Skocz do zawartości

Wskazówki torowo-wyścigowe


Sikor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kurde Yuby dzięki za komplement nie myślałem że akurat Ty tak o mnie myślisz "Matmax kurcze inteligentny z Ciebie gość". :)

Sprawiłeś mi miły prezent na święta. :)

Powiem tak, wiem jakie chłopaki robią czasy w Poznaniu i pytania były związane właśnie pod te czasy. Czy żeby robić czasy na poziomie 1,45-1,50 to te wszystkie czynności należy wykonywać czy raczej one odnoszą się do np. czasów poniżej 1,40 i tylko taki był mój zamysł.

Szkoda że jeden z chłopaków nie nagrał żadnego filmika z przejazdu na torze w Poznaniu na jakimś Speeddau. Widziałem na Radomiu kolegi Shermana czy też w Białej ale ok masz rację należy samemu wyjechać i to sprawdzić więc pytania uważam za nieaktualne jeśli to wam przeszkadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że więcej by były warte podpowiedzi osób, które są na wyższym poziomie, ale piszę jak jest u mnie:

 

Do ilu obrotów kręcicie swoje maszyny ?

U mnie było do 11000-12000 obr/min, bo wyżej nie było sensu (nie dotyczy sytuacji, w której nie opłacało się zmieniać biegu przed zakrętem, bo warto było przyżyłować, żeby zaraz nie zbijać w dół). Po modyfikacjach powinienem właśnie zyskać na obrotach, więc pewnie będę piłował do około 14000 obr/min. To i tak przecież zależy od krzywej mocy/momentu. Albo dawaj na czuja, albo dawaj na hamownię i będzie czarno na białym.

 

Czy zawsze stosujecie przegazówke, tak aby utrzymać np. 8000 obrotów ?

Ja zawsze przygazowuję podczas redukcji, w zależności od sytuacji dohamowuję silnikiem mocniej lub słabiej. Przy dynamicznych redukcjach bez przygazówki to chyba można zarżnąć silnik w 2 sesje...

 

Czy robicie przegazówke razem z wciśniętą klamką przedniego hamulca?

Bezwzględnie tak, w końcu redukcje są podczas hamowań, więc inaczej chyba nie ma sensu :)

 

Czy w zakrętach używacie przedniego hamulca (takie lekkie dohamowywanie) ?

Tak i na tym był u mnie największy skok w czasach. Niestety trzeba się trochę psychicznie przełamać, bo jeżeli wg praw fizyki zaczynasz hamować tak późno, że musisz jeszcze hamować podczas składania się w zakręt, to nie masz możliwości zbytniego ratowania się w momencie, gdy źle ocenisz prędkość wejścia w zakręt. W sensie, że nie masz zbyt wielkiej możliwości korekty. Z tego co mówił Sikor, to zdarzyło mu się zwalniać hamulec dopiero wtedy, kiedy już darł kolanem, ja chyba wcześniej odpuszczam. Właśnie dlatego polecam oponkę Pirelli Superbike na przód. Trzyma się tak, że już jesteś przekonany, że zaraz zacznie odpływać, a tu zonk, bo przód jak po szynie idzie i nie ma żadnego znoszenia... :)

 

Szkoda że jeden z chłopaków nie nagrał żadnego filmika z przejazdu na torze w Poznaniu na jakimś Speeddau

Spox, w nadchodzącym sezonie będzie co oglądać :cool:

Edytowane przez Sherman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Sherman za konkretne odpowiedzi na moje pytania.

Dla mnie Twoje czy też Sikora, Rinasa rady, wskazówki są cenniejsze niż kogoś co śmiga poniżej 1,39 dla tego że w najbliższym czasie (nie wiem strzelam 3 lat) nie dojdę do tego poziomu a może i w ogóle. Moim marzeniem na 2013-2014 jest robienie czasów w przedziale 1,45-1,50 (to są dobre amatorskie czasy) ale myślę że będzie to bardzo trudne zobaczymy.

 

Obecnie oglądam filmiki na ścigaczu o doborze i wymianie wszystkich płynów w motocyklu. Doszłem do wniosku że robię gruby przegląd klocki oleje itp tylko seryjne jak producent zaleca bo to mi wystarczy.

Edytowane przez MatMax78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

śmiga poniżej 1,39 dla tego że w najbliższym czasie (nie wiem strzelam 3 lat) nie dojdę do tego poziomu a może i w ogóle

Spoko spoko, pamiętaj, że liczy się technika... głównie technika obróbki skrawaniem wybranych elementów motura :icon_mrgreen:

 

Stary, dobrze będzie, a już niedługo :) :) :)

SIkor_ja.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro tak se gadacie to mnie zastanawia jedna rzecz. Otóż jak widzimy na wyścigach, często zawodnicy jadąc na prostej nie jadą po linii prostej, tylko takim łuczkiem. Jadą przy linii bocznej toru, lekko zbliżają się do osi toru i znów na zewnątrz. Why? Nie krócej było by po prostej? Czy tak oszczędzają opony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E nie, jak im ktoś siedzi "na ogonie" to próbują go zgubić, żeby koleś jadący z tyłu nie chował się w tunelu aerodynamicznym i nie wyprzedził pod koniec prostej.

 

Yuby - nie właśnie z ciuchami mam problem, bo muszę zmienić 52 na 50, ale wątpię, żebym sprzedał o tej porze roku moje kombi... więc chyba jeszcze poczekam i wystawię w okolicy kwietnia/maja. W tym co mam mogę jeździć, nie ma dramatu :)

Edytowane przez Sherman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na 100% będę kupował ale tak w styczniu(koniec) lub początek lutego nie wiem jak mi będzie szło zbijanie wagi od 1.1.2013.

Rozumiem że sprzedajesz to co na zdjęciu ? Napisz za ile. Fat wystawił i bedę próbował od niego zakupić o ile nie sprzeda wcześniej.

Rozmiar raczej 52 lub 54 będę potrzebował. Ogólnie to ja Was podziwiam Yubego Ciebie za to że zeszliście z wagą tak nisko.

Ostatnio oglądałem zdjęcia swoje z Poznania Oskaldowicz na podium wyglądał jak taka kula jak on się rusza na tym motorze. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...