qbutek Opublikowano 30 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2012 (edytowane) Sprawdziłem napięcie i:- na wyłączonym 12,7 V- po włączeniu silnika napięcie powoli rośnie- po włączeniu pozycji napięcie rośnie wolniej- po włączeniu mijania lub długich spada dość szybko Jak zdiagnozować usterkę? Dodam, że akumulator jest nowy 10Ah. Po naładowaniu prostownikiem przez całą noc napięcie spadło o kilka setnych. Przez chwilę nie buło problemu i na klemach było ponad 14 V, ale następnego dnia znowu problem z odpaleniem i ładowaniem. Sprawdziłem opór między trzema przewodami żółtymi, a masą motocykla i dwóch wypadkach poniżej Oma, a w jednym tuż powyżej, czyli wg ogólnej informacji w podwieszonym wątku nie powinno tak być. Z całego tego ustrojstwa wychodzi 6 kabli podzielonych na dwie wiązki:- 3 kable żółte - jedna wtyczka - prowadzą do regulatora- 3 kable: zielono-czerwony, szary, granatowy - prowadzą do wtyczki pod kanapą (nie śledziłem jeszcze dalej) Nie sprawdziłem jeszcze napięcia międzyfazowego bo akumulator się w tej chwili ładuje. Edytowane 30 Maja 2012 przez qbutek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 30 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2012 (edytowane) Proszę leniu http://forum.motocyk...-krok-po-kroku/PS: Z Przywitalni też mógłbyś skorzystać. Edytowane 30 Maja 2012 przez rafael Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbutek Opublikowano 30 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2012 Proszę leniu http://forum.motocyk...-krok-po-kroku/ ... czyli wg ogólnej informacji w podwieszonym wątku nie powinno tak być. Tak jak pisałem, przeprowadziłem wszystkie kroki jak w powoływanej przez Ciebie instrukcji oprócz jednego. PS: Z Przywitalni też mógłbyś skorzystać.Nadrobiłem Sprawdziłem napięcie międzyfazowe i okazało się, że jedna para wykazuje 0 V, pozostałe ~100 V.Wynika z tego, że stator do wymiany.Mam zapasowy wraz z obudową. Czy istnieje możliwość sprawdzenia sprawności statora bez montowania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 30 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2012 Tak jak pisałem, przeprowadziłem wszystkie kroki jak w powoływanej przez Ciebie instrukcji oprócz jednego. Nadrobiłem Sprawdziłem napięcie międzyfazowe i okazało się, że jedna para wykazuje 0 V, pozostałe ~100 V.Wynika z tego, że stator do wymiany.Mam zapasowy wraz z obudową. Czy istnieje możliwość sprawdzenia sprawności statora bez montowania?Pomiar rezystancji na sucho tylko można zrobić, ewentualnie poszukać przebarwień na cewkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbutek Opublikowano 30 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2012 Pomiar rezystancji na sucho tylko można zrobić, ewentualnie poszukać przebarwień na cewkach.Jak dokładnie jest z pomiarem oporności?Czy istniej możliwość, że brak oporu między tymi żółtymi przewodami, a obudową jest prawidłowy w tym modelu? Na tym zapasowym mam tak:między żółtymi przewodami (każdym) a obudową opór jest ok. 1 Oma.między kolejnymi trzema przewodami (z drugiej wtyczki) jest: 300, 390 i nieskończony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 30 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2012 uważaj żeby nie zadrapać nigdzie lakieru na uzwojeniu i samego uzwojenia. Obejrzyj czy nie ma nigdzie uszkodzeń mechanicznych, jeśli nie to powinien śmigać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbutek Opublikowano 30 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2012 Nie wiem w której części miałoby być zdarte coś. Fotki tego zapasowego: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 30 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2012 wygląda zdrowo, ładnie umyj i można montować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbutek Opublikowano 30 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2012 Dzięki.Pocieszyłeś mnie. Jutro zamontuję i zdam relację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbutek Opublikowano 31 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 Sprawa nie wygląda dobrze.Rozkręciłem, zdarłem stary silikon ze wszystkich części, oczyściłem, odtłuściłem, podmieniłem stator wraz z obudową. Wyniki pomiarów prądu przemiennego: 3-5 V. Napięcie na klemach 12,3 V, po włączeniu świateł spadło do 12,05 V.Po jeździe ok. 15 km dość żwawo napięcie wyniosło 12,15 VCzyli tak naprawdę nie ma ładowania. Zastanawiam się jeszcze czy dobrze wykonuję pomiar napięcia przemiennego. Moja procedura:- silnik działa- odłączam wtyczkę z trzema żółtymi kablami- ustawiam silnik na 5000 obr/min- mierzę kolejne pary kabli- ustawiam normalne obroty- wyłączam silnik- podłączam wtyczkęNie odłączałem całego regulatora. Dochodzą do niego też inne kable. Fotki: Co dalej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 31 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 napisałeś - "mierzę kolejne pary kabli"i co dalej ? zapisałeś w pamiętniku ale nie chcesz zdradzić wyników ?mamy się domyślić tych wartości? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbutek Opublikowano 31 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 napisałeś - "mierzę kolejne pary kabli"i co dalej ? zapisałeś w pamiętniku ale nie chcesz zdradzić wyników ?mamy się domyślić tych wartości? Wyniki pomiarów prądu przemiennego: 3-5 V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 31 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 Na czym te 3-5V ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbutek Opublikowano 31 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 Na czym te 3-5V ?Na żółtych przewodach wychodzących z statora. Przed podmianą na dwóch parach było ~100 V, a na jednej 0 V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 31 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 a po zamianie? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.