Jasiooooo Opublikowano 6 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2012 Witam,dzisiaj podczas jazdy przydarzyło mi się coś dziwnego,najpierw biegi przy wyższych obrowach zaczęły jakby wypadać (szarpał) a potem wypadały do luzu itrzeba było wbijać.Na koniec biegi zablokowały się na luzie i ani w dół ani w górę się nie da wbić biegu ;/ nie wiecie co to może być ? gdzie szukać przyczyny ? proszę o pomoc :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 6 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2012 W mechanizmie przelaczania biegow ( np peknieta sprezyna powrotna ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jasiooooo Opublikowano 7 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2012 Adam ale jeśli pękłaby sprężyna to wajha zmiany biegów opadłaby czy powracałaby do "srodka" ? kiedyś miałem podobnie w Hondzie MTX,czy będę musiał rozbierać cały silnik żeby dojść do zmieniacza czy wystarczy zdjąć sprzęgło ? :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 7 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2012 Myślę że nie musiałbyś zakładać tego tematu gdybyś najpierw zdjął dekiel sprzęgła i kosz sprzęgłowy. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 7 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2012 (edytowane) Skoro piszesz że biegi przy wyższych prędkościach obrotowych najpierw zaczęły szarpać, a później wypadać, to według mnie masz już wylatane sprzęgła kłowe. Zblokowanie skrzyni mogło być spowodowane tym, że podczas gdy sprzęgło kłowe "ślizga" się to cała siła przenoszona jest na wodzik, ten w końcu się ugina , a następstwem tego może być wrzucenie dwóch biegów a raz. Tak pewnie się stało u Ciebie, ale najpierw jak koledzy radzą sciągnął bym dekiel i obejrzał selektor.PS: Problem zaczął się z dnia na dzień? Edytowane 7 Czerwca 2012 przez rafael Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 7 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2012 Dwa biegi nie wejda nawet przy krzywych wodzikach, musialoby nastapic przesuniecie jednego walka wzgledem drugiego, comi sie kiedys przytrafilo :).Zacznij od zdjecia sprzegla, bo jezeli rzeczywiscie sprzegla klowe polecialy to i tak trzeba silnik rozpolowic.Z druggiej strony malo prawdopodobne zeby polecialy w jednym momencie na wszystkich biegach, to raczej mechanizmzmiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jasiooooo Opublikowano 10 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2012 (edytowane) zdjąłem sprzęgło i widzę zmieniacz,sprężyny są całe. biegi siłą i nie zawsze ale jeden w górę lub w dół da się wbić ale po chwili na tej "gwiazdce" z dołkami ta wajha z kółkiem co ma trafiać w każdy dołek jest jakby w połowie każdego zęba "gwiazdki".Więc to ten zmieniacz czy raczej skrzynia ?A ten wałek z "gwiazdką" strasznie ciężko się obraca,tak ma być ?ps: mówiąc "gwiazdka" chodziło mi o to zaznaczone na zdjęciu,nie znam poprawnych nazw więc wybaczcie :) Kolega pytał czy stało się to z dnia na dzień,jednego dnia podciągnąłem linkę sprzęgła na manetce i to się stało,przetdem nic takiego nie było ;/ Limo pisze że nie powinienem pisać,jeśli mam zapłacić za robotę jedynemu miechanikowi motocyklowemu w mojej mieścinie pare stówek i nie być pewnym roboty wolę zrobic to sam,a że jestem zielony jeśli chodzi o skrzynie biegów to radzę się starszych :) Edytowane 10 Czerwca 2012 przez Jasiooooo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jasiooooo Opublikowano 11 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2012 (edytowane) tak to wygląda,sory e od razu nie dałem zdjęcia :) Edytowane 11 Czerwca 2012 przez Jasiooooo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 12 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2012 To teraz niech ktoś Ci rusza dzwignią zmiany biegów, a ty obserwuj co się dzieje z selektorem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jasiooooo Opublikowano 12 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2012 juz tak robiłem i jest tak : na chama idzie wbić jeden bieg w górę i jeden w dół,ale jak chcę pójśćo bieg dalej to muszę wziąć taki zamah wajhą że ten sekektor ląduje w takiej pozycji jak na zdjęciu. I zabawa od nowa żeby cokolwiek wpadło ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 12 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2012 A nie zapiekła się sama dźwignia? Nie widzę opcji żeby w silniku coś się tak zatarło że nie można ruszyć. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jasiooooo Opublikowano 13 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2012 (edytowane) dzwignia jest ok.Dzisiaj przebilem każdy bieg,ale z takim oporem że aż się zmęczyłem.zauważyłem że podczas zmiany na zelektorze z pozycji jak na zdjęciu "kółko" przeskakuje o ząb dalej ale nadal w pół zęba ;/Od remontu zrobiłem 250 km i top się stało,kumpel mówił że mi sprzęgło hałasowało (ja sam się nei znam więc nic z tym nie robiłem) a zatem czy to możliwe że to wina sprzęgła ? Że było dobrze póki nie podciągnąłem linki przy manecie ? co mogło paść bo już nie wiem.... ;/ Edytowane 13 Czerwca 2012 przez Jasiooooo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 13 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2012 Rozbierz cały selektor (jeśli czujesz się na siłach) i sprawdź poszczególne elementy czy lekko pracują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2012 Czy podczas zmian biegow krecisz skrzynia ?Walki musza sie obracac zeby biegi wchodzily, inaczej kly beda trafialy na plaskie powierzhniemiedzy otworami i bieg za cholere nie wejdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jasiooooo Opublikowano 14 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2012 Rafael,napisz mi co to znaczy caly selektor ? rozbierałem silniki więc mogę spróbować,nic nie tracę. Tak Adam, postawiłem maszynę na skrzynce i kręcę kołem mahając wajhą, powiedzcie mi czy to może być że to przęgło to popsuło,przynajmniej jedno bym wyeliminował ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.