Skocz do zawartości

Sprężyny linearne przedniego zawieszenia oraz olej


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Niedawno na jednych z jazd treningowych jeden z instruktorów podaczas próby regulacji zawieszenia stwierdził że tak na prawdę z seryjnym zawieszeniem nie wiele da sie zrobić ( zważywszy że motong ma już swoje lata i przebieg). Zabieg regulacji był raczej czynnością lekko kosmetyczną. Poradził mi abym przemyślał temat wymiany sprężyn na LINEARNE.

I takie pytanie mam do Was drodzy forumowicze. Czy warto zainwestować w wymiane tych sprężyn?

Czy ktoś moze potwierdzić odczuwalny efekt po wymianie?

I najważniejsze jakie koszty są takich sprężyn i jakich producentów brać pod uwagę? Ktoś może polecić jakiś sklep gdzie mogę kupić taki towar?

Szperając po necie znalazłem takiego producenta : YSS w cenie około 350zł. Warto?

 

W zasadzie tak średnio mi się widzi inwestować kase w leciwy sprzęt ale jeśli to ma troche poprawić zachowania motocykla to może warto to przemyśleć. Chyba że ktoś z Was zna jakies metody utwardzenia zawieszenia? Czy jest możliwość regeneracji zawieszenia?

 

Druga kwestia którą wyczytałem w internecie to wymiana oleju w lagach na tzw. racingowy. Jaka jest różnica w zachowaniu motonga przy użyciu oleju standardowego a racingowego? W moim motocyklu zalecany jest olej o parametrach 5W. Do tej pory póki mi olej z lag nie wystrzelił był wlany olej firmy Ipone.

Jaka kształtuje się cena takiego racingowego oleju i jakiego producenta wybrać?

 

Z góry dziękuje za opinie. Jestem osobą mocno początkującą jeśli chodzi o jazdę sportową wiec sorry jeśli komuś wydadzą się moje pytania tendencyjne.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli sprzęt jest w dobrym stanie technicznym to jak najbardziej jest sens. Pierwszym krokiem jest wymiana sprężyn aby ustawic prawidłowo sag (statyczny i dynamiczny). Czesami po wymianie przodu okazuje się, ze tył nie miesci sie w tolerancji i trzeba tez ruszyc tył. Kolejnym krokiem jest olej. Czesto producenci sprezyn (np hyperpro) zalecają swój olej o odpowiednich parametrach do danej sprezyny, co znacznie ułatwia zadanie.

 

Jezeli nie ma się pojecia jak ustawic sag, jak rozpoznac zle ustawione zawieszenie lepiej udać się do jednego z warsztatów strojących zawieszenia. W warszawie moge polecic ltdesign (Łukasz robi za całkiem przyzwoite pieniądze).

 

Jezeli isc bardziej profi mozna rozgladac sie za aftermarketowym tylnym amorkiem i kartridzami z przodu, gdzie gedzie pełna regulacja z slow and fast rebound, ale to inwestycja przekraczająca wartosc motocykla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto. Bardzo. Łukasz wstawił u mnie z przodu liniowe Hyperpro. W zestawie ze sprężynami jest też odpowiedni olej - http://p1.bikepics.c...254943-full.jpg Próbował mi ustawić fabryczne sprężyny, ale i tak był kisiel i nic to nie dało. Tyłem można zacząć się interesować w drugiej kolejności, jak już tempo znacznie rośnie. Zawieszenie to element bardzo niedoceniany przez amatorów. Mój motocykl ma 10 lat. Absolutnie warto.

Edytowane przez fantom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co, lepsze sprężyny są o charakterystyce linearnej niż progresywnej? Sam ostatnio stwierdziłem, że muszę zmienić sprężyny z przodu, tylko myślałem bardziej o progresywnych. XJ 900 Diversion nawet na nowym zawieszeniu jest zbyt miękka. Proszę znawców tematu o odpowiedź, bo prawdopodobnie w przyszłym tygodniu będę chciał zamówić.

jazda motocyklem to najprzyjemniejsze co można robić w ubraniu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

firma olekmotocykle ma swojej ofercie sprężyny marki YSS. Czy jest to jakaś w miare solidna marka? porównywalna do Hyperpro?

Poproszę o namiary na sprawdzone przez Was sklepy sprzedajace asortyment o którym mowa. Chciałbym rozeznać się w cenach.

 

Czy ktoś mógłby mi udzielić jakiś porad odnośnie ustawienia SAG po wymianie sprężyn. Co? Jak? itd itp :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

500zł to brzmi całkiem przystępnie a założenie wraz z regulacją też Ci zrobili?

 

To za same sprężyny z olejem. Wymianę i ustawienia zrobił mi Łukasz Wieczorek. Ja mam zwykły widelec więc jest taniej i szybciej z wymianą. Zadzwoń, popytaj, wszystkiego się dowiesz. Z Łodzi masz blisko - https://www.facebook.com//#!/pages/Luka-Technic-Designs/213028588768198

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spokojnie możesz yss zakłądac. to dobra marka. nie jest to ohlins czy wp ale na pewno poczujesz znaczną poprawę. do kompletu zalej olej tego samego producenta. tani nie jest ale odpowiedni.

 

a co do tradycyjnych zawieszen do szosowego użytku polecam wlanie 15w powinno to poprawić sprężystość i choć troche zniwelować problem zamiękkiego zawieszenia. UPD to nie dotywczy.

 

a w kwestii roznicy działania zawieszen doznałem olsnienia po przesiadce na moto z zawiasem WP ktory ma pelna reg łącznie z e slow and fast rebound na tyle. olej 2,5W :)

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...