Skocz do zawartości

Honda Rebel CA-125 gaśnie przy gwałtownym dodaniu "gazu"


Rodzer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki następujący problem . Posiadam motor Honde Rebel CA-125 , 2 cylindry na jednym gaźniku Kihin PD ( oryginalny ) . Motor ma przebieg 30 tysięcy . Konsultuje się na bierząco z serwisem Hondy w Warszawie , ale niestety odlgegłość zbyt spora aby się do nich wybrać .

 

Problem jest następujący:

 

Po gwałtownym dodaniu gazu motor gaśnie ( bez znaczenia czy zimny czy ciepły ) . Gaźnik został wyczyszczony , oringi wszystko jest na swoim miejscu . Dodam że wymieniłem świece na takie jak zaleca producent NGK CR6HSA . Na początku motor był lekko "podlewany" na wolnych obrotach na wysokich wporządku . Regulacja składem mieszanki w tym przypadku nie pomagała zbytnio ( owszem nie zalewa się ) ale ma taką dziurę .

 

Ciekawostką może być to że jak minimalnie otworzę ssanie ( na tyle że silnika nie zalewa ) wtedy po gwałtonym odkręceniu manetki silnik nie gaśnie .

 

Iglica jest na środku ustawiona , motor nie dymi . Dodam jeszcze ze zastanawiałem się nad uszkodzoną cewką ( po myciu motoru ) czesto przerywał na jeden cylinder . Tylko gdyby to była wina cewki to nie miało by znaczenia czy lekko podciągne ssanie czy też nie .

 

Czy mam racje ? Może ktoś mi pomóc ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj jeszcze raz zdemontowałem gaźnik dokładnie "przeleciałem" każdy kanał , gaźnik czysty na 100% , filtr paliwa przy kraniku również czysty ( drożny ) . Dekilatne krzywizny ( gaźnik oraz kolektor ssacy ) na płaskiej powierzchni przetarłem , z myślą ze może łapał lewe powietrze . Niestety nie pomogło . Usłyszałem od jednego mechanika że przyczyną są wolne wydechy . Może i bym w to jakoś uwieżył gdyby nie to że po podciągnięciu ssania ( deliaktnie ) motocykl wkręca się prawidłowo , bez najmniejszego zająknięcia.

 

Co do iglicy to jest ustawiona prawidłowo , przed ostatni ząbek od dołu. Czyli praktycznie w pełni się otwiera .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poziom paliwa jest w porzadku , sprawdzany z serwisówką . Poza tym gaźnik ma dodatkową rurkę w razie zbyt dużej ilości paliwa minimalnie ponad wyznaczonym stanem w komorze . Raz się iglica lekko przywiesiła to odrazu spuszczał nadmiar paliwa , aby uniknąc zalania .

 

 

Dodam że fajki i przewody zapłonowe przypuszczam są z tego samego rocznika co motor , dzisiaj dwie fajki pokruszyły mi się w rękach więc zamówiłem oryginalne NGK. Wątpie żeby to była przyczyna ale przy okazji nie zaszkodzi wymienić .

Edytowane przez Rodzer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poziom paliwa jest w porzadku , sprawdzany z serwisówką . Poza tym gaźnik ma dodatkową rurkę w razie zbyt dużej ilości paliwa minimalnie ponad wyznaczonym stanem w komorze . Raz się iglica lekko przywiesiła to odrazu spuszczał nadmiar paliwa , aby uniknąc zalania .

 

Usłyszałem od jednego mechanika że przyczyną są wolne wydechy . Może i bym w to jakoś uwieżył gdyby nie to że po podciągnięciu ssania ( deliaktnie ) motocykl wkręca się prawidłowo , bez najmniejszego zająknięcia.

 

Co do iglicy to jest ustawiona prawidłowo , przed ostatni ząbek od dołu. Czyli praktycznie w pełni się otwiera .

 

Po tym co napisales stwierdzam ze nia masz zupelnego pojecia o mechanice motocyklowej... Poziom paliwa nie reguluje sie po to zeby nie wywalal benzyny przelewem, a iglice nie podwyzsza sie, zeby byl przeplyw...

 

Poza tym masz za uboga mieszanke, co czesciowo jest spowodowane wolnym wydechem. W tym wypadku nie beda dzialac prawidlowo ustawienia fabryczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, zarowno jimi 11 jak ten mechanik z ktorym rozmawiales maja racje.

Przez puste wydechy zubozyles mieszanke i motocykl przestal chodzic na fabrycznych ustawieniach.

Ciekaw jeszcze jestem jaki masz tam filtr powietrza ?

 

To ze dobrze chodzi na ssaniu jest dodatkowym potwierdzeniem jako ze uklad ssania w tych gaznikach wzbogaca

mieszanke w calym zakresie obrotow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, zarowno jimi 11 jak ten mechanik z ktorym rozmawiales maja racje.

Przez puste wydechy zubozyles mieszanke i motocykl przestal chodzic na fabrycznych ustawieniach.

Ciekaw jeszcze jestem jaki masz tam filtr powietrza ?

 

To ze dobrze chodzi na ssaniu jest dodatkowym potwierdzeniem jako ze uklad ssania w tych gaznikach wzbogaca

mieszanke w calym zakresie obrotow.

 

Filtr zamówiłem i zamontowałem oryginalny Hondy :) Ja się zgadzam z tym że nie będzie chodził na fabrycznych ustawieniach , tylko po prostu po regulacji ( wzbogaceniu ) mieszanki to nic nie pomaga , Jedynym ratunkiem jest ssanie . Więc nei rozumiem dlaczego on nie reaguje na wzbogacenie mieszanki i nadal ma moment że po gwałtownym dodaniu gazu gaśnie , natomiast na ssaniu ( minimalnie podciągniętym ) już nie . Czyli jednym słowem nie da się z tym nic zrobić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie reaguje na wzbogacenie mieszanki i nadal ma moment że po gwałtownym dodaniu gazu gaśnie , natomiast na ssaniu ( minimalnie podciągniętym ) już nie . Czyli jednym słowem nie da się z tym nic zrobić ?

 

Te dwa teksty zaprzeczaja sobie. Zaciagajac ssanie wzbogacasz mieszanke.

 

Da sie.

Musisz wzbogacic sklad mieszanki w calym zakresie otwarcia przepustnicy. Zapewne probowales krecic srubka od regulacji skladu... Ona odpowiada za sklad mieszanki tylko do 1/4 otwarcia przepustnicy. Po wiekszym otwarciu nie ma zadnego wplywu na sklad mieszanki.

Ja bym podniosl poziom paliwa, a potem wyregulowal skladem, przepustnica, ostatecznie dysza glowna.

Edytowane przez jimi11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...