Skocz do zawartości

Honda CL250 1983 - Problem z ładowaniem - czy da się sprawdzić stator bez montażu?


qbutek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdziłem napięcie i:

- na wyłączonym 12,7 V

- po włączeniu silnika napięcie powoli rośnie

- po włączeniu pozycji napięcie rośnie wolniej

- po włączeniu mijania lub długich spada dość szybko

 

Jak zdiagnozować usterkę?

 

Dodam, że akumulator jest nowy 10Ah. Po naładowaniu prostownikiem przez całą noc napięcie spadło o kilka setnych.

 

Przez chwilę nie buło problemu i na klemach było ponad 14 V, ale następnego dnia znowu problem z odpaleniem i ładowaniem.

 

Sprawdziłem opór między trzema przewodami żółtymi, a masą motocykla i dwóch wypadkach poniżej Oma, a w jednym tuż powyżej, czyli wg ogólnej informacji w podwieszonym wątku nie powinno tak być.

 

Z całego tego ustrojstwa wychodzi 6 kabli podzielonych na dwie wiązki:

- 3 kable żółte - jedna wtyczka - prowadzą do regulatora

- 3 kable: zielono-czerwony, szary, granatowy - prowadzą do wtyczki pod kanapą (nie śledziłem jeszcze dalej)

 

Nie sprawdziłem jeszcze napięcia międzyfazowego bo akumulator się w tej chwili ładuje.

Edytowane przez qbutek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... czyli wg ogólnej informacji w podwieszonym wątku nie powinno tak być.

Tak jak pisałem, przeprowadziłem wszystkie kroki jak w powoływanej przez Ciebie instrukcji oprócz jednego.

 

PS: Z Przywitalni też mógłbyś skorzystać.
Nadrobiłem

 

 

Sprawdziłem napięcie międzyfazowe i okazało się, że jedna para wykazuje 0 V, pozostałe ~100 V.

Wynika z tego, że stator do wymiany.

Mam zapasowy wraz z obudową.

 

Czy istnieje możliwość sprawdzenia sprawności statora bez montowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem, przeprowadziłem wszystkie kroki jak w powoływanej przez Ciebie instrukcji oprócz jednego.

 

Nadrobiłem

 

 

Sprawdziłem napięcie międzyfazowe i okazało się, że jedna para wykazuje 0 V, pozostałe ~100 V.

Wynika z tego, że stator do wymiany.

Mam zapasowy wraz z obudową.

 

Czy istnieje możliwość sprawdzenia sprawności statora bez montowania?

Pomiar rezystancji na sucho tylko można zrobić, ewentualnie poszukać przebarwień na cewkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiar rezystancji na sucho tylko można zrobić, ewentualnie poszukać przebarwień na cewkach.

Jak dokładnie jest z pomiarem oporności?

Czy istniej możliwość, że brak oporu między tymi żółtymi przewodami, a obudową jest prawidłowy w tym modelu?

 

Na tym zapasowym mam tak:

między żółtymi przewodami (każdym) a obudową opór jest ok. 1 Oma.

między kolejnymi trzema przewodami (z drugiej wtyczki) jest: 300, 390 i nieskończony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa nie wygląda dobrze.

Rozkręciłem, zdarłem stary silikon ze wszystkich części, oczyściłem, odtłuściłem, podmieniłem stator wraz z obudową.

 

Wyniki pomiarów prądu przemiennego: 3-5 V.

 

Napięcie na klemach 12,3 V, po włączeniu świateł spadło do 12,05 V.

Po jeździe ok. 15 km dość żwawo napięcie wyniosło 12,15 V

Czyli tak naprawdę nie ma ładowania.

 

Zastanawiam się jeszcze czy dobrze wykonuję pomiar napięcia przemiennego. Moja procedura:

- silnik działa

- odłączam wtyczkę z trzema żółtymi kablami

- ustawiam silnik na 5000 obr/min

- mierzę kolejne pary kabli

- ustawiam normalne obroty

- wyłączam silnik

- podłączam wtyczkę

Nie odłączałem całego regulatora. Dochodzą do niego też inne kable.

 

Fotki:

198266_3490533099886_1168254012_32568734_1949808240_n.jpg

540023_3490533539897_1168254012_32568736_935570158_n.jpg

 

Co dalej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisałeś - "mierzę kolejne pary kabli"

i co dalej ? zapisałeś w pamiętniku ale nie chcesz zdradzić wyników ?

mamy się domyślić tych wartości?

 

 

Wyniki pomiarów prądu przemiennego: 3-5 V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...