Skocz do zawartości

Zawracanie - gdzie patrzeć?


Gość nem tudom
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

To ruszaj oczami i najpierw popatrz, czy możesz zawrócić, znaczy się, czy sytuacja na drodze na to pozwala, potem szybko popatrz, czy masz miejsce na zawracanie, czyli przed siebie a przy samym manewrowaniu, jak ci tak wygodnie, to sobie luknij pod stopy. No i nie zapomnij zerkać, czy nadal nic nie chce cię rozjechać w międzyczasie.

Ogólnie to nie patrzy się w jedno miejsce, tylko oczka pracują, a w punkt, który ma się trafić, nie trzeba patrzeć jak kura w ziarno, tylko wystarczy łypnięcie i przechowuje się obraz w pamięci, do czasu kolejnego łypnięcia w to miejsce. Ważniejsze jest by widzieć czy inne ewentualne pojazdy nie powodują zagrożenia.

Edytowane przez Luca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo się nie wyrabiam w zamierzonej średnicy zawracania.

Ćwicz, ćwicz i jeszcze raz ćwicz, aż samo wejdzie w krew i zaczniesz się wyrabiać bez względu na to gdzie patrzysz.

W sytuacjach ekstremalnych i niespodziewanych, instynktownie jedzie się tam gdzie się patrzy i trzeba o tym pamietać, a normalnie to ma się jechać, tam gdzie się zamierza, jednocześnie patrząc w różne miejsca i kierunki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz jakiś wewnętrzne zahamowania do pochylenia motocykla czy jak :D Z drugiej strony, takie ciasne łuki to nie są chyba potrzebne. Zawracaj na "trzy" i problem z głowy :crossy:

'na zegarze trzysta nie znaczy o męstwie...'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość komandosek

Cześć.

Mam zagwozdkę za każdym razem, kiedy krecę łuk o bardzo ciasnym promieniu (zawracanie na drodze i takie tam).

Mianowicie lepiej się czuję i pewniej jadę wbijając wzrok w punkt będący środkiem zataczanego okręgu zamiast w miejsce, w którym chcałbym skończyć manewr.

Patrząc w dół, pod podnóżek, zataczam znacznie ciaśniejszy łuk, niż patrząc "po okręgu". Jak to się ma do zasady, że motocykl jedzie tam, gdzie patrzy kierowca? Mamy tu jakieś odstępstwo od tej zasady, czy to po prostu moje subiektywne odczucia?

 

Wpierw musisz "złapać" wzrokiem miejsce wokół ktorego chcesz nawrócić a po wykonaniu mniej więcej połowy nawrotu "łapiesz" miejsce gdzie chcesz pojechać.

 

Twoje odczucia są jak najbardziej prawidłowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze należy patrzeć na koniec zakrętu. Załatw sobie wjazd na ósemkę na jakimś placu nauki jazdy albo sam sobie ją skonstruuj i ćwicz swoim motocyklem. Przy ciasnym zawracaniu powinieneś widzeć koniec kanapy - czyli głowa do skręcona "do ogranicznika". Masz dwie techniki do wyboru: przeciwsiad lub nachylasz się do zakrętu bardziej niż motocykl. Osobiście preferuję tę drugą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gaz i tylny hebel

patrz prawie za siebie

staraj się nie wysprzęglać, jeśli musisz to tylko delikatnie, jak przesadzisz -> leżysz

jeśli chcesz zawrócić mega ciasno przy minimalnej prędkości odchyl się na zewnątrz i prawie wyprostuj wewn. rękę (nawet nie trzeba się przesiadać)

jeśli chcesz zrobić to szybciej -> pochylaj się razem z motocyklem

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wewnętrzna ręka zgięta jak najbardziej. Tylny hamulec to dodatkowa technika. Oczywiście razem z gazem. Odchylanie na zewnątrz - błąd. Trzeba właśnie DO ZAKRĘTU - wtedy zgięta wewnętrzna ręka. Gaz od połowy zakrętu progresywnie dodawany. głowa max do zakrętu. Masz widzeć koniec kanapy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób sobie Hikor eksperyment:

-prowadź motocykl w pionie przy maksymalnie skręconej kierownicy

-potem spróbuj zrobić to samo ale z motocyklem pochylonym na podnóżek

wnioski? - motocykl pochylony zawróci dużo ciaśniej

przy minimalnej prędkości nie dysponujesz siłą odśrodkową na tyle dużą aby utrzymać motocykl w maksymalnym pochyleniu, jeślii się odchylisz od motocykla -> jesteś w stanie bardziej pochylić motocykl

 

Odchylanie na zewnątrz - błąd.

chyba tylko wg Ciebie

Edytowane przez konrad1f

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...