akurat odpowiada ). Wiecie moze cos wiecej o tym moto, na forum znalazlem tylko 2 wieksze tematy o nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam podobnie, mam teraz zx6r i chcę zmienić na coś turystycznego.

Pisałeś o zx9r, wg mnie odpada, jeśli pozycja za kierownicą jest taka sama jak w zx6r (a pewnie jest) to jest to typowy sport i tyle, ja zx6r pojechałem w góry i zrobilem 1200 km (ciekawostka: spalanie 4.5l jazda 120-180 km/h) w 4 dni, zarówno dla mnie jak i dla pasażerki była to czasami męczarnia.

A dodam że na thundercat'ie wg mnie jest dużo wygodniej niż na zx6r

 

Sam myślałem nad blackbirdem, zzr itp jednak zniechęciło mnie spalanie i koszty utrzymania tak dużych maszyn

zacząłem myśleć nawet o takich maszynach jak VARADERO które cały czas biorę pod uwagę, chwalona maszyna.

VFR'ke też brałem pod uwagę, ładna i wygodna maszyna.

 

Jednak mój typ to albo fz6 z lat >2004 (tłumiki pod siedziskiem) - wcześniejsze mi się nie podobają

albo Kawasaki z750s,brat ma z750 w wersji naked jeździłem i jest naprawdę super maszynka.

zx6rsygnatura.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam myślałem nad blackbirdem, zzr itp jednak zniechęciło mnie spalanie i koszty utrzymania tak dużych maszyn

 

Moim zdaniem przesadzona opinia. Być może zygzak 1.4 jest nieco bardziej kosztowny jeśli chodzi o wymiany części, które się okresowo zużywają (nie wiem), ale leciwe już w pewnym sensie konstrukcje XX i np. ZZR 1200/1100 - ? Spalanie mnie nigdy nie interesowało w kontekście motocykli. Każde moto wypije tyle, ile mu wlejesz / jak pojedziesz (przy czym powyższe motocykle uważam akurat za ekonomiczne).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jezdzilem wczesniej na vtecu, potem fzs 1000 znacznie lepszy pod wzgledem elastycznosci od vteca. Teraz mam st1050 drugi sezon i wydaje mi sie ze nie ma lepszego motocykl do szybkeij turystyki, z zadzornym wygladem. Poszalec tez mozna zawsze latam z dowma r1 i nie odstaje jakos znacznie. Spalanie male maks 7litrow jak sie dziduje. W trasie kolo 5litrow sie kreci. Motocykl jedzie z kazdego biegu od 3tys. Bralem pod uwage kiedys fz1 pojezdzilem troche i stweirdzilem ze ten motocykl tylko wyglada fajnie ale nie jedzie. Jest bardzo mulowaty do 7tys i nie jedzie. Dajesz gazu a on sie zastanawia w triumphie takie zjawisko nie wystepuje.Motocykl zawsze kupowalem tez pod katem jazdy we dwoje i ST jest wygodny zona nie narzeka. Motocykl daje sporo frajdy z jazdy. Teraz takze mam speeda 1050 i streeta 675 i mysle nad przesiadka na tem wlasnie motocykl. Super sprzet. Jesli chcesz wiedziec cos wiecej na temat st1050 pisz smialo podziele sie informacjami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...