McSb Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 według lewego skrajnego cylindra, później zanim doczytałem który liczy się jako pierwszy próbowałem też odwrotnie i moto nie zagadało. ustawiłem rozrząd następnie napiąłem napinacz i w tym momencie nic nie przeskoczyło, kręciłem silnikiem ręcznie i z każdym kolejnym obrotem znakim zgrywają się prawidłowo na wale oraz na wałkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Jeśli wszystko jest ustawione według znaków to ja widzę tylko dwie opcje. Albo pomyliłeś wałek ssący z wydechowym albo ktoś przykręcił zębatki na wałkach odwrotnie (a ma to zasadnicze znaczenie bo na nich są te kreski do ustawiania na równo z krawędzią głowicy). Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
McSb Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 wałek ssący z wydechem różnią się wysokością krzywki o 1mm oraz podparciem przy jednej stopie i nie są na pewno zamienione ponieważ znaczyłem je i później upewniałem się jeszcze według serwisówki. Koła ja przekładałem o 180 stopni oba by sprawdzić czy zapali. robiłem wszystko co możliwe. jakbym nie złożył i nie ustawił na znaki i tak moto nie daje znaków życia. teraz mi przychodzi na myśl... przełożyłem koła na wałkach rozrządu dla sprawdzenia o 180stopni na dwóch na raz, a czy gdybym przełożył tylko na jednym to w dalszym ciągu krzywki po ustawieniu kół na znaki byłyby w jednakowych położeniach na obu wałkach czy wychodziłoby to już w cały świat ? Kół rozrządu niestety nie zaznaczyłem i tu mogłem popełnić błąd... Jest to możliwe ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Przekręciłeś zębatki o 180 stopni i znowu ustawiłeś rozrząd na znakach? To przecież któreś zawory pocałowałyby się z tłokami przy próbie odpalenia. Nic już z tego nie rozumiem. Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
McSb Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 właśnie nie. bo jeśli przekręciłem koła na wałkach o 180 stopni to tłoki 1 i 4ty pozostały w gmp a tylko zmienił się cykl pracy 1 z 4 tym. kapujesz ? wtedy znaki zgrały się do siebie do wewnętrznych płaszczyzn głowicy a nie do zewnątrz. żadnej kolizji niema przecież tu dwa tłoki pracują razem ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Jeśli po przekręceniu zębatek na wałkach ustawiłeś kreski do wewnątrz to ok, kolizji nie będzie, ale taka zmiana nic nie daje bo de facto wałki pozostają w tym samym położeniu. Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 10 lat praktyki a nie potrafisz opisać pozycji wałków rozrządu?np. jak "patrzą" krzywki ni 1szym i 4tym? Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
McSb Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 bardziej wyraźnie chyba się nie da napisać niż krzywki na wahaniu i krzywki ku górze. Czego tu nie rozumiesz ? kolego Limo kreski się zgadzały i zamieniło to cykl pracy 1szego z 4tym cylindrem. Teraz pytanie czy jest możliwośc obrócenia tylko jednego z kół rozrządu, ustawieniu kreski by zgrała się odpowiednio i krzywki na wałku tego samego cylindra były w takiej pozycji jak na wałku obok ? hmm.. może wystarczy zamienić o 180 stopni jedno z kół i przeżucić ustawiałem go różnie, albo tak by w gmp lewy skrajny cylinder miał krzywki ku górze lub tak bym prawy skrajny cylinder miał krzywki ku górze a przy tym zgadzały się znaki. i nic... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 bardziej wyraźnie chyba się nie da napisać niż krzywki na wahaniu i krzywki ku górze. Czego tu nie rozumiesz ? kolego Limo kreski się zgadzały i zamieniło to cykl pracy 1szego z 4tym cylindrem. Teraz pytanie czy jest możliwośc obrócenia tylko jednego z kół rozrządu, ustawieniu kreski by zgrała się odpowiednio i krzywki na wałku tego samego cylindra były w takiej pozycji jak na wałku obok ? hmm.. może wystarczy zamienić o 180 stopni jedno z kół i przeżucić Nadal nie zrozumiałem tego opisu ustawiałem go różnie, albo tak by w gmp lewy skrajny cylinder miał krzywki ku górze lub tak bym prawy skrajny cylinder miał krzywki ku górze a przy tym zgadzały się znaki. i nic... Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
McSb Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 kurcze ciężko mi przekazać to co chcę przekazać, już mam tak pomieszane w głowie z powodu tego moto :( chodzi mi o to czy można na jednym z wałków przekręcić koło rozrzadu o 180 stopni i czy wałek pozostanie w odpowiednim położeniu względem drugiego. Czy mogą być u mnie zamieniona koła, bo są one bezklinowe, trzymają je tylko po dwie śrubki m6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Krzywki na pierwszym cylindrze powinny być skierowane do góry i na zewnątrz (od siebie). Wtedy kreski na zębatkach powinny się pokrywać z głowicą po zewnętrznych stronach zębatek. Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
McSb Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 tak też jest. zakładając że pierwszy cylinder to 1szy od lewej strony silnika (strona sprzęgła) niema możliwości żeby oszukać czujnik położenia wału w tym moto, prawda ? ruszyć zapłonem ewentualnie ? Wszystkim steruje moduł ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Cos mi tu nie gra w tym co napisales, ze w pierwszysm cylindrze zawory masz na "wahaniu".Nie powinny byc na wahaniu ( czyli jeden konczy sie zamykac a drugi zaczyna otwierac - tak to zrozumialem ) tylko maja byc zamkniete, bo przeciez nastepuje suw pracy w pierwszym cylindrze.Czyli ze masz ustawiony rozrzad na czwarty cylinder, a nie pierwszy - chyba ze inaczej rozumiemy "wahanie". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
McSb Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 rozumiemy tak samo. ustawiałem na 1szy i 4 ty cylinder i motocykl nie dawał znaków życia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Nie powinny byc na wahaniu ( czyli jeden konczy sie zamykac a drugi zaczyna otwierac - tak to zrozumialem ) tylko maja byc zamkniete, bo przeciez nastepuje suw pracy w pierwszym cylindrze.Czyli ze masz ustawiony rozrzad na czwarty cylinder, a nie pierwszy - chyba ze inaczej rozumiemy "wahanie". Potwierdził że krzywki patrzą do góry więc zawory są zamknięte. Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi