Skocz do zawartości

R6 po naprawie rozrządu nie odpala - spędzony tydzień pomocy :(


McSb
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

według lewego skrajnego cylindra, później zanim doczytałem który liczy się jako pierwszy próbowałem też odwrotnie i moto nie zagadało.

 

ustawiłem rozrząd następnie napiąłem napinacz i w tym momencie nic nie przeskoczyło, kręciłem silnikiem ręcznie i z każdym kolejnym obrotem znakim zgrywają się prawidłowo na wale oraz na wałkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wszystko jest ustawione według znaków to ja widzę tylko dwie opcje. Albo pomyliłeś wałek ssący z wydechowym albo ktoś przykręcił zębatki na wałkach odwrotnie (a ma to zasadnicze znaczenie bo na nich są te kreski do ustawiania na równo z krawędzią głowicy).

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wałek ssący z wydechem różnią się wysokością krzywki o 1mm oraz podparciem przy jednej stopie i nie są na pewno zamienione ponieważ znaczyłem je i później upewniałem się jeszcze według serwisówki. Koła ja przekładałem o 180 stopni oba by sprawdzić czy zapali. robiłem wszystko co możliwe. jakbym nie złożył i nie ustawił na znaki i tak moto nie daje znaków życia.

 

teraz mi przychodzi na myśl... przełożyłem koła na wałkach rozrządu dla sprawdzenia o 180stopni na dwóch na raz, a czy gdybym przełożył tylko na jednym to w dalszym ciągu krzywki po ustawieniu kół na znaki byłyby w jednakowych położeniach na obu wałkach czy wychodziłoby to już w cały świat ? Kół rozrządu niestety nie zaznaczyłem i tu mogłem popełnić błąd... Jest to możliwe ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie nie. bo jeśli przekręciłem koła na wałkach o 180 stopni to tłoki 1 i 4ty pozostały w gmp a tylko zmienił się cykl pracy 1 z 4 tym. kapujesz ? wtedy znaki zgrały się do siebie do wewnętrznych płaszczyzn głowicy a nie do zewnątrz. żadnej kolizji niema

 

przecież tu dwa tłoki pracują razem !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardziej wyraźnie chyba się nie da napisać niż krzywki na wahaniu i krzywki ku górze. Czego tu nie rozumiesz ?

 

kolego Limo kreski się zgadzały i zamieniło to cykl pracy 1szego z 4tym cylindrem. Teraz pytanie czy jest możliwośc obrócenia tylko jednego z kół rozrządu, ustawieniu kreski by zgrała się odpowiednio i krzywki na wałku tego samego cylindra były w takiej pozycji jak na wałku obok ? hmm.. może wystarczy zamienić o 180 stopni jedno z kół i przeżucić

 

ustawiałem go różnie, albo tak by w gmp lewy skrajny cylinder miał krzywki ku górze lub tak bym prawy skrajny cylinder miał krzywki ku górze a przy tym zgadzały się znaki. i nic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardziej wyraźnie chyba się nie da napisać niż krzywki na wahaniu i krzywki ku górze. Czego tu nie rozumiesz ?

 

kolego Limo kreski się zgadzały i zamieniło to cykl pracy 1szego z 4tym cylindrem. Teraz pytanie czy jest możliwośc obrócenia tylko jednego z kół rozrządu, ustawieniu kreski by zgrała się odpowiednio i krzywki na wałku tego samego cylindra były w takiej pozycji jak na wałku obok ? hmm.. może wystarczy zamienić o 180 stopni jedno z kół i przeżucić

 

Nadal nie zrozumiałem tego opisu

 

ustawiałem go różnie, albo tak by w gmp lewy skrajny cylinder miał krzywki ku górze lub tak bym prawy skrajny cylinder miał krzywki ku górze a przy tym zgadzały się znaki. i nic...

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze ciężko mi przekazać to co chcę przekazać, już mam tak pomieszane w głowie z powodu tego moto :( chodzi mi o to czy można na jednym z wałków przekręcić koło rozrzadu o 180 stopni i czy wałek pozostanie w odpowiednim położeniu względem drugiego. Czy mogą być u mnie zamieniona koła, bo są one bezklinowe, trzymają je tylko po dwie śrubki m6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak też jest. zakładając że pierwszy cylinder to 1szy od lewej strony silnika (strona sprzęgła)

 

niema możliwości żeby oszukać czujnik położenia wału w tym moto, prawda ? ruszyć zapłonem ewentualnie ? Wszystkim steruje moduł ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cos mi tu nie gra w tym co napisales, ze w pierwszysm cylindrze zawory masz na "wahaniu".

Nie powinny byc na wahaniu ( czyli jeden konczy sie zamykac a drugi zaczyna otwierac - tak to zrozumialem ) tylko maja byc zamkniete, bo przeciez nastepuje suw pracy w pierwszym cylindrze.

Czyli ze masz ustawiony rozrzad na czwarty cylinder, a nie pierwszy - chyba ze inaczej rozumiemy "wahanie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powinny byc na wahaniu ( czyli jeden konczy sie zamykac a drugi zaczyna otwierac - tak to zrozumialem ) tylko maja byc zamkniete, bo przeciez nastepuje suw pracy w pierwszym cylindrze.

Czyli ze masz ustawiony rozrzad na czwarty cylinder, a nie pierwszy - chyba ze inaczej rozumiemy "wahanie".

 

Potwierdził że krzywki patrzą do góry więc zawory są zamknięte.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...