audioterrorysta Opublikowano 16 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2012 napisałem co z instalacją trzeba zrobic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pitersky Opublikowano 5 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2012 myślałem, że już dam sobie siana w tym temacie, ale nie...całe wakacje przelatałem na ładującym się sprzęcie, do zeszłego tygodnia.nie będę się rozwodził, powiem po krótce:padł aku i na ledwo ładującym dojechałem na chate (~12,4V, 30km). pod domem juz nie miał siły zakręcić, co najlepsze po przyłożeniu miernika na wyłączonym zasilaniu motocykla jego napięcie spadało o 0,01V/s. jakby coś jadło prąd. po godzinie moto już nie reagowało na nic - na aku 0,02V.oddałem aku do gwarancji, ale tam gość jeszcze go podłączył i dzisiaj mi dzwoni, żebym odebrał, bo naładowany i trzyma. no to biore i podłączam pod suke. jeszcze nie zdążyłem przełączyć kluczyka jak po przyłożeniu minusowej klemy słyszałem jakieś jakby skwierczenie. szukam uchem po całym sprzęcie (bardzo delikatnie słyszalne) i okazuje się, że prawdopodobnie pochodzi to od uzwojeń alternatora, które przewijałem na pocżątku maja... przypominam, że kluczyka nie ruszyłem, wszystko w pozycji off. pobór prądy zmierzyłem i pokazało 0,001A. łatafak? spróbowalem odpalić i ładował w miare (od 13,5V w góre w zależności od obrotów). chyba trzeba rozbebeszyć na nowo i przyglądnąć sie stojanowi, right? pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 5 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2012 Monter zwracał przecież wiele razy uwagę na problemy z przewijanymi altkami. Kup używkę. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 6 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 (edytowane) niemozliwe, to jest alternator (pradnica) ktora jest samo wzbudna, tam nie dochodzi zaden prad, prad stamtad plynie, chyba ze powalilo regulator, ale nie chce mi sie myslec czy to mozliwe... nawet jesli to by wywalalo bezpieczniki Edytowane 6 Września 2012 przez JanuszK30 Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pitersky Opublikowano 6 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 ewidentnie stamtąd słychać "skwierczenie", cóż innego może to być??? najlepsze jest to, że wystarczy podpiąć aku, bez zwierania obwodu kluczykiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 7 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2012 niemozliwe, to jest alternator (pradnica) ktora jest samo wzbudna, tam nie dochodzi zaden prad, prad stamtad plynie, chyba ze powalilo regulator, ale nie chce mi sie myslec czy to mozliwe... nawet jesli to by wywalalo bezpiecznikiCo jest niemożliwe? Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 7 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2012 to co napisalem, ze prad nie idzie w kierunku pradnicy samowzbudnej, proste jak cala ta pradnica... Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 7 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2012 Nie napisałeś co jest według Ciebie niemożliwe tylko się powtórzyłeś. Określ proszę co jest niemożliwe . Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 7 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2012 to co napisalem i powtorzylem, bo nawet jesli tak by sie stalo z niewiadomo jakich przyczyn to po bezpieczniku, ktory nad tym czuwa, rozumiemy czy jeszcze raz? Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 7 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2012 Pod warunkiem, Ze tam jest odpowiedni bezpiecznik a nie spinacz biurowy Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 7 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2012 to co napisalem i powtorzylem, bo nawet jesli tak by sie stalo z niewiadomo jakich przyczyn to po bezpieczniku, ktory nad tym czuwa, rozumiemy czy jeszcze raz?Ile spalonych statorów widziałem to żaden nie uszkodził żadnego bezpiecznika bo nie pamiętam też aby był jakiś bezpiecznik na linii stator-regulator. Oczywiście podczas spoczynku nic nie będzie się jarało. Natomiast zwarcie statora na pewno sprawi, że będą anomalie z ładowaniem.Odpowiadając na pytanie czy rozumiem czy nie to odpowiadam:nie rozumiem o czym piszesz.Zapytam bardziej dosłownie-czy uważasz, ze uszkodzenie statora jest niemożliwe? Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 7 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2012 oczywiscie ze jest mozliwe, gubisz watek, bo to nie wywoluje powrotu pradu w jego kierunku a uszkodzenia regulatora ewentualnie moze to spowodowac, no bezpiecznika tam nie ma bo byc nie musi, jest na lini regulator bateria - glowny 30A i jesli dzieje sie cos dalej to on pada. Natomiast stator pali sie pod wplywem pradow w nim plynacych i zwarc wewnetrznych, wiec co ma do tego bezpiecznik... Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 7 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2012 Właśnie dlatego zapytałem co jest niemożliwe bo napisałeś to pod postem Limo, który przypomniał o możliwości uszkodzonego statora.Wracając do diagnozy usterki z tematu.Nowy regler-pada stator-pada regler lub nowy regler-pada stator i być może regler jest ok.Po ostatnim opisie stawiam na przezwajany stator, który teraz po zjaraniu zwiera do masy i stąd skwierczenie. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 7 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2012 wszystko coraz bardziej jasne moja odp nie dotyczyla postu Limo tylko tego wlasnie skwierczenia, co tam ma skwierczec po podlaczeniu baterii skoro to jest pradnica samowzbudna skad tam prad na postoju??? Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 7 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2012 No to teraz wsio jasne. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.