Skocz do zawartości

Chłodnica oleju do HD Evo


Rekomendowane odpowiedzi

fisu , jak zwykle wielkie dzięki :)

 

Zatem demontuje ją, mimo iż będe jeździł (tu sie fisu pewnie troche zdziwisz :biggrin: ) jednak na mineralu 20W50, to myśle że jednak bez chłodnicy się obejdzie :)

 

Następna sprawa, to jak dokładnie odpiąć te węże, myślę że wiem jak, ale chce się upewnić :biggrin:

Załączam zatem fotki jak to dokładnie u mnie wygląda.

 

post-50654-0-50410900-1362403928.jpg

 

post-50654-0-09844800-1362403929.jpg

 

post-50654-0-45151300-1362403929.jpg

 

Zaznaczyłem numerkami i strzałkami, numer 1 to wąż ze zbiornika do chłodnicy (zielona strzałka) zaś numer 2 to z chłodnicy do filtra (czerwona strzałka).

 

Rozumiem że ten wąż "1" który zaznaczyłem zieloną strzałką, po prostu odpinam od chłodnicy, skracam i podpinam pod filtr

( w to miejsce w które obecnie idzie wąż nr 2 z chłodnicy) a chłodnice po prostu wywalam i już ?

 

Sorry bo to może banał, ale jednak nie chce czegoś popierdolić :)

Z góry dziękuje.

Edytowane przez NATHAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość łysy31

Mówiłem ci że wykres będzie, jak co to ci nagram filmik z hamowni, spokojnie mooże wyrobie się do końca sezonu, kolega jedzie do us i wraca w koniec września. Zamówienie już jest tylko na ile starczy kasy, teraz to najważniejsze są hamulce,oploty itd.

Wcześniej zaproponuje ci mały zakład, może nawet być o coś więcej :dry:.

Na opolskie dużo śmigam do teściów :dry: .

Edytowane przez łysy31
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale mi tu nie chodzi o zakład. Chyba nie rozumiemy się do końca. Taki mod jest do zrobienia, bo czemu by nie, tylko ze silnik straci to czego stracic nie powinien... jako HD. Nic wiecej. Aby to zachowac nalezy zrobic to co napisałem powyzej. Skoro Ty się z tym godzisz to.... moja chata z kraja... i nic mi do tego.

Ja to widze np. tak:

TC 88 do param. TC 96 ze wzgledu na jego charakter.

EVO 80" - 130 Nm i 90km.

Sport 74"- 90km i nie więcej, bo się z niego zrobi ryżowóz... wszystko wolnossące. Przy doładowaniu lub strzale mozliwoci się zmieniaja...

P.S.

I tak gwoli ścisłosci, dla mnie filmika nie nagrywaj, to dla siebie robisz to co robisz, mi to nie jest do niczego potrzebne...

Sprawy finansowe rozumiem, mnie tez one głównie "trzymają" i ograniczają marzenia.... :)

 

nathan- wąż gumowy ("1" strzałka czerwona) wylatuje. W to miejsce dajesz chromowana rurke i prowadzisz ja pod rozrzadem za pompe, tam dopinasz wąż gumowy i dajesz go do zbiornika (zielona strzałka "1") (tak ma oryginał). Rurka jest przytrzymywana metalowa obejmą do śruby w bloku pod rozrzadem. Ale zamiast tej rurki chromowanej możesz to poprowadzić samym wężem (zielona strzałka "1'), ale wg mnie to wiocha bo wyglada jak w C-360 przy sprężarce. :cool:

To OEM ten silnik jest czy grzebany? Bo wyglada na OEM, z reszta tak jak mój. :biggrin:

Edytowane przez fisu

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki już chyba wiem o jaką rurke chodzi :)

 

post-50654-0-99104400-1362429886.jpg

 

Rozumiem że to o nią chodzi (ta pierwsza od lewej).

 

Do rzeczy :

Jeśli dobrze zrozumiałem : czy chwilowo, zanim nie załatwie tej rurki, to skracam ten wąż 1 (zielona strzałka) idący do chłodnicy i wpinam go po prostu w miejsce gdzie powinna być owa brakująca rurka, i tyle ? (czyli tam gdzie do tej pory był przewód 2 powrót z chłodnicy (czerwona strzałka) ?

 

I przy obecnym patencie ze skróceniem tego węża gumowego i wpięciu go w filtr zamiast tej brakującej rurki, rozumiem że przy zbiorniku u góry nic nie ruszam i zostawiam jak jest, ograniczam się tylko do skrócenia węża (zielona -> ) z chłodniczki i podpięcia go pod filtr ?

Sorry ale muszę mieć 100 % pewność czy napewno dobrze to kminie :biggrin:

 

Jeszcze tylko dodam skąd wiem że ten wąż ze zbiornika to wąż do chłodnicy ;) łopatologicznie, poruszałem nim i stąd wiem :biggrin:

 

 

Btw. tak, silnik chyba seryjny, a przynajmniej zarówno gaźnik, jak i wydechy, jak i reszta na takie wygląda ;)

Po jeździe nie umiem ocenić bo nie jeździłęm żadnym innym evo i nie mam niestety porównania, ale jeździ zadowalająco :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nathan- który to rok? Coś sobie jeszcze sprawdze, bo mnie zafrapowało. :wink:

Dobra, już nie trzeba...

 

 

Trochę za dużo tych jedynek dałeś to się nie dziwię, ze jest to mało jasne. Inna sprawa, że ja to też trochę kulawo opisałem. :rolleyes:

Waż oznaczony zieloną strzałką idący do chłodnicy na pierwszym zdjęciu wpinasz do filtra w miejsce węża oznaczonego strzałką czerwoną.

Czyli wąż filtr- chłodnica wylatuje.

Edytowane przez fisu

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry , że się wcisnę z pytaniem , a po co wywalasz tą/te chłodniczkę, bo nie dogrzewa silnika czy po prostu ci się nie podoba.

<p>była mz - była xj600s - była vn800 - była vl 800 - był Road King 1550 - był Fat Boy TC 96 - była Electra TC - był Night Rod - był Heritage Softail TC jest Electra i Softail Springer - malina. :wub:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :)

Sorry bo ja też faktycznie za bardzo to wszystko zamotałem, ale dlatego dałem tyle tych jedynek żeby jasno napisać który wąż do czego idzie, bo ze zdjęć to czasem nie widać dokładnie który gdzie idzie :) stąd "1" w paru miejscach (ale na tym samym wężu) :)

 

Rok 1998 { jak Twój :biggrin: } (dokładnie to z maja :wink: ) , czyli ostatni z dyń na EVO :) bo FXSTC to jeszcze w 99 wychodził z EVO :)

 

Więc już wiem wszystko, czyli robię jak od początku sądziłem, skracam węża idącego do chłodnicy i wpinam w miejsce tego powrotnego z chłodnicy, czyli do filtra :)

 

Jeszcze raz dzięki Fisu ! :notworthy: :crossy: :flesje:

 

 

chorcio : z obydwu wymienionych przez Ciebie względów ;) chociaż głównie z powodu trudności z dogrzaniem go.

Edytowane przez NATHAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe fakt :biggrin: ale to było pisane tylko w kontekście zdjęcia chłodniczki :biggrin:

Chłodnica już zdjęta, olej wymieniony, i w końcu dzisiaj dogrzałem bez niej silnik, osiągając pierwszy raz 185F czyli około 85 C (na tym wskaźniku ze zbiornika :biggrin: ) podczas gdy także dziś jeszcze na założonej chłodnicy, ledwie miałem 60 pare stopni masakra :)

Dzięki Fisu raz jeszcze :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz to też zastanawiam się nad zdjęciem chłodnicy. Bo u mnie esktremalne temperatury to około 175F, a normalne bywały ok 150F. Jak jesienią ostatni raz wybrałęm się na przejażdżkę i było zimno to 150F miał na postoju, a w czasie jazdy spadało niżej :-( i jakieś "cykanie" dochodzilo z popychaczy :-(

Mam taką chłodniczkę:

http://store01.prostores.com/2oh/media/02/a2079291394af733abdcbc_m.JPG

Myślałem, że przyda się bo silnik o wysokiej kompresji, a i wcześniej miałem Ironheada to się grzał.

No i wymyśliłem, że zanim zdemontuje to zrobię pewny eksperyment. Kupiłem izolację do rur CO. To taka gąbkowa rura. Założyłem na rury chłodnicy i czekam na wiosnę :-) Zobaczymu jaka będzie temperatura.

Chłodnicę bym najchętniej zostawił, bo pamiętam jak latem jechałem w korkach, stojąc co chwilkę na światłach, a moto miało ciągle dobrą temperaturę :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...