konrad1f Opublikowano 28 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2012 chyba się nie rozumiemyalbo raczej Ty nie rozumieszchcemy ciasno zawrócić na drodze (niekoniecznie super przyczepnej) czy wyczynowo napierać na czas?gościu nie musi zawrócić ciasno -> on ma zawrócić szybko!polecam 1:17 w filmiku http://www.youtube.com/watch?v=69CkRGY5MLU Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hikor Opublikowano 28 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2012 Szybko - znaczy techniczne. Ciało do wewnątrz i progresywnie gaz. Oczywiście przeciwskręt napierając w miarę dodawania gazu na wewnętrzną manetkę w celu utrzymania trajektorii jazdy (siła odśrodkowa dązy do poszerzenia zakrętu). Polecam 1:46 Twojego filmu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 28 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2012 Szybko - znaczy techniczne. Ciało do wewnątrz i progresywnie gaz. Oczywiście przeciwskręt napierając w miarę dodawania gazu na wewnętrzną manetkę w celu utrzymania trajektorii jazdy (siła odśrodkowa dązy do poszerzenia zakrętu). Polecam 1:46 Twojego filmu.Chłopie, powiedz że żartujesz. Pojęcią nie masz o fizyce ruchu motocykla. Jak mozna napisać że sterować i przyspieszać można równoczesnie. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 28 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2012 Hikor - dalej nie kumaszpytanie było o ciasne zawracanie a nie o szybkie zawracaniejeśli jedziesz wolno (b, wolno) to nie jesteś w stanie pochylić się razem z motocyklem na tyle aby otrzymać bardzo małą średnicę zawracania bo siła odśrodkowa Cię nie utrzyma w pochyleniu, dlatego warto się odchylić na zewnątrz a pozwolić pochylić się bardziej sprzętowi (aż do podnóżka/gmola/kufra)na filmiku klo napiera na czas i w większości sytuacji ma sporo miejsca, w momencie który podałem musi jednak odchylić się od motocykla na zewnątrz bo akurat wtedy ma tego miejsca na prawdę mało Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hikor Opublikowano 29 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 Chłopie, powiedz że żartujesz. Pojęcią nie masz o fizyce ruchu motocykla.Dobrze, że istnieje coś takiego jak podział ról. Mechanicy powinni dłubać przy motocyklach a jeźdźcy - jeździć. Jako jeżdżący a nie dłubiący podpowiem Ci, że podczas pokonywania zakrętu (prędkość jest nieistotna) na motocykl działają m. in. dwie siły: grawitacji - dąży do położenia motocykla do wewnątrz zakrętu oraz odśrodkowa - dąży do wywrócenia motocykla na zewnątrz. Jeździec za pomocą kierownicy ORAZ GAZU równoważy te siły i utrzymuje motocykl w pochyleniu odpowiednim do techniki przyjętej podczas pokonywania zakrętu.Jak mozna napisać że sterować i przyspieszać można równoczesnie.No to już jest gruba przesada nawet jak na mechanika :blink: Hikor - dalej nie kumaszpytanie było o ciasne zawracanie a nie o szybkie zawracaniejeśli jedziesz wolno (b, wolno) to nie jesteś w stanie pochylić się razem z motocyklem na tyle aby otrzymać bardzo małą średnicę zawracania bo siła odśrodkowa Cię nie utrzyma w pochyleniu, dlatego warto się odchylić na zewnątrz a pozwolić pochylić się bardziej sprzętowi (aż do podnóżka/gmola/kufra)na filmiku klo napiera na czas i w większości sytuacji ma sporo miejsca, w momencie który podałem musi jednak odchylić się od motocykla na zewnątrz bo akurat wtedy ma tego miejsca na prawdę małoO moje kumanie się nie martw. Zajmij się swoim. Przecież pisałem w moim pierwszym poście:[...] Masz dwie techniki do wyboru: przeciwsiad lub nachylasz się do zakrętu bardziej niż motocykl. Osobiście preferuję tę drugą.Można zarócić ciasno i szybko lub ciasno i wolno. Mając do wyboru dwie metody, którą wybierzesz podczas zawracania na drodze? Jak ma cel zawracanie w tempie Titanica ryzykując, że pojawi się inny pojazd i zgruzuje sprzęta i jeźdźca? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość komandosek Opublikowano 29 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 lepiej ciasno i wolno. Przede wszystkim z tego powodu że to tylko wydaje się być wolne... tak na prawdę nawrot następuje szybko. Dwa ze jest bezpieczniej, szczególnie gdy opony na rantach zimne, przyczepność niezbyt dobra a szerokość drogi niewielka.No i najważniejsza sprawa, by szybko nawrócić trzeba szybko jechać. Zazwyczaj na drodze nawraca się po zatrzymaniu wiec c.iężko szybko wejść w nawrot. np na tym filmiku mozna zobaczyć ładne ciasne i pozornie wolne nawroty : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pork Opublikowano 29 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 szczególnie gdy opony na rantach zimne A nie jest tak, że temperatura rozkłada się jednakowo na całej powierzchni opony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szramer Opublikowano 29 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 japierdole :banghead: Cytuj WERA#111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 29 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 Nie jest dobrze... :blink: Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piórko Opublikowano 29 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 (edytowane) To po co są opony asymetryczne? :blink: (na poziomie wyścigowym, oczywiście). Edytowane 29 Lipca 2012 przez piórko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nem tudom Opublikowano 29 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 (edytowane) Odjechaliśmy trochę od tematu, ale główne wnioski możnaby sformułować tak (dla przypomnienia mowa o bardzo ciasnych łukach przy maksymalnym pochyleniu motocykla, z niewielką prędkością):na wejściu zaczynamy się składać i patrzymy w punkt, dokoła którego zawiniemyprzechylamy maszynę ze wzrokiem cały czas skierowanym do środka okręgu, balans utrzymujemy gazem i "przeciwsiadem"w okolicach połowy zakrętu przenosimy wzrok na punkt, w którym chcemy skonczyćodkręcamy, prostujemy i jazda :)Czy tak? Edytowane 29 Lipca 2012 przez nem tudom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piórko Opublikowano 29 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 Wg mnie wszystko ok, oprócz tego, że od początku staram się patrzeć dalej - nie w środek, wokół którego będę jechać, ale skręcam się na maksa tak, żeby widzieć jak najdalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 29 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 Wg mnie wszystko ok, oprócz tego, że od początku staram się patrzeć dalej - nie w środek, wokół którego będę jechać, ale skręcam się na maksa tak, żeby widzieć jak najdalej.znaczy dojezdzasz do punktu zawracania siedząc niemal tyłem? :D Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piórko Opublikowano 29 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 (edytowane) znaczy dojezdzasz do punktu zawracania siedząc niemal tyłem? :D No bez przesady, ale sprawdziłam, że im bardziej się odwrócę, tym płynniej taki manewr mi wychodzi. W moim przypadku kompletnie nie sprawdza się patrzenie w glebę - mam wrażenie, że zaraz tam się znajdę ;) :biggrin:. BTW, na placu na GS500 mogłam się tak odwrócić, żeby widzieć koniec zadupka motocykla. Na moim tak nie umiem :icon_mrgreen: . Edytowane 29 Lipca 2012 przez piórko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hikor Opublikowano 29 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 (edytowane) znaczy dojezdzasz do punktu zawracania siedząc niemal tyłem? :DTrudno w to uwierzyć, prawda? :biggrin:No bez przesady, ale sprawdziłam, że im bardziej się odwrócę, tym płynniej taki manewr mi wychodzi. W moim przypadku kompletnie nie sprawdza się patrzenie w glebę - mam wrażenie, że zaraz tam się znajdę ;) :biggrin:.Motocykl jak żaden inny pojazd podatny jest na to gdzie patrzy kierowca. Właściwie to powinienem napisać, że kierowca podatny jest na to gdzie patrzy. Mówi się, że motocykl podąża za brodą więc dla prawidłowego skręcania (zawracania) należy zawsze kierować twarz frontem do punktu, w którym kończy się manewr. Rzuć okiem na swój avatar ;)BTW, na placu na GS500 mogłam się tak odwrócić, żeby widzieć koniec zadupka motocykla.I tak właśnie należy prowadzić głowę podczas zawracania. Edytowane 29 Lipca 2012 przez hikor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.