fantom Opublikowano 23 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2012 Niedogrzana znaczy? Tak dokładnie to facet wyjaśnia, że to zbyt wysokie ciśnienie w oponie, w wyniku czego opona ma za małą powierzchnię styku z asfaltem, w wyniku czego szybko nagrzewa się jedynie powierzchnia opony, a nie osnowa. Stąd nazwa zjawiska - dosłownie zimne darcie. Czyli ile i jakie gumy pompowaliście panowie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 23 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2012 Tak, dokładnie. Do tego chyba też dochodzi styl jazdy, czyli zbyt małe złożenia i punktowe rwanie gazu (?) Kanał tego kolesia jest ekstra, jest dużo takich fajnych filmów. Ja akurat miałem koce i na początku latałem na Metzeler Racetec Interact K1 120/70 + 180/55. Tego się trzymałem http://www.metzelermoto.co.uk/en_GB/browser/attachments/pdf/A_Metzeler_RACING.pdf. Przed kocami ustawiałem dolną granicę ciśnienia na zimo, po 40 min. w kocach ustawiałem dolną granicę na gorąco. Po na prawdę dynamicznej sesji, od razu po zjeździe z toru ustawiałem znowu na dolną granicę na gorąco i wkładałem w koce, potem już nie ruszałem.Później miałem z tyłu Pirelli Diablo Superbike Pro i trzymałem się zaleceń dla Superbike http://www.pirelli.com/tyre/pl/pl/motorcycle/sheet/diablo_superbike.html?url=%3Fsubtype%3Dtrack. Czynności wykonywałem analogicznie, także po zjeździe po dynamicznej sesji, 1,8 bar i w koce. Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szramer Opublikowano 24 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 ja to nabijam min wiecej i co sesje zaczynam agresywniej jezdzic temp powietrza tez wzrasta i stopniowo delikatnie upuszczam az osiagne optimum miedzy uslizgiem bujaniem i itp, wszystko w zaleznosci od toru bo jednak rozbieznosc moze byc spora , w zaeznosci od toru itp , wiec trzeba brac poprawki na to co podaje producent ;) i to nie moja opinia wyssana z palca :D Cytuj WERA#111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 24 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 A, jeszcze jedno: delikatnie mówiąc dostałem "zjebkę" za jeżdżenie na rozmiarze 190 (Dunlop), bo 190 ponoć wszyscy używają w 600-tkach. Oczywiście pytanie, czy to obowiązuje gumy innych producentów, ale to niech się chłopaki wypowiedzą, bo wiem, że np. Sikor jeździł na 190 i 180, więc ma bezpośrednie porównanie. Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 24 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 Szczerze, nie zdążyłem zauważyć różnicy ;) . Chyba trochę łatwiej mi było złożyć moto na 180/55 niż na 190/55 (to było by zgodne z teorią), ale różnica ledwo wyczuwalna. 190 miałem Dunlop, natomiast 180 Metzeler oraz Pirelli. Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcMarc Opublikowano 24 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 (edytowane) BTW co do limitów głośności w Poznaniu i naszego biadolenia na ten temat, to wyczytałem w prasie brytyjskiej, że u nich na torach też są ograniczenia, nie 98 dB a 102dB, Panigale się nie mieści :D W FastBikes bodajże opisali jak działa sprytny trick Ducati, otóż na luzie z wcisniętym sprzęgłem zamyka się jakaś przepustnica w układzie wydechowym i przy 5000 obrotów ma 104dB. Ale ogólnie jest za głośne, nie da się tym nigdzie jeździć po torach. Ducati oczywiście zaprzecza :) http://www.visordown...sues/21072.html Tymniemniej tor Poznań to nie jedyne miejsce na świecie, gdzie mierzy się głośność i są ograniczenia. Edytowane 24 Lipca 2012 przez MarcMarc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 24 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 Ja kiedyś czytałem, że są nawet takie tory gdzie mikrofony do mierzenia głośności są ustawione na torze i mierzą ją w trakcie jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 24 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 (edytowane) To pewnie czytałeś o torze Poznań. Jest na prostej start meta sensor, z którego wyszło mi 117 dB (tak, niestety aż tyle wyszło). Trochę miałem przygód, zanim pojeździłem ...Dlatego przestrzegam innych, którzy są głośni. Jeśli nic z tym nie zrobicie, pojedziecie do domu. Nie ma żadnej dyskusji ani umawiania się. Edytowane 24 Lipca 2012 przez Sikor Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZWA Opublikowano 24 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 w takim razie jestem ciekaw ile wyszło koledze na panigale... i dalczego nie pojechał do domu :) oto kilka fotek - jak kogoś nie ma to znaczy że był tak szybki że nie mogłem go uchwicić ;)https://picasaweb.google.com/105571021054724008123/SpeedDayIVTorPoznan?authuser=0&authkey=Gv1sRgCOT-ypHe4Y-DhQE&feat=directlink sorka za jakość niektórych ale dopiero się oswajałem z pożyczonym szkłem ;) PozdroPaweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 24 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 o pewnie czytałeś o torze Poznań. Na bank nie chodziło o PZ ale dobrze wiedzieć, że jest tam coś takiego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 25 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 (edytowane) Ja mam patent zaadaptowany z Ferrari - przepustnica w dolnej części kolektora, która otwiera się przy wyższej prędkości obrotowej i wtedy "otwierają się bramy piekieł". A podczas normalnej jazdy i na biegu jałowym jest spoko ;) Rewelacyjnie natomiast strzela podczas redukcji z wysokiej prędkości obrotowej, jak Mig-29 przekraczający barierę dźwięku :) Ps. ZWA - super foty, dzięki!!! Ps2 - fajnie skompresowany zawias: https://lh3.googleusercontent.com/-n9FGCx2aSiY/UA58wA0QU0I/AAAAAAAAHP4/UlRoCz9czm4/s903/img_52.jpg Miśka z Shermanowego kontaw takim razie jestem ciekaw ile wyszło koledze na panigale... i dalczego nie pojechał do domu szczerze mówiąc, to stałam przy prostej startowej podczas większości sesji i to moto wcale nie było głośniejsze od reszty - miało duuuuużo bardziej basowe i niskie "brzmienie", zupełnie inne - wiadomo - ale na pewno nie głośniejsze od kilku innych zawodników. Edytowane 24 Lipca 2012 przez Sherman Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZWA Opublikowano 26 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2012 A, jeszcze jedno: delikatnie mówiąc dostałem "zjebkę" za jeżdżenie na rozmiarze 190 (Dunlop), bo 190 ponoć wszyscy używają w 600-tkach. a jeśli można wiedzieć to od kogo ta "zjebka"bo może założe sobie 190ke następnym razem.latam ogólnie na superbike 180 ale jak słyszę, że wszyscy na 600kach latają na 190 to może warto sprawdzić.ktoś ma na ten temat coś do powiedzenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 26 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2012 Od kolesia, który mi gumy sprzedawał, ten od Mateusza Korbacza, zresztą dzień później to samo powiedział jakiś dziadek, którego spotkaliśmy przy kebabie i który wydawał się ogarnięty w kwestii gum ;) A poważnie to za mało się znam, żeby cokolwiek radzić i tylko wydaje mi się, że po prostu Dunlop wprowadził rozmiar 200, który jest odpowiednikiem 190 u innych producentów, tylko się tak nazywa (może chwyt marketingowy?). Proszę mnie poprawić, jeżeli coś źle piszę. Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 26 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2012 (edytowane) Dziadek był pro :) , to na pewno jakiś szpieg od Pirelli lub Metzeler, który zniechęcał do Dunlopów. Edytowane 26 Lipca 2012 przez Sikor Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 29 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 :) Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.