Skocz do zawartości

Dziwny wyciek oleju następnie benzyny


Rekomendowane odpowiedzi

Witam dziś spotkała mnie bardzo dziwna sytuacja podczas podróży moim suzuki gs500.

 

Po regulacji linki sprzęgła udałem sie na przejażdżkę. Wszystko było ok. Podjechałem do znajmego na chwile i stwierdził że mam za małe obroty i podkręcił mi do około 1100obr/min.

 

Udałem się na droge szybkiego ruchu tam go przegoniłem do 140km/h nie bardzo chciał więcej(to też mnie dziwi) zjechałem z drogi i czuje jakby przypaloną gume, myślałem że dotknołem butem wydechu i stąd ten zapach ale zjechałem na uliczkę stawiam na stopce i patrze olej wyciekł skąś i to jakby ciurkiem taka mała kałuża się pojawiła, obroty silnika na biegu jałowym wynosiły 2000 obr/min! Obniżyłem je na około tysiąc. Do domu dojechałem bez problemu po drodzę bacznie obserwowałem czy dalej coś nie kapie i delikatnie jeszcze coś wyciekało. Zajechałem pod garaż zgasiłem i gs odpalił pokapalo troche olejem a potem zaczeło monco lecieć benzyną tylko nie wiem skąd? GS nie chciał ogólnie odpalić, odapalał ale tylko z dodaniem gazu i potrzymaniu go na wys. obrotach przez kilka sekund w przeciwnym razie gasł. I po zgaszeniu przezemnie odpalił normalnie. Delikatnie paliwo wyciekało. Ogólnie wszystkie wycieki ściekały po prawej stronie z przewodu zaślepionego taką zaślepką. nie widać dokładnie skąd to się wylewało. GS chodzi niby normalnie ale pojawił sie taki jakby stuk jakby ktoś wrzucił kulke metalową do silnika może było to wcześniej ale nie jestem pewnien.

 

Jakie pomysły co robić od czego jest ten zaślepiony przewód?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że byłeś świadom niskiego stanu oleju jadąc do domu, po tym jak Ci wyciekł i że to może zabić Twój silnik?

 

 

Jak sam nie dopatrzysz skąd dokładnie leje się olej to my tutaj możemy tylko gdybać.

A benzyna to pewnie przewodem przelewowym z gaźnika się polała, bo zaworki iglicowe się zacięły lub jakiś paproch pod nie podlazł.

Ogólnie gaźniki na stół.

www.zaplon.fora.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moglo jesli np kranik puscil, i to radze sprawdzic na poczatek.

Oleju ci duzo nie wylecialo wiec z tym nie powinno byc problemu, ale powachaj czy nie czujesz w nim paliwa.

Tak jak Czarek napisal masz wyciek paliwa z gaznikow, bo ci zaworek iglicowy komory plywakowej nie trzyma i trzeba tam zajrzec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GS chodzi niby normalnie ale pojawił sie taki jakby stuk jakby ktoś wrzucił kulke metalową do silnika

Czarny scenariusz to taki, że duużo paliwa dostało się do silnika przez dłuższy okres czasu, rozrzedziło olej co zaskutkowało szybkim zużyciem panewek, a nadmiar mieszaniny był wywalany odmą podczas jazdy i stąd te wycieki.

Ale to tylko czarny scenariusz i może nie jest tak źle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[/left]

Czarny scenariusz to taki, że duużo paliwa dostało się do silnika przez dłuższy okres czasu, rozrzedziło olej co zaskutkowało szybkim zużyciem panewek, a nadmiar mieszaniny był wywalany odmą podczas jazdy i stąd te wycieki.

Ale to tylko czarny scenariusz i może nie jest tak źle :)

Też uważam, że tak to wygląda tylko jeszcze panewek bym nie wysyłał na wakacje...chociaż jak długo jeździłeś

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dużo może nie jeździłem koło 10km? ogólnie od nowości zrobiłem 300km dziś jak odpaliłem to na ssaniu miał 1500 maks 2 tysiące obrotów ale jak dodałem gazu kilka razy i przytrzymałem to wszedł na 3000 obr wcześniej wchodził sam na 4tys.

motocykl w serwisie bo w oleju prawdopodobnie jest benzyna

z tego przewodu wycieka benzyna takjaby z olejem? to znaczy płyn jest barwy oleju nieco tłusty i śmierdzi benzyną, a jak wącham olej to niby nie czuć benzyną ale gdy wezme troche oleju z bagnetu to czuć benzyne czyli nowy olej chu... strzeli no i filterek icon_sad.gif no ale trudno.

 

Gaźniki dałem do czyszczenie i do synchronizacji no i filterek powietrza do wymiany.

 

Patrzyłem do airboxa nie wykręcałem filtru ale sam filterek nie jest ani mokry ani brudny.

 

A co do syfu to w starym baku syfu jest mnóstwo jakby ktoś piachu nasypał ale bak wymieniłem ale wężyki paliwowe nie czyściłem i tu jest chyba błąd icon_sad.gif

 

a i olej jest bardzo rzadki kapie jak woda.

 

 

Kurde panowie boje się że mogłem zatrzeć silnik icon_cry.gif jakie były by tego objawy? Może dlatego mi biegi ciężko wchodza i luzu na postoju nie idzie wbić bo olej jest za rzadki bo jest rozcieńczony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto kilka fot i filmików:

 

1. Kapie z tego wężyka:

b5bbd75258.jpg

 

2. Coś takiego tylko ciemniejsze to akurat świerze:

a28d5967c7.jpg

 

3. Filtr powietrza:

a104ae39d8.jpg

 

4. Stan oleju:

6ab5b95000.jpg

 

A tak kapie olej chodzi o jego gęstość:

 

Pierwsze odpalenie na ssaniu tylko tysiąc obrotów:

 

A to drugie odpalenie:

 

[ Dodano: 2012-07-18, 21:56 ]

jakie są objawy zatarcia od chwila wylewania olejowo benzynowe mazi zrobiłem niewiele km ale od kupna już wiecej koło 400 może 300 teraz zaczynam myśleć czy wcześniej olej nie dostał się do benzyny a teraz są tego objawy? hmm narazie bebechy chyba zostawie w serwisie będą wiedzieć czy coś mogłem zniszczyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie to bez paniki, olej do wymiany, a kranik i gaźniki do sprawdzenia. Przede wszystkim benzyna nie może dostawać się do oleju. Panewki może już masz trochę wypracowane, ale jak dostaną czystego oleju, to jest szansa, że silnik będzie pracował prawidłowo, bez żadnych niepokojących stuków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr powietrza trzeba zrzucić i zobaczyć co jest pod nim. Ostatnio w xjocie zaczął mi cieknąć olej wężykiem odpływowym z airboxa. Tam jest tak że odma, czyli wąż z głowicy wchodzi z powrotem do karteru i w ten sposób odprowadza nadmiar oleju z głowicy, ale po drodze jest trójnik który łączy się z airboxem. I mi ten wąż tuż za trójnikiem się zatkał, przez co olej z głowicy leciał od airboxa a potem wężykiem odpływowym na zewnątrz. I filtr sam w sobie był suchy, dopiero po jego wyjęciu zobaczyłem że wszystko pod spodem jest upaprane w oleju.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam chyba dobre wieści!

 

1. W serwisie mi powiedzieli że paliwo przez gaźniki nie ma jak dostać się do oleju. Może ktoś mi wytłumaczyć w jaki dokładnie sposób żeby im to przedstawic? Jedyne co mi przychodzi na myśl to:

paliwo które dostało się do airboxa cofło się przez odme do oleju? Może to głupie.

2. Powiedzieli że może być rysa na cylindrze itp ale oceniając stan oleju powiedzieli że przesadzam.

3. Spuścili cały olej, wąchali babrali nie stwierdzili żadnych obcych dodatków ich zdaniem olej jest ok i chcą ten sam wlać spowrotem co Wy na to? Oleju nalałem nadmiar i czy mógł odmą zostać spuszczony do filtru powietrza a z tamtąd wyciekł tym zaślepionym wężykiem?

4. Gaźniki kazałem wyregulować i wyczyścić

 

A co do zapachu benzyny to jestem chyba czopek ;p bo najpierw tą samą ręką wycierałem węzyk ubrudzony od benzyny a potem wziołem olej z bagnetu na łapy i wąchałem to dlatego śmierdział mi beną;d więc debil jestem ale szybko się uczę :P

 

Serwis do którego oddałem jest polecany i ma dobre opinie to chyba można im ufać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam chyba dobre wieści!

 

1. W serwisie mi powiedzieli że paliwo przez gaźniki nie ma jak dostać się do oleju. Może ktoś mi wytłumaczyć w jaki dokładnie sposób żeby im to przedstawic? Jedyne co mi przychodzi na myśl to:

paliwo które dostało się do airboxa cofło się przez odme do oleju? Może to głupie.

2. Powiedzieli że może być rysa na cylindrze itp ale oceniając stan oleju powiedzieli że przesadzam.

3. Spuścili cały olej, wąchali babrali nie stwierdzili żadnych obcych dodatków ich zdaniem olej jest ok i chcą ten sam wlać spowrotem co Wy na to? Oleju nalałem nadmiar i czy mógł odmą zostać spuszczony do filtru powietrza a z tamtąd wyciekł tym zaślepionym wężykiem?

4. Gaźniki kazałem wyregulować i wyczyścić

 

A co do zapachu benzyny to jestem chyba czopek ;p bo najpierw tą samą ręką wycierałem węzyk ubrudzony od benzyny a potem wziołem olej z bagnetu na łapy i wąchałem to dlatego śmierdział mi beną;d więc debil jestem ale szybko się uczę :P

 

Serwis do którego oddałem jest polecany i ma dobre opinie to chyba można im ufać ?

 

1) Uszkodzone zaworki iglicowe i już paliwo ląduje w oleju. To tylko jeden powód(z wielu) dla którego paliwo może się dostać przez gaźniki do oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...