Skocz do zawartości

rozrusznik sportster 1200


Rekomendowane odpowiedzi

witam. niestety dopadlo mnie cos z rozrusznikiem. otoz po jezdzie wylaczylem motor i juz go nie uruchomilem. jako ze musialem odjechac udalo mi sie go zapalic z pychu. tu pytanie do szanownych kolegow . od czego zaczac by to naprawic,. jak ustalic usterke. motor to hd sport 1200 c rocznik 2001. schematy ogarniam ,jesli mi ktos z was podpowie to moze sobie poradze. atu kurcze taka pogoda . ... i dlugi weekend ........

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz czy Twój rozrusznik ma na końcu pokrywkę elektromagnesu przykręcaną na trzy śrubki.Po ich odkręceniu będziesz widział jego wnętrze. Spróbuj nacisnąć na środek ,rozrusznik powinien dać się ręcznie uruchomić.Zwróć uwagę też na przewody idące do rozrusznika,a zwłaszcza na ten cienki,może się urwał .

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam,

Wczoraj zuważyłem, że rozrusznik w moim sporcie kręci z oporem większym niż zawsze. Aku sprawdziłem i jest ok. Podmiana na inny i to samo.

Podejrzewam szczotki. I tu mam pytanko: Czy po zdemontowaniu wcześniej wspomnianej pokrywki elektrmagnesu będzie możliwość oględzin/oczyszczenia i ewentualnej wymiany szczotek czy muszę demontować cały rozrusznik?

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod pokrywką elektromagnesu nie ma szczotek.Do ich wymiany raczej musisz wyjąć rozrusznik.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIe da się wymienić szczotek bez kombinacji MADE in Poland.

No chyba, że masz dostęp do starych zapasów z czesciami OEM do HD... ale i tak spodziewałbym się tutaj ceny za komplet około 4 -6 stów. Czyli ceny oscylujacej w okolicach uzywki rozrusznika lub połowy nowego...

Coś tak mi się wydaje, że tak to może sie skończyć... jesli o szczotkach mowa.

Osobiscie uwazam, ze przyczyna tkwi gdzie indziej- nie w szczotkach.

Edytowane przez FIS

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt - mój błąd. Nie o tą pokrywkę mi chodziło tylko o tą drugą.

Patrząc na moto, podejrzewam że da rade, ale może ktoś już tak próbował i lepiej nie kombinować tylko wziąć rozrusznik na warsztat.

Dzięki piter 1600 za sprostowanie.

Pozdrawiam

 

"Osobiscie uwazam, ze przyczyna tkwi gdzie indziej- nie w szczotkach."

FIS-u może jakaś podpowiedź?

 

Mi przychodzi jeszcze do głowy klinowanie na tulejkach.

Edytowane przez luca0305
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprostu szczotki to takie byki, że aby się zuzyły to trzebaby na tym rozruszniku jeździć a nie tylko uruchamiać silnik.

Zadna podpowiedz, nie widze pacjenta, nie moge nic podpowiedzieć... poprostu pisze tylko, że to pewnie nie szczotki, bo te są "obfite"... :) co nie znaczy, że mam rację oczywiście. ;)

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Rozumiem.

Coś czuję, że bez zabiegu na warsztatcie się nie obejdzie :dry: Dziwi mnie tylko, że wcześniej wszystko było ok a teraz stroi fochy :blink:

Na szczęście nie ma jeszcze sezonu to można sprawdzić co i jak.

Jakby ktoś miał jeszcze jakieś sugestie to będę wdzięczny za podzielenie się nimi.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdybać można w nieskończoność - jeśli zdefiniowałeś, że prąd dochodzi a rozrusznik nie działa - to należy go zdemontować z moto i sprawdzić elektro-mechanicznie a następnie rozebrać i sprawdzić zużycie od szczotek po części ruchome

 

na awarię rozrusznika nie ma reguły.......... nie zdarza się to często, ale jednak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak?

A możesz podpowiedzieć jak go sprawdzić elektrycznie?

Jestes w stanie wykryć w rozruszniku np. przebicie miedzy zwojami?

Edytowane przez FIS

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- bez rozbierania - na krótko

 

a reszta po rozłożeniu

 

na zwarcie i przebicie - induktorem

wirnik - growlerem

 

to tak krótko pisząc,

 

a i pięknie opisane jest w Vademecum elektromechanika oraz w wykładzie K.Plizga o metodzie diagnozowania rozruszników

 

tak czy inaczej należy wyjąć rozrusznik i go rozebrać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak rozbierzesz to na pewno znajdziesz usterkę, to nie jest zbyt skomplikowany podzespół

Tak dla potomnych to Shovelu miałem nietypowy problem z rozrusznikiem - wooolno kręcił. Okazało się , że zatarła się tulejka na wirniku - stanęła na wirniku i kręciła się w obudowie. Chciałbym tu zaznaczyć, że to nie wina HD Shovelhead, tylko moja. Kiedyś przy przeglądzie rozrusznika miałem wrażenie , że tulejka jest za luźna i zleciłem w firmie dorobienie nowej. Po rozebraniu pojechałem do mechanika / tokarza na obdukcję, ten stwierdził, że tulejkę dorobiono mi z mosiądzu zamiast z brązu samo smarnego stąd awaria

pzdr Piotrek

Edytowane przez buba1340
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Dziś znalazłem chwilę czasu żeby zajrzeć do startera. Postanowiłem zaryzykować i spróbować sprawdzić/wyczyścić same szczotki bez demontażu rozrusznika. Udało się wybebeszyć całość i zajrzeć do szczotek :rolleyes: FIS-u miałeś rację - grubość szczotek jest naprawdę spora i jeszcze dłłłłłłuuuuugo na nich pośmigam. Ale całość była naprawdę bardzo zapylona, poprostu wszystko było czarne. Przeczyściłem, przedmuchałem, złożyłem iiiii..... nadeszła chwila prawdy .... odpalił od strzała! :laugh: a rozrusznik kręci jak nigdy przedtem :biggrin: (przynajmniej ja nie pamiętam, żeby tak wariował). Zobaczę jak będzie sprawował się z biegiem czasu ale dziś było ok na zimnym i ciepłym silniku.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś się spotkałem z podobnym problemem - pył grafitowy przewodzi prąd i rozrusznik nie kręcił i wywalał main breakera - diagnoza wstępna, że rozrusznik do wymiany, a okazało się, że tylko do czyszczenia.... Śmiga już cztery lata...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...