KrzysztoFu Opublikowano 11 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2012 Witam,Niedawno na jednych z jazd treningowych jeden z instruktorów podaczas próby regulacji zawieszenia stwierdził że tak na prawdę z seryjnym zawieszeniem nie wiele da sie zrobić ( zważywszy że motong ma już swoje lata i przebieg). Zabieg regulacji był raczej czynnością lekko kosmetyczną. Poradził mi abym przemyślał temat wymiany sprężyn na LINEARNE.I takie pytanie mam do Was drodzy forumowicze. Czy warto zainwestować w wymiane tych sprężyn?Czy ktoś moze potwierdzić odczuwalny efekt po wymianie?I najważniejsze jakie koszty są takich sprężyn i jakich producentów brać pod uwagę? Ktoś może polecić jakiś sklep gdzie mogę kupić taki towar?Szperając po necie znalazłem takiego producenta : YSS w cenie około 350zł. Warto? W zasadzie tak średnio mi się widzi inwestować kase w leciwy sprzęt ale jeśli to ma troche poprawić zachowania motocykla to może warto to przemyśleć. Chyba że ktoś z Was zna jakies metody utwardzenia zawieszenia? Czy jest możliwość regeneracji zawieszenia? Druga kwestia którą wyczytałem w internecie to wymiana oleju w lagach na tzw. racingowy. Jaka jest różnica w zachowaniu motonga przy użyciu oleju standardowego a racingowego? W moim motocyklu zalecany jest olej o parametrach 5W. Do tej pory póki mi olej z lag nie wystrzelił był wlany olej firmy Ipone.Jaka kształtuje się cena takiego racingowego oleju i jakiego producenta wybrać? Z góry dziękuje za opinie. Jestem osobą mocno początkującą jeśli chodzi o jazdę sportową wiec sorry jeśli komuś wydadzą się moje pytania tendencyjne. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcMarc Opublikowano 11 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2012 Podłączam się do pytania. Sprężyny YSS majątku nie kosztują, ale także nie wiem, czy gra jest warta świeczki. Sprzęt niewiele młodszy, no i nie jest to legendarne ZX7R.. :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
listek79 Opublikowano 11 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2012 Jezeli sprzęt jest w dobrym stanie technicznym to jak najbardziej jest sens. Pierwszym krokiem jest wymiana sprężyn aby ustawic prawidłowo sag (statyczny i dynamiczny). Czesami po wymianie przodu okazuje się, ze tył nie miesci sie w tolerancji i trzeba tez ruszyc tył. Kolejnym krokiem jest olej. Czesto producenci sprezyn (np hyperpro) zalecają swój olej o odpowiednich parametrach do danej sprezyny, co znacznie ułatwia zadanie. Jezeli nie ma się pojecia jak ustawic sag, jak rozpoznac zle ustawione zawieszenie lepiej udać się do jednego z warsztatów strojących zawieszenia. W warszawie moge polecic ltdesign (Łukasz robi za całkiem przyzwoite pieniądze). Jezeli isc bardziej profi mozna rozgladac sie za aftermarketowym tylnym amorkiem i kartridzami z przodu, gdzie gedzie pełna regulacja z slow and fast rebound, ale to inwestycja przekraczająca wartosc motocykla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fantom Opublikowano 11 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2012 (edytowane) Warto. Bardzo. Łukasz wstawił u mnie z przodu liniowe Hyperpro. W zestawie ze sprężynami jest też odpowiedni olej - http://p1.bikepics.c...254943-full.jpg Próbował mi ustawić fabryczne sprężyny, ale i tak był kisiel i nic to nie dało. Tyłem można zacząć się interesować w drugiej kolejności, jak już tempo znacznie rośnie. Zawieszenie to element bardzo niedoceniany przez amatorów. Mój motocykl ma 10 lat. Absolutnie warto. Edytowane 11 Maja 2012 przez fantom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcMarc Opublikowano 12 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 Jaki koszt, jeżeli można wiedzieć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinrednose Opublikowano 12 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 Jeśli chodzi o olej i regulacje to jestem umówiony z Łukaszem na początek czerwca.Wymiana oleju przód 350, tył 300, regulacja 120 zł. - moto Yamaha YZF-R6 2004 rok.Co do samej sprężyny podłączam się do pytania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-lisio- Opublikowano 12 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 Czyli co, lepsze sprężyny są o charakterystyce linearnej niż progresywnej? Sam ostatnio stwierdziłem, że muszę zmienić sprężyny z przodu, tylko myślałem bardziej o progresywnych. XJ 900 Diversion nawet na nowym zawieszeniu jest zbyt miękka. Proszę znawców tematu o odpowiedź, bo prawdopodobnie w przyszłym tygodniu będę chciał zamówić. Cytuj jazda motocyklem to najprzyjemniejsze co można robić w ubraniu ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrzysztoFu Opublikowano 12 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 firma olekmotocykle ma swojej ofercie sprężyny marki YSS. Czy jest to jakaś w miare solidna marka? porównywalna do Hyperpro?Poproszę o namiary na sprawdzone przez Was sklepy sprzedajace asortyment o którym mowa. Chciałbym rozeznać się w cenach. Czy ktoś mógłby mi udzielić jakiś porad odnośnie ustawienia SAG po wymianie sprężyn. Co? Jak? itd itp :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrzysztoFu Opublikowano 12 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 z całym szacunkiem dla firmy grandys ich osiągnieć sportowych oraz podejścia do klientów ale cen to niestety za przystępnych to nie mają :sad: Oczywiście w poniedziałek do nich zadzwonie i zapytam. Dzięki za przypomnienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fantom Opublikowano 13 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 Jaki koszt, jeżeli można wiedzieć?Sprężyny Hyperpro z olejem do f4i to niecałe 500zł u Grandysa w zeszłym roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrzysztoFu Opublikowano 13 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 Sprężyny Hyperpro z olejem do f4i to niecałe 500zł u Grandysa w zeszłym roku. 500zł to brzmi całkiem przystępnie a założenie wraz z regulacją też Ci zrobili? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fantom Opublikowano 14 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2012 500zł to brzmi całkiem przystępnie a założenie wraz z regulacją też Ci zrobili? To za same sprężyny z olejem. Wymianę i ustawienia zrobił mi Łukasz Wieczorek. Ja mam zwykły widelec więc jest taniej i szybciej z wymianą. Zadzwoń, popytaj, wszystkiego się dowiesz. Z Łodzi masz blisko - https://www.facebook.com//#!/pages/Luka-Technic-Designs/213028588768198 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 14 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2012 spokojnie możesz yss zakłądac. to dobra marka. nie jest to ohlins czy wp ale na pewno poczujesz znaczną poprawę. do kompletu zalej olej tego samego producenta. tani nie jest ale odpowiedni. a co do tradycyjnych zawieszen do szosowego użytku polecam wlanie 15w powinno to poprawić sprężystość i choć troche zniwelować problem zamiękkiego zawieszenia. UPD to nie dotywczy. a w kwestii roznicy działania zawieszen doznałem olsnienia po przesiadce na moto z zawiasem WP ktory ma pelna reg łącznie z e slow and fast rebound na tyle. olej 2,5W :) Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrzysztoFu Opublikowano 19 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2012 Dzięki wszystkim za informacje. Mój wybór padł na YSS. A co tam? Najtańsze nie oznacza najgorsze :cool:Serwis zamówiłem u wychwalanego przez wszystkich Łukasza. Jestem bardzo ciekaw efektu. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tostek Opublikowano 6 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2012 odświeżę trochę,będę zmieniał u siebie sprężyny z przodu.Jest jakaś różnica między liniowymi YSS a HYPERPRO? Warto dopłacać do HYPERa? różnica w cenie ok 150zł z olejem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.