Skocz do zawartości

Zawracanie - gdzie patrzeć?


Gość nem tudom
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

chyba się nie rozumiemy

albo raczej Ty nie rozumiesz

chcemy ciasno zawrócić na drodze (niekoniecznie super przyczepnej) czy wyczynowo napierać na czas?

gościu nie musi zawrócić ciasno -> on ma zawrócić szybko!

polecam 1:17 w filmiku http://www.youtube.com/watch?v=69CkRGY5MLU

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybko - znaczy techniczne. Ciało do wewnątrz i progresywnie gaz. Oczywiście przeciwskręt napierając w miarę dodawania gazu na wewnętrzną manetkę w celu utrzymania trajektorii jazdy (siła odśrodkowa dązy do poszerzenia zakrętu). Polecam 1:46 Twojego filmu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybko - znaczy techniczne. Ciało do wewnątrz i progresywnie gaz. Oczywiście przeciwskręt napierając w miarę dodawania gazu na wewnętrzną manetkę w celu utrzymania trajektorii jazdy (siła odśrodkowa dązy do poszerzenia zakrętu). Polecam 1:46 Twojego filmu.

Chłopie, powiedz że żartujesz. Pojęcią nie masz o fizyce ruchu motocykla.

 

Jak mozna napisać że sterować i przyspieszać można równoczesnie.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hikor - dalej nie kumasz

pytanie było o ciasne zawracanie a nie o szybkie zawracanie

jeśli jedziesz wolno (b, wolno) to nie jesteś w stanie pochylić się razem z motocyklem na tyle aby otrzymać bardzo małą średnicę zawracania bo siła odśrodkowa Cię nie utrzyma w pochyleniu, dlatego warto się odchylić na zewnątrz a pozwolić pochylić się bardziej sprzętowi (aż do podnóżka/gmola/kufra)

na filmiku klo napiera na czas i w większości sytuacji ma sporo miejsca, w momencie który podałem musi jednak odchylić się od motocykla na zewnątrz bo akurat wtedy ma tego miejsca na prawdę mało

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopie, powiedz że żartujesz. Pojęcią nie masz o fizyce ruchu motocykla.

Dobrze, że istnieje coś takiego jak podział ról. Mechanicy powinni dłubać przy motocyklach a jeźdźcy - jeździć. Jako jeżdżący a nie dłubiący podpowiem Ci, że podczas pokonywania zakrętu (prędkość jest nieistotna) na motocykl działają m. in. dwie siły: grawitacji - dąży do położenia motocykla do wewnątrz zakrętu oraz odśrodkowa - dąży do wywrócenia motocykla na zewnątrz. Jeździec za pomocą kierownicy ORAZ GAZU równoważy te siły i utrzymuje motocykl w pochyleniu odpowiednim do techniki przyjętej podczas pokonywania zakrętu.

Jak mozna napisać że sterować i przyspieszać można równoczesnie.

No to już jest gruba przesada nawet jak na mechanika :blink:

 

Hikor - dalej nie kumasz

pytanie było o ciasne zawracanie a nie o szybkie zawracanie

jeśli jedziesz wolno (b, wolno) to nie jesteś w stanie pochylić się razem z motocyklem na tyle aby otrzymać bardzo małą średnicę zawracania bo siła odśrodkowa Cię nie utrzyma w pochyleniu, dlatego warto się odchylić na zewnątrz a pozwolić pochylić się bardziej sprzętowi (aż do podnóżka/gmola/kufra)

na filmiku klo napiera na czas i w większości sytuacji ma sporo miejsca, w momencie który podałem musi jednak odchylić się od motocykla na zewnątrz bo akurat wtedy ma tego miejsca na prawdę mało

O moje kumanie się nie martw. Zajmij się swoim. Przecież pisałem w moim pierwszym poście:

[...] Masz dwie techniki do wyboru: przeciwsiad lub nachylasz się do zakrętu bardziej niż motocykl. Osobiście preferuję tę drugą.

Można zarócić ciasno i szybko lub ciasno i wolno. Mając do wyboru dwie metody, którą wybierzesz podczas zawracania na drodze? Jak ma cel zawracanie w tempie Titanica ryzykując, że pojawi się inny pojazd i zgruzuje sprzęta i jeźdźca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość komandosek

lepiej ciasno i wolno. Przede wszystkim z tego powodu że to tylko wydaje się być wolne... tak na prawdę nawrot następuje szybko. Dwa ze jest bezpieczniej, szczególnie gdy opony na rantach zimne, przyczepność niezbyt dobra a szerokość drogi niewielka.

No i najważniejsza sprawa, by szybko nawrócić trzeba szybko jechać. Zazwyczaj na drodze nawraca się po zatrzymaniu wiec c.iężko szybko wejść w nawrot.

 

np na tym filmiku mozna zobaczyć ładne ciasne i pozornie wolne nawroty :

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość nem tudom

Odjechaliśmy trochę od tematu, ale główne wnioski możnaby sformułować tak (dla przypomnienia mowa o bardzo ciasnych łukach przy maksymalnym pochyleniu motocykla, z niewielką prędkością):

  • na wejściu zaczynamy się składać i patrzymy w punkt, dokoła którego zawiniemy
  • przechylamy maszynę ze wzrokiem cały czas skierowanym do środka okręgu, balans utrzymujemy gazem i "przeciwsiadem"
  • w okolicach połowy zakrętu przenosimy wzrok na punkt, w którym chcemy skonczyć
  • odkręcamy, prostujemy i jazda :)

Czy tak?

Edytowane przez nem tudom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie wszystko ok, oprócz tego, że od początku staram się patrzeć dalej - nie w środek, wokół którego będę jechać, ale skręcam się na maksa tak, żeby widzieć jak najdalej.

znaczy dojezdzasz do punktu zawracania siedząc niemal tyłem? :D

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znaczy dojezdzasz do punktu zawracania siedząc niemal tyłem? :D

 

No bez przesady, ale sprawdziłam, że im bardziej się odwrócę, tym płynniej taki manewr mi wychodzi. W moim przypadku kompletnie nie sprawdza się patrzenie w glebę - mam wrażenie, że zaraz tam się znajdę ;) :biggrin:.

 

BTW, na placu na GS500 mogłam się tak odwrócić, żeby widzieć koniec zadupka motocykla. Na moim tak nie umiem :icon_mrgreen: .

Edytowane przez piórko

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znaczy dojezdzasz do punktu zawracania siedząc niemal tyłem? :D

Trudno w to uwierzyć, prawda? :biggrin:

No bez przesady, ale sprawdziłam, że im bardziej się odwrócę, tym płynniej taki manewr mi wychodzi. W moim przypadku kompletnie nie sprawdza się patrzenie w glebę - mam wrażenie, że zaraz tam się znajdę ;) :biggrin:.

Motocykl jak żaden inny pojazd podatny jest na to gdzie patrzy kierowca. Właściwie to powinienem napisać, że kierowca podatny jest na to gdzie patrzy. Mówi się, że motocykl podąża za brodą więc dla prawidłowego skręcania (zawracania) należy zawsze kierować twarz frontem do punktu, w którym kończy się manewr. Rzuć okiem na swój avatar ;)

BTW, na placu na GS500 mogłam się tak odwrócić, żeby widzieć koniec zadupka motocykla.

I tak właśnie należy prowadzić głowę podczas zawracania.

Edytowane przez hikor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...